Huomasin juuri että jarruteho häviää kun polkaisen pari kertaa enemmän. Joskus myös huono jarruteho heti kun olen käynnistänyt.Alipainetta ei näköjään synnyn tarpeeksi. Muuten kyllä jarrut toimii hyvin, mutta jos pari kertaa enemmän polkee jarrupoljinta niin tehostin tehoa EI ole enää. Jos sit ajan 100m tai 30 sek niin jarrutehoa on kyllä taas, mutta häviää täysin uudestaan kun nopeasti kolme kertaa jarrutan.
Ymmärtääkseni alipaine muodostuu tandem pumpun takaa. Onkohan tandem pumppu 360.000km kohdalla jo vaihtokunnossa tai vuotaakohan vain joku letku? Letkussa on myös joku takaiskuventtiili. Jos vain SE on rikki?
Tässä Youtube video: Tandem pump AVB. https://www.youtube.com/watch?v=6mIJ8rkxu8I
Mitä Tandem pumppu maksaa? Marmorillako 400e? Saksastako edullisempi? Mikä tandem pumppu siihen kuuluu? Tuskinpa nyt romiksesta sentään kannattaa... Sama pian taas sit edessä. Saako korjattuja? Kannattaako semmoiset edes?
Mistä pitäisi ensin alkaa tarkistaa ennen kuin vaihdan jotain ihan turhaa tai kallista?
Banana
Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Tarkista nyt ainakin jarruletkut ja putket. Vai oletko jo tarkistanut?
Jollain muulla voi olla parempaa tietoa.
Jollain muulla voi olla parempaa tietoa.
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Tandemiin kohdistuu ensimmäinen syyttävä sormi, mutta voi ne alipaineet vuotaa mäelle myös letkuistakin.
Suosittelen hankkimaan käsikäyttöisen alipainepumpun jolla käyt jokaisen toimilaitteen / letkun / haaraliitoksen läpi.
Uusi tandem ebaystä taitaa olla parisensataa, käytettyä ei ole mitään järkeä vaihtaa tilalle.
Suosittelen hankkimaan käsikäyttöisen alipainepumpun jolla käyt jokaisen toimilaitteen / letkun / haaraliitoksen läpi.
Uusi tandem ebaystä taitaa olla parisensataa, käytettyä ei ole mitään järkeä vaihtaa tilalle.
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Itselle tilasin sparetolta uuden tandemin. Muistaakseni pari satkua sielläkin maksoi pierburgin tekele.
Jos siellä on sellaista kovaa muoviputkea (ei mitään käryä miten passatissa toteutettu, golffeissa yms on) tehostimen ja pumpun välillä niin tarkista huolella liitoskohdat. Saattaa olla putki halki. Yhden sellaisen tapauksen korjasin vulkanoituvalla teipillä, ja sähköteippiä päälle, on kestänyt jo likemmäks 10 vuotta, oireet oli vastaavat.
Jos siellä on sellaista kovaa muoviputkea (ei mitään käryä miten passatissa toteutettu, golffeissa yms on) tehostimen ja pumpun välillä niin tarkista huolella liitoskohdat. Saattaa olla putki halki. Yhden sellaisen tapauksen korjasin vulkanoituvalla teipillä, ja sähköteippiä päälle, on kestänyt jo likemmäks 10 vuotta, oireet oli vastaavat.
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Jarruputket, Jarruletkut, nesteet, levyt ja palat alla erinomaiset. Pitää katsoa se tandem pumppu, letkut ja liitoskohdat jos sieltä jostakin vuotaa...
Banana
Banana
Viimeksi muokannut Banana, 8.9.2019 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Mulla T4 ja tehostus huono... Lopulta löytyi puhkikulunut alipaine muovi"putki". Oli päässyt ottamaan kiinni syylärin tuulettimeen.
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Vika LÖYTYI! Oli se teräsputki mihin kumiletku tulee kiinni joka lähtee pumpun kyljestä hiukan alaspäin apukuskin puolelle joka oli löysällä pumpun alumiini-seos pesästä.
Korjasin betonimaisella epoxi-tahnalla. Nyt ei liiku ja alipainettakin syntyy jatkuvasti.
On näköjään ihan tyyppivika tuossa pumpussa että se putki pumpun kyljessä alkaa liikkumaan. En tiedä miten pitkään kestää tuo korjaus, joten kai se voisi olla ihan hyvä idea ostaa uusi koko tandemipumppu vaikka moottorilla ei ole ajettu kuin "vain" 360.000km. Tietää sitten että pumppu on ainakin uusi eikä kovin nopeasti ala sitten vuotaan dieseliä moottoriöljyn sekaan kun taas vanhenee.
Pystyisiköhän vanhaa tai romiksesta ostettua tandempumpua huoltamaan tai korjaamaan niin että se vastaisi kun tai lähes uutta? Kannattaisikohan edes?
Banana
Korjasin betonimaisella epoxi-tahnalla. Nyt ei liiku ja alipainettakin syntyy jatkuvasti.
On näköjään ihan tyyppivika tuossa pumpussa että se putki pumpun kyljessä alkaa liikkumaan. En tiedä miten pitkään kestää tuo korjaus, joten kai se voisi olla ihan hyvä idea ostaa uusi koko tandemipumppu vaikka moottorilla ei ole ajettu kuin "vain" 360.000km. Tietää sitten että pumppu on ainakin uusi eikä kovin nopeasti ala sitten vuotaan dieseliä moottoriöljyn sekaan kun taas vanhenee.
Pystyisiköhän vanhaa tai romiksesta ostettua tandempumpua huoltamaan tai korjaamaan niin että se vastaisi kun tai lähes uutta? Kannattaisikohan edes?
Banana
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Veikkaisin että se väljä siinä yhteessä on tarkoituksellinen. Moottorihan liikkuu hieman, ja välyksellä mahdollistetaan tuo liike ilman että komponentit väsyvät.
Toki ajan mittaan välys on voinut kasvaa niin suureksi, että on alkanut falskaamaan.
Mutta kerrotko meille vaikka vuoden päästä onko fixaus toiminut pidemmällä aikajänteellä.
Toki ajan mittaan välys on voinut kasvaa niin suureksi, että on alkanut falskaamaan.
Mutta kerrotko meille vaikka vuoden päästä onko fixaus toiminut pidemmällä aikajänteellä.
Re: Jarruteho häviää välillä Passat 1,9 Tdi AVB
Agr:ssä sama pikafiksaus on kestäny 200 tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa