1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Valvoja: ffp jäsenet
1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Varmasti löytyisi jos viikon jaksaisi kaikkia topicceja lueskella, ei vain ole aikaa :(
Ongelmana 2001 audi A4 5 vaihteinen (onks se ny sit awx vai avf) 460tkm ajeltu hirvitys, joka varsinkin viileänä nyykähtelee joskus jos enemmän antaa kenkää. Nyttemmin alkanut ravistamaan moottoria aika satunnaisesti, mutta ahtojen noustessa enemmän, esim moottoritiellä jos ajattelisi ohitella. Auton ostaessa vaihdon MAP & MAF anturit kun oli ahtovaivoja, ne loppuivat. Softattu tää liene on kun mekaaninen mittari näyttää pahimmillaan yli 2bar piikkejä, normivedossa menee sellasta 1,7-1,8bar. Kulki vielä vuos takaperin aika mukavasti, nytkin - mutta tuo ravistelu alkaa olemaan melko paha.
Pekka Perusviat?
-Saako mistä ja miten kattavia pumppusuuttimen säätöosia millä tämä poistuisi?
-Johtovikako? paheneeko se vähitellen?
-Suutinvikoja liene ollut aika harvassa lukemastani päätellen
-VCDS löytyy, mistä kanavalta pääsen lukemaan suuttimien korjausarvoja tms?
Toki tähän voi linkata selkokielisiä rautalankaohjeita insinöörille :D
Ongelmana 2001 audi A4 5 vaihteinen (onks se ny sit awx vai avf) 460tkm ajeltu hirvitys, joka varsinkin viileänä nyykähtelee joskus jos enemmän antaa kenkää. Nyttemmin alkanut ravistamaan moottoria aika satunnaisesti, mutta ahtojen noustessa enemmän, esim moottoritiellä jos ajattelisi ohitella. Auton ostaessa vaihdon MAP & MAF anturit kun oli ahtovaivoja, ne loppuivat. Softattu tää liene on kun mekaaninen mittari näyttää pahimmillaan yli 2bar piikkejä, normivedossa menee sellasta 1,7-1,8bar. Kulki vielä vuos takaperin aika mukavasti, nytkin - mutta tuo ravistelu alkaa olemaan melko paha.
Pekka Perusviat?
-Saako mistä ja miten kattavia pumppusuuttimen säätöosia millä tämä poistuisi?
-Johtovikako? paheneeko se vähitellen?
-Suutinvikoja liene ollut aika harvassa lukemastani päätellen
-VCDS löytyy, mistä kanavalta pääsen lukemaan suuttimien korjausarvoja tms?
Toki tähän voi linkata selkokielisiä rautalankaohjeita insinöörille :D
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
1.7bar kuulostaa sekin liian hurjalle ahdolle vakipillerille. 1.5bar normaalisti maksimit perussoftauksissa. Onko ahdin virivehje?
Suuttimet voi vuotaa ulkopuolen tiivisteiden kautta kamaa palotilaan tai sitten kärki on niin kulunut että sieltä tulee liikaa tavaraa vrt pyynti. Ei oikein muu auta kuin uusia kärjet ja tiivisteet, ei ole halpaa..
Johtovika ehkä aiheuttaa tuota, välillä tuntuu foorumijuttujen perusteella siltä että uuden johtosarjan vaihto auttaa vain väliaikaisesti (1-12kk) kunnes tuo tärinä taas tulee takaisin.
Kelaa niitä 01-enginen 08-measuring blockseja läpi, se on joku niistä ekasta 15 kanavasta.
Tandempumppu jos on alkuperäinen niin saattaa olla sekin rajoittava tekijä polttoaineen annostelussa, siksi loppuu vedot kesken kun ei riitä kaikkiin neljään pyttyyn kamaa.
Tankin siirtopumppu voi myös olla mykkä ja se vanha kulahtanut tandem työskentelee tuplateholla hartiavoimin vielä senkin edestä .
Suuttimet voi vuotaa ulkopuolen tiivisteiden kautta kamaa palotilaan tai sitten kärki on niin kulunut että sieltä tulee liikaa tavaraa vrt pyynti. Ei oikein muu auta kuin uusia kärjet ja tiivisteet, ei ole halpaa..
Johtovika ehkä aiheuttaa tuota, välillä tuntuu foorumijuttujen perusteella siltä että uuden johtosarjan vaihto auttaa vain väliaikaisesti (1-12kk) kunnes tuo tärinä taas tulee takaisin.
Kelaa niitä 01-enginen 08-measuring blockseja läpi, se on joku niistä ekasta 15 kanavasta.
Tandempumppu jos on alkuperäinen niin saattaa olla sekin rajoittava tekijä polttoaineen annostelussa, siksi loppuu vedot kesken kun ei riitä kaikkiin neljään pyttyyn kamaa.
Tankin siirtopumppu voi myös olla mykkä ja se vanha kulahtanut tandem työskentelee tuplateholla hartiavoimin vielä senkin edestä .
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Ahdin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta uuteen, väittäisin että on vakio. Saaks ton tankkipumpun testattua jotenkin letkua irroittamalla jostain. Eiks ne pyörähdä aina paineet päälle kun kääntää "sytytysvirrat" päälle avaimesta?
Auttaiskohan ahtojen lasku. Hassu sinänsä kun tää on pelannu pitkään ihan noinkin ilman ongelmia. Saaks VNT tangosta ruuvaamalla ahtoja suoraan hillittyä? Emäntä ehtii töihin pienemmilläkin tehoilla kunhan pysyis vehje läjässä ny toistaiseks...
Auttaiskohan ahtojen lasku. Hassu sinänsä kun tää on pelannu pitkään ihan noinkin ilman ongelmia. Saaks VNT tangosta ruuvaamalla ahtoja suoraan hillittyä? Emäntä ehtii töihin pienemmilläkin tehoilla kunhan pysyis vehje läjässä ny toistaiseks...
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Korva takapenkkiin kiinni kun kaveri kääntää virta-avainta. Pitäis kuulua hentoa surinaa pari sekuntia.
Ei se tärinä liiallisista ahdoista kyllä johdu, löytyy sieltä polttoainepuolelta.
Ei se tärinä liiallisista ahdoista kyllä johdu, löytyy sieltä polttoainepuolelta.
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Emäntä ny hoksas sanoo, että dieseliä on kulunut reilummin kun syksyllä. Ajelen ja istun läppärin kanssa illalla ihmettelemässä miten isoja eroja suutinarvoissa on. Jos suutinjumppaan joutuu lähtemään, pääseekö pelkillä kärjillä vai onko järkevämpää vaihtaa koko paketti?
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Kärjet riittää, mutta niitä ei kotimekaanikko vaihda ja kalibroi näihin PD-vehkeisiin.
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Heitäppä viestiä kun tiedät asiasta enemmän, mulla tärisee tdi lämpimänä ja ykkös suutin antaa maksimi korjausarvon, kulutus nyt noussut selkeästi. Auto 1.9tdi (BLS) En ole raaskinut "kokeeksi" vaihtaa suutinta.. Auto menossa jakopääremonttiin ja aattelin samalla kysyä mitä suuttimien tiivisteiden vaihto kustantaa..
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Kuulostaa siltä että suutin kokonaan mykkä jos korjaus maksimissa. Antaako vikakoodia?
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
000769 - Cylinder 1Jultsu kirjoitti:Kuulostaa siltä että suutin kokonaan mykkä jos korjaus maksimissa. Antaako vikakoodia?
P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Mulla antaa 13 kanaalilta tyhjäkäynnillä:
1cyl 0.01 / 2cyl 0.47 / 3cyl-0.38 / 4cyl-0 07
Kun antaa tasaisesti jengaa niin seilaa vähän, korkeimmat arvot huiteli paikallaan +/- 0.75
Ei vikakoodeja missään viimeisen 6kk aikana. Ja pannu oli näemmä AVF VCDC-liten mukaan
Johtosarjan häikästä pitäs jäädä vikakoodia eikö?
1cyl 0.01 / 2cyl 0.47 / 3cyl-0.38 / 4cyl-0 07
Kun antaa tasaisesti jengaa niin seilaa vähän, korkeimmat arvot huiteli paikallaan +/- 0.75
Ei vikakoodeja missään viimeisen 6kk aikana. Ja pannu oli näemmä AVF VCDC-liten mukaan
Johtosarjan häikästä pitäs jäädä vikakoodia eikö?
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Toheltaja kirjoitti:Ja pannu oli näemmä AVF VCDC-liten mukaan
Vcds vaan käyttää AVF:n label fileä tuon kanssa ja sen takia siinä näkyy se se avf.
AWX se on jos kerran perässä on 5v-manuaali.
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Johtosarjaan menee tuo jannen vian ensisijainen korjaus(yritys). Putsaus ja kiristys sen ykkössylkän suuttimen liittimille, sen liittimen ruskeasta johdosta voisi varmuudeksi mitata että onko maissa.
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Johtosarja vaihdettu aiemmin eikä auttanut, eli jos ruskea maissa niin suutin kaput..?Jultsu kirjoitti:Johtosarjaan menee tuo jannen vian ensisijainen korjaus(yritys). Putsaus ja kiristys sen ykkössylkän suuttimen liittimille, sen liittimen ruskeasta johdosta voisi varmuudeksi mitata että onko maissa.
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Ei, voi se johtosarja edelleen olla rikki (tai siis katkos jossain päin johtoja eculta suuttimelle), suuttimen sähköpuoli kaput tai sitten pahimmassa tapauksessa ecun lähtö tolle ykkössylkän suuttimelle mykkä. Yksi tapaus on tullut mulla vastaan jossa vitoskoneisessa pumpparissa oli yksi lähtö mykkä eculta, kävi neljällä ja vikaa etsittiin pitkään ja kauan. Vaihtoeculla löytyi sitten vihdoin se viideskin pytty.
Suuttimen liittimistäkin voisi ohmit mitata ihan varmuuden välttämiseksi, en tosin tunne sen rakennetta yhtään että onko siellä jotain aktiivielektroniikkaa sisällä..
Suuttimen liittimistäkin voisi ohmit mitata ihan varmuuden välttämiseksi, en tosin tunne sen rakennetta yhtään että onko siellä jotain aktiivielektroniikkaa sisällä..
-
- -
- Viestit: 89
- Liittynyt: 20.7.2006 22:53
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Nyt on ihan selkeästi lisääntyneet pitkät startit aamuisin kun auto yön seissyt, tänä aamuna viimeksi. Hirvittää kun talvi tulossa niin sen jo tietää miten yks aamu käy... Kulutus noussut viimeisen muutaman kuukauden aikana.Jultsu kirjoitti:Ei, voi se johtosarja edelleen olla rikki (tai siis katkos jossain päin johtoja eculta suuttimelle), suuttimen sähköpuoli kaput tai sitten pahimmassa tapauksessa ecun lähtö tolle ykkössylkän suuttimelle mykkä. Yksi tapaus on tullut mulla vastaan jossa vitoskoneisessa pumpparissa oli yksi lähtö mykkä eculta, kävi neljällä ja vikaa etsittiin pitkään ja kauan. Vaihtoeculla löytyi sitten vihdoin se viideskin pytty.
Suuttimen liittimistäkin voisi ohmit mitata ihan varmuuden välttämiseksi, en tosin tunne sen rakennetta yhtään että onko siellä jotain aktiivielektroniikkaa sisällä..
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Pumppu surisee tankissa about 1-2 sekuntia virtojen kääntämisen jälkeen. Sitä en kyllä kuule pyöriikö auton käynnissä ollessaan.
Mitähän seuraavaks ihmettelis
Mitähän seuraavaks ihmettelis
Re: 1,9 TDI PD AWX tärisevää käyntivaivaa
Miulla tuossa awx koneellisessa kutosessa samanlaisia oireita. Alkanu tärisemään ihan älyttömästi tyhjäkäynnillä. Kierroksilla ei tärise. Joku mainitsi tuon tandem-pumpun, tuossa joku lotuaa öljyä pitkin koneen kylkeä. Voisko tandem olla syypää?
Hyllyyn jääny 2.0tdi touranin tandem, onko yhteensopiva tuon 1.9tdin kanssa?
Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla
Hyllyyn jääny 2.0tdi touranin tandem, onko yhteensopiva tuon 1.9tdin kanssa?
Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa