Jees jees, eli oon tässä nyt vaihtanut startin kun alkoi jurisemaan käynnistyksessä, ja huomasin sitten kauhukseni, että vauhtipyörän pään hampaat ovatkin nyt sitten sileät. Kone starttaa, jos työntää vähän matkaa vaihde päällä eteen ja kokeilee sen jälkeen, jolloin startti saa uudesta kohdasta hammaskehältä kiinni. Muuten pitää todella ikävänkuuloista rääkymistä.
Melko paska homma se on, mutta pitää laatikko vetää moottorista ja katsella. Parkkipaikalla toki. Tuli mieleen, että jos ei vaihtaisi tuota vauhtipyörää vaan laittaisi sen toiseen kohtaan. Ajoitusmerkki pitäisi tosin silloin tehdä uusiksi ja katsoa tarkkaan, että menee oikeaan kohtaan.
Piti kysyä, että tietääkö joku, että voiko hammaskehän ottaa näissä pois ja asentaa uudelleen toiseen kohtaan? Ja jos jollain on jotain kikkakolmosia tai yleisiä vinkkejä hommaan, niin otan mielelläni vastaan.
Vauhtipyörän hampaat sileät (Golf Mk3 1.9TD)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Vauhtipyörän hampaat sileät (Golf Mk3 1.9TD)
Eikös tommosen uusiminen oon ihan perinteistä koneistamon hommaa? Ei luulis kovin kallista olevan.
Re: Vauhtipyörän hampaat sileät (Golf Mk3 1.9TD)
Vaihda koko vauhtipyörä jostain purkuautosta.
Lähtee pelkkä starttikehä varmaan lämmittämällä mutta vaivaa on.
Lähtee pelkkä starttikehä varmaan lämmittämällä mutta vaivaa on.
Re: Vauhtipyörän hampaat sileät (Golf Mk3 1.9TD)
Se kehä lähtee poraamalla yms pois, eli se katkaistaan ja uusi lämmitetään ja tiputetaan siihen vauhtipyörän päälle.
Älä yritä sitä vauhtipyörää kääntää mihinkään toiseen asentoon.
Joka tapauksessa joudut ottamaan vaihteiston irti että saa vauhtipyörän pois, tekee sen miten vain. Reijät ei ole symmetriset. Tai jos saat kehän poikki paikallaan, niin sitten voi päästä hiukan helpommalla.
Kehän vaihtaminen ei ole iso homma, mutta vaatii laitteet millä sen kehän lämmittää, voihan sen laittaa vaikka uuniin.
Älä yritä sitä vauhtipyörää kääntää mihinkään toiseen asentoon.
Joka tapauksessa joudut ottamaan vaihteiston irti että saa vauhtipyörän pois, tekee sen miten vain. Reijät ei ole symmetriset. Tai jos saat kehän poikki paikallaan, niin sitten voi päästä hiukan helpommalla.
Kehän vaihtaminen ei ole iso homma, mutta vaatii laitteet millä sen kehän lämmittää, voihan sen laittaa vaikka uuniin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa