ahdin on siis 2,5tdi ael moottorista mallia kkk k16. hukkaportti on tässä semmonen jousella oleva mötikkä (kuva selventää) jossa ahtimen kompurakotelosta tulee metalliputki suoraan hukkaporttiin.Tälläkään tällingillä ei ahtopaineita saa aikaan 0,3baria enempää ja meno on käytännössä samaa kun vanhalla vnt--ahtimella auton ollessa limp modessa. Vaikka jotkut näitä vnt -> hukkis muutoksia on saanu toimimaan ihan vaan ottamalla n75 venttiililtä johdinsiipiä ohjaavan letkun irti ja säätämällä hukkaportista mekaanisesti ahtopaineet lähelle ecun vaatimaa niin tässä tapauksessa ei niin helpolla näköjään pääse.
Löytys jo valmiina hyllystä kiinteäsiipisen ohjaukseen tarvittava n75 venttiili kolmella letkulähdöllä, kokemuksia kaivataan voiko sen asentaa suoraan vnt mallin n75 liittimeen ja sitten letkutus, eikö yhestä pitäs mennä letku ahtimen kompurakoteloon ja toinen hukkaportille, kun tässä ahtimessa on tosiaan se metallinen putki kompurakotelon ja hukkaportin välissä eli joutuuko sen muokkaamaan niin että saa kummastakin päästä letkut n75:lle?
