Jakohihnan vaihdon jälkeen kulutus noussut ja oletan että ajoitus hieman pielessä.
Varasin ajan AD-autohuoltoon,sanoivat ettei tästä pysty säätämään muuten kuin purkamalla keula ja lukitsemalla k.akseli oikealla työkalulla.
Ei sitten ruvennut edes katsomaan ajoituksia kun olisi pitänyt katsoa oikeat arvot VW:n ohjelmasta...
Eli onko asentajan puheissa perää ja mikä olisi ajoituksen oikea arvo?
Autona AVB Passat.
Pumpparin ajoituksen säädöstä?
Valvoja: ffp jäsenet
Pystyy säätämään. Jakohihnasuojuksen yläosa auki, hihnapyörästä 3 ruuvia hellitys ja nokka-akselin kääntö haluttuun suuntaan. Hyvin pienistä kyse, toleranssi +-3 astetta.
Moottori ei pyöri mihinkään, kun vaihde on päällä.
Testerillä pystyy tarkastamaan ajoituksen, lähtökohtaisesti pitäisi olla nollassa.
Moottori ei pyöri mihinkään, kun vaihde on päällä.
Testerillä pystyy tarkastamaan ajoituksen, lähtökohtaisesti pitäisi olla nollassa.
Minä oon itse laittanu ihan olemattoman verran ennakkoa ajoitukseen ja hyvin pelittää :)
Tuossa on kuvien kanssa ohjeet, miten homma tehdään:
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camsh ... i-engines/
Tuossa on kuvien kanssa ohjeet, miten homma tehdään:
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camsh ... i-engines/
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa