CBAB vihjeet
Valvoja: ffp jäsenet
CBAB vihjeet
Eli, ehkä cbab paskatti tulossa -08 vuosikertaa. Heikosti löytyi infoa, oliko näissä jotain tauteja, mitä täytyis ottaa huomioon/ tarkastaa ennen ostoa ? Kyseessä nähtävästi railikone, etuina sievempi käynti ja ehkä kulutus (?), bmp oli toinen vaihtoehto, mutta DPF:ää vierastan senverran että unohdin sen heti.
Re: CBAB vihjeet
Tulipa tällainen CBAB commonrail taloon ku halvalla sai :) Alkuperäinen turbo, kytkin ja kaksoismassa. Ajettu jo 300tkm. Kaksoismassa ei kolise, eikä turbossakaan tunnu olevan mitään vikaa, vetoja näin talvikeleillä jopa liikaa. Varoitteleeko turbo tai kaksoismassa mitenkään ennen hajoamista? Aiemmassa 1.9 TDi:ssä turbo laukesi varoittelematta, kaksoismassasta kuului selkeä kolina...
Imusarjan läpät tästä ostoksesta otettiin ohjelmalla pois, jotta sai moottorin vikavalon pois. EGR -myös ohjelmoitiin samalla pois. Pitäisikö noilla tehdä myös "mekaanisesti" jotain, eli EGR -tulppaa tai läppien poistoa?
Luin myös jostain öljynkiertoon liittyvästä öljypumpun akselista (6-kulma-akseli) joka kuluu ja aiheuttaa sitten isompia murheita. Onko täällä kokemuksia moisesta?
Imusarjan läpät tästä ostoksesta otettiin ohjelmalla pois, jotta sai moottorin vikavalon pois. EGR -myös ohjelmoitiin samalla pois. Pitäisikö noilla tehdä myös "mekaanisesti" jotain, eli EGR -tulppaa tai läppien poistoa?
Luin myös jostain öljynkiertoon liittyvästä öljypumpun akselista (6-kulma-akseli) joka kuluu ja aiheuttaa sitten isompia murheita. Onko täällä kokemuksia moisesta?
Re: CBAB vihjeet
Mä tarkastutin ja vaihdoin kuusioakselin jotain 200 tkm, ei siinä ollut mitään kulumaa. Vaihdoin, kun olin ostanut n. 7€ osan. Näissä koneissa on sitten kahden mittaista akselia, jos olet vaihtamassa niin ota vaikka molemmat varalle. Akseleiden pituuksia en muista, mutta mulle piti olla se pitempi akseli. Auto Passat 3C MY10.
Re: CBAB vihjeet
Alle - 10 vuotisissa öljy pumpun akseli on 72mm ja jossain vaiheessa vuonna 2010 vaihtui 100mm akseliin tällöin myös tasapainoakselissa oleva reikä on syvempi eli 100mm ei käy 72mm tilalle.
Juuri itse vaihdoin omaan CBBB skodaan englannista tilatun muutetun tasapainoakselin+100mm öljy pumpun akselin.
Jos vakio 72 mm akseli on väljä niin pelkän 7e öljypympun akselin vaihto ei korjaa koko vikaa, koska myös tasapainoakselissa oleva potero on kulmat pyöreänä.
Omalla autolla 282tkm ajettu ja täytyy sanoa että oli kyllä korkea aika vaihtaa romut, olisi saattanut seuraavan 50 tkm aikana tulla moottorinvaihtourakkaa.
Osat maksoi n. 150puntaa rahteineen. Tammikuun lopun jälkeen vähän enemmän jos ne eroaa eu:sta
Juuri itse vaihdoin omaan CBBB skodaan englannista tilatun muutetun tasapainoakselin+100mm öljy pumpun akselin.
Jos vakio 72 mm akseli on väljä niin pelkän 7e öljypympun akselin vaihto ei korjaa koko vikaa, koska myös tasapainoakselissa oleva potero on kulmat pyöreänä.
Omalla autolla 282tkm ajettu ja täytyy sanoa että oli kyllä korkea aika vaihtaa romut, olisi saattanut seuraavan 50 tkm aikana tulla moottorinvaihtourakkaa.
Osat maksoi n. 150puntaa rahteineen. Tammikuun lopun jälkeen vähän enemmän jos ne eroaa eu:sta
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa