Avf kansiremppa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

Avf kansiremppa

ViestiKirjoittaja arduaen » 23.6.2015 16:47

Tähänmennessä osaa hommattuna:

-Nokka-akseli (amc)
038109101R / amc osa nro: 666861
-paininkupit (ina black)
420 0209 10
-liukulaakerit (vag)
038 103 673CGLB
-pultit
038 103 714A x8
038 103 714 x10
kannenpultit:
038103384C
darkside:tä tilatut arl-koneen pultisarja
avf:n oma nro 038103384 noitahan löytyiskin joka puljusta
Suuttimien johtosarja:
darsideltä samalla lennolla.. (numeron laitan kunhan saan osat käsiini)
jakopäänhuolto-osat:
VKMA 01942
vesipumppu puuttuu.


Ensimmäisenä kyssärinä tuossa kannessa on kolme soikeaa reikää ja kaksi ihan pyöreetä. Eikös se paksuus lasketa niistä pyöreistä?

Venttiilinohjureille en ole löytäny varaosanumeroo, pystyykö joku heittään.
darksiden sarja on 50£, saako muualta järkevämpää hintaa?

Ventiilinohjurin kumit ovat ilmeisesti joka kansirempas vaihtolistalla.
Vw nro: 027109675
Näitä tuntuukin sitte olevan tarjolla jos jonkin sorttista ja kokoosta, että mistä näitä tietää valita vai pitääkö vaan koneistamon antaa laittaa sinne sopivat, vai onko järkevämpää tilata esim. nimark:tä vähän joka kokoo se 8kpl kun eivät sielä ainakaan nuo maksaa montaa kymppiä kappale, ehdotuksia otetaan vastaan..

esim:
Febi14803
Sisäläpimitta (mm) 7
Paino (kg) 0,002


Febi03281
Sisäläpimitta (mm) 5,5
Ulkohalkaisija (mm) 12
Ulkohalkaisija (mm) 7
Materiaali Kumi-metalli
Paino (kg) 0,002


GOETZE 5030653850
Korkeus (mm) 10
Materiaali FPM (fluori-kumi)
Ulkohalkaisija (mm) 13,2
Akselitiivisteen malli 866N W
Sisäläpimitta 1 [mm] 7
Sisäläpimitta 1 [mm] 9,8

ELRING 701289
Halkaisija 1 (mm) 7
Halkaisija 2 (mm) 9,8
Halkaisija 3 (mm) 13,2
Korkeus (mm) 10
Materiaali FPM (fluori-kumi)

CORTECO 12014671
Sisäläpimitta (mm) 7
Ulkoläpimitta 1 [mm] 9,8
Ulkoläpimitta 2 [mm] 13,2
Paksuus (mm) 9,7
Materiaali FPM (fluori-kumi)

Matiriaali eroina osassa fluori-kumi ja osassa kumi-metalli, onko näistä jompikumpi kestävempi?

Febi03281 sisäläpimitta ilmoitetaan pienemmäksi, onko näissä eroja pako/imupuolella?

oikasu ja tiiviyden testaus ny luonnollisesti koneistamolla..

Mitäs suosituksia täältä löytyy suuttimille, kannattaako testauttaa vai antaa olla lohkossa kiinni. Jos ei ota irti niin ei tarvi o-renkaita vaihdella.
Autolla nyt ajettu about 358tkm..

Muita paikkoja mihin samalla kiinnittää huomioo?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.6.2015 19:24

Peukkua osalistaukselle. Mutta pakko kysyä, miksi moinen remppa? Ennaltaehkäisevästi? Vaiko nokissa kulumaa?

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 23.6.2015 19:46

Nesteet kadottanut kokoajan mun aikanani (300-358tkm) pikkuhiljaa ja ihmetelly mistä ne tuloo viimeviikolla kun anto kunnolla kenkää yhtäkkiä loppu lämpösen ilmantuleminen ja auto alko lämpeemäänkin eli ilmaa vedenkierrossa = raskaammin ku rasittaa sylinteri tuuppaa paineet jäähdytyspuolelle ja puskee ainakin osan vetestä pihalle. Nokka-akselissa alkavaa kulumista havaittavissa, joten oli tarkotus jakopäänrempan yhteydes pistää pelkkä yläkerta uusiksi, mutta nyt täytyy sitte ottaa koko kansi pois. Eipähän tarvi montaa kertaa jakopäätä purkaa :)

Oisko jostain varaston perukoilta kaivettu ajm:n laatunen kansipaffi :D

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 26.6.2015 20:00

Kaipais varaosanumeroo suuttimien korjaussarjalle?? onko jonkun tietynmerkkiset sarjat osoittautunut huonoksi..

Onkos näistä erikseen myös tiiviste ja huoltosarja ja mitä huoltosarjassa mahdollisesti on enemmän?

WVWZZZ3BZ2E058872 sikäli jos tuota tarvittee...

mujunen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 13.7.2007 19:00

ViestiKirjoittaja mujunen » 26.6.2015 23:33

Omassa AVF:ssä on hyvin samankaltaiset oireet. Jäähdytysnestettä on kadonnut vähän noin 100tkm:n ajan, (nyt mittarissa reilu 500tkm). Itsellä alkoi vedet pysyä paremmin paisuntasäiliössä kun vaihdoin liikaa ahtavan ahtimen uuteen. Vanhalla ahtimella puhalsi kerran maksimi kuormituksessa vedet mäelle paisuntasäiliöstä. Menihän se sitten tietysti vikatilaankin liiasta ahdosta. Paisuntasäiliön korkin vaihdolla ei ollut merkitystä. Ahtimen vaihdon jälkeen olen ajellut reilu 20tkm ja jäähdytysneste pysyttelee vähän minimiviivan alapuoella. Jos säiliön täyttää maksimiin tyhjenee se samaan kohtaan melko nopeasti, mystistä.

Hyllyssä odottelee koneistettu vaihtokansi ja kaikki muukin kansiremppaan tarvittava osaset, mutta päätin nyt kuitenkin kokeilla kauanko tuolla avaamattomalla myllyllä pystyy ajamaan. Pari viikkoa sitten tein jakopäänkin, mutta jätin muut osat vieläkin hyllylle.

Eli summa summarum: Kannattaa miettiä tarvitseeko sitä remppaa vielä tehdä. Itse ajan reilu 40tkm vuodessa ja hyvin luotettavasti on pelittänyt. :)

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 27.6.2015 11:24

Kyllä se varmaan vakiona kestäiskin vielä sen yhden jakopäänvaihtovälin. Sielä oli vakioföönillä 50tkm ajan 1,5bar ja nyt kuukauden uudella isommalla föönillä 1,75bar. Tämän takia varmasti oireilut kasvoivatkin, kun lakkasi ensimmäisen kerran lämmintäkin puhaltamasta hyttiin.

Edellinen ASZ bora kyllä meni ilman kansiremppaa paaliin saakka(498tkm), eikä kuluttanu nesteitä. Lastutinkin sen toki vasta joskus 480tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa