octavia tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
octavia tehoton
skoda octavia-98 1.9 66kw nuhainen.ei toden näköisesti lähde turbo päälle,vaihdettu erg,ilmamassamittari,turbon säätösolenoidi,letkusto.voisiko joku viisaampi ehdottaa mistä vikaa enää hakea tai onko jollain laittaa letkustosta kuvaa et onko mulla ne edes oikeassa järjestyksessä.HERMOTmenee.KIITOS
octavia tehoton
näyttää vikakoodeja,ilmamassamittari,erg,turbon säätösolenoidi, ja 2muuta en muista.kaikki vaihdettu,tuntuu kun koko turbon letku hässäkkä olis kuollut.mistä osaa vikaa hakea kun koodit aina samat vaihtoi osan kuin osan???välijäähy???
octavia tehoton
korjaamolla nosti kädet ylös,täytyy kait osa osalta purkaa koko paska,ei noin laiskalla koneella mee kuin päreet
octavia tehoton
kierrokset paikallaan polkien punaselle mut vaihteilla ei,nippa voi pitkään revitellä nousta rajoille ei silti tehoja
octavia tehoton
massamittarin liittimen irroitin käydessä ei vaikutusta
Aivan täysin turhaa hommaa vaihdella osia tai arvuutella tällaisilla tiedoilla vikaa foorumilla. Vika on mitä todennäköisimmin varsin pieni ja yksinkertainen, tarvitsee vain tietokoneen, kaapelin, sekä henkilön joka osaa tulkita arvoja oikein. Pelkkien vikakoodien perusteella osien vaihtaminen on turhaa, eikä vikakoodit useasti kerro varsinaisesti viallisia osia, plus muistissa voi olla vuosia vanhoja koodeja jos niitä ei nollata. Et kertonut, tuleeko kyseiset koodit aina heti uudestaan nollaamisen jälkeen. Jos tulee, niin sulakkeet kannattaa tosiaan tarkistaa. Et myöskään kertonut miten vika on alkanut. Jos se on alkanut esimerkiksi edellisen omistajan aikana, niin voihan toki olla että joku sulake vaikka puuttuukin kokonaan.
Useasti asiasta tietämätön myös vain pahentaa asiaa, vaihtamalla alkuperäisten tilalle joskus jopa lähtökohtaisesti autossa toimimattomia tarvikeosia. Täyttä rahanhukkaa lähteä muutenkin vaihtamaan osia sattumanvaraisesti ( tai kuten aikaisemmin mainittua, vikakoodien perusteella ).
Jos olet joskus Jyväskylässä käymässä autollasi, voin kertoa mikä autossasi on vikana.
Useasti asiasta tietämätön myös vain pahentaa asiaa, vaihtamalla alkuperäisten tilalle joskus jopa lähtökohtaisesti autossa toimimattomia tarvikeosia. Täyttä rahanhukkaa lähteä muutenkin vaihtamaan osia sattumanvaraisesti ( tai kuten aikaisemmin mainittua, vikakoodien perusteella ).
Jos olet joskus Jyväskylässä käymässä autollasi, voin kertoa mikä autossasi on vikana.
octavia tehoton
ei siellä erikseen tietääkseni mitään sulaketta ole
octavia tehoton
joo koodit tulee nollauksen jälkeen takaisin samantein,sulakkeet olen tarkistanut,kuten kirjoitin korjaamolla kädet ylös vaikka kuinka luki vikakoodeja tai sit oli 5 koodia jo yli ymmärryksen.niin luulen minäkin et vika ei iso en vaan osaa paikallistaa
"Normaali" korjaamo joutuu monesti heittää pyyhkeen kehään sähkövikojen kohdalla. Jos ei omin avuin selviä niin vie auto oikealle autosähkökorjaamolle. Siellä osataan tulkita sähkökaavioita ja ottaa yleismittari käteen vian löytämiseksi.
Siellä kun saattaa olla esim katkos johtosarjassa, ja sitä on lähes mahdoton löytää muulla tavalla vaikka onkin vikana hyvin yksinkertainen.
Siellä kun saattaa olla esim katkos johtosarjassa, ja sitä on lähes mahdoton löytää muulla tavalla vaikka onkin vikana hyvin yksinkertainen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 41 vierailijaa