Eli auton kun käynnistää aamulla seisottuaan yön yli tasamaalla niin yleensä lähtee käyntiin, mutta tyhjäkäynnillä tekee aluksi ehkä kahden minuutin ajan muutaman sekunnin välein niin, että käy pari sekunttia "rynkyttäen". Sillon kun rynkyttää niin kierrokset putoaa 950rpm > 900rpm. Kilometrin kun ajaa niin tätä ilmiötä ei enää ole tyhjäkäynnillä.
Jos auton parkkeeraa muutamaksi tunniksi keula ylöspäin niin usein käynnistyy vasta pitkän startin jälkeen. Polttoainesuodattimen vaihdoin ja mahdollisia ilmavuotoja oon yrittäny letkuista ettiä niitä vielä löytämättä. Starttikin pyörii hyvin. Voi olla että kuvittelen vain, mutta nakutuskin on nyt pistäny hiukan enemmän korvaan.
Edit. sellanen tuli tässä vielä mieleen, että tätä "rynkytys"ongelmaa ei oo aamusin jos eeberi on ollu jonku aikaa lämmittämässä. Tällöin käy tasaisesti heti starttauksesta lähtien.
Passat AVF käy kylmänä epätasaisesti ja piiitkä mäkistartti
Valvoja: ffp jäsenet
Vähän päivitystä:
Tuli käytettyä tandem-pumppu auki ja laitettua väliin tiivistesilikonia, mutta tällä ny ei ollu vaikutusta ongelmiin. Samat viat siis jatkuu.
Se tuli huomattua kun luin tuon jutun: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=931557 niin kuristamalla/tukkimalla polttoainelinjan paluupuolen kylmänä ei tee tätä rynkytysilmiötä. Heti kun poistaa kuristuksen niin rynkyttää muutaman sekunnin, käy hetken tasaisesti, taas rynkyttää muutaman sekunnin jne.. Mutta tosiaan heti kun kuristaa linjaa niin rynkytystä ei esiinny.
Mitä ite siis päättelin edellämainitusta jutusta niin syyllisenä ois mahdollisesti tandempumppu, vuoto polttoainelinjassa tai alipaineletkuissa, suuttimien o-renkaissa tai jostain luin, että siirtopumppukin vois olla viallinen. Pystyyköhän noista mitään poissulkeen sillä kun polttoaine tuntus valuvan takas tankkiin ylämäkeen parkkeeramisessa?
Tuli käytettyä tandem-pumppu auki ja laitettua väliin tiivistesilikonia, mutta tällä ny ei ollu vaikutusta ongelmiin. Samat viat siis jatkuu.
Se tuli huomattua kun luin tuon jutun: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=931557 niin kuristamalla/tukkimalla polttoainelinjan paluupuolen kylmänä ei tee tätä rynkytysilmiötä. Heti kun poistaa kuristuksen niin rynkyttää muutaman sekunnin, käy hetken tasaisesti, taas rynkyttää muutaman sekunnin jne.. Mutta tosiaan heti kun kuristaa linjaa niin rynkytystä ei esiinny.
Mitä ite siis päättelin edellämainitusta jutusta niin syyllisenä ois mahdollisesti tandempumppu, vuoto polttoainelinjassa tai alipaineletkuissa, suuttimien o-renkaissa tai jostain luin, että siirtopumppukin vois olla viallinen. Pystyyköhän noista mitään poissulkeen sillä kun polttoaine tuntus valuvan takas tankkiin ylämäkeen parkkeeramisessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 39 vierailijaa