Olsi tuossa pöydällä syöttöpumpun vaihtoa odottelemassa yksi 1Y, pitäisi siihen tuo syöttöpumppu vaihtaa vanhasta 1,6D:stä.
Vaan, kun sitten pitäisi ajoitus saada kohdalleen. Itselläni ei ole vehkeitä siihen. Enkä moista osaisikaan.
Löytyisikö joku, joka voisi auttaa? Asun Sastamalan Karkussa.
Länsi-pirkanmaalta syöttöpumpun säätäjää?
Valvoja: ffp jäsenet
En oikein tunne moista konetta, joten en ihan tarkaa tietoa pysty antamaan, mutta teet nokkapyörään, pumppuun ja kampiakselin rattaaseen merkit. Samoiten teet hihnaan samoihin kohtiin merkit. Et pyörittele konetta sitten enää. Hyvä tieten, jos koneessa olisi ykkösessä yläkuolokohta.
Hihnan luultavasti vaihdat uuteen, joten lasket hampaista missä kohti merkit on siinä vanhassa hihnassa ja teet uuteen hihnaan merkit.
Pumppu irti vanhasta koneesta ja paikalleen uuteen. Hihna paikalleen niin, että kaikki merkit täsmää. Toimii
Netistä löytyy kuvia ja varmaan tekstiäkin tarvittaessa tueksi.
Edit. Pitää tieten pumpusta löytää sen merkki, että osaa uuden pumpun laittaa sit samaan asentoon. On varmaan rattaassa semmonen lovi, se on ykkösen suutinputken kohdalla silloin kun kone on muuten merkeissään.
Hihnan luultavasti vaihdat uuteen, joten lasket hampaista missä kohti merkit on siinä vanhassa hihnassa ja teet uuteen hihnaan merkit.
Pumppu irti vanhasta koneesta ja paikalleen uuteen. Hihna paikalleen niin, että kaikki merkit täsmää. Toimii
Netistä löytyy kuvia ja varmaan tekstiäkin tarvittaessa tueksi.
Edit. Pitää tieten pumpusta löytää sen merkki, että osaa uuden pumpun laittaa sit samaan asentoon. On varmaan rattaassa semmonen lovi, se on ykkösen suutinputken kohdalla silloin kun kone on muuten merkeissään.
Jakohihna on eri mittainen 1.6D ja 1.9D koneissa, mutta käsittääkseni nokka-akselin ja pumpun hihnapyörien väli on sama kummassakin.
Tuon sivun mukaan molemmille koneille kelpaa sama ennakko 0,9 mm
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Tuon sivun mukaan molemmille koneille kelpaa sama ennakko 0,9 mm
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Kuten mainitsin, en tunne ko. konetta, mutta mitä itse olen noihin vanhempiin noita hihnoja/pumppuja sun muuta vaihdellu, niin jos pumpun saa sen verran kartalle, että käyntiin lähtee, voi hienosäädön tehdä korvakuulolla ja kokeileimella.
Homman voi aloittaa laittamalla sen pumpun merkin siihen ykkösen syöttöputken kohdille, jos ei muita merkkejä koneesta löydä. Silloin pitäisi muidenkin olla kohdillaan ja ko. asentoon kun ne laittaa kasatessakin, niin pitäisi lähteä käymään.
Homman voi aloittaa laittamalla sen pumpun merkin siihen ykkösen syöttöputken kohdille, jos ei muita merkkejä koneesta löydä. Silloin pitäisi muidenkin olla kohdillaan ja ko. asentoon kun ne laittaa kasatessakin, niin pitäisi lähteä käymään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 38 vierailijaa