seat cordoba meni vedottomaksi ja savuttaa runsaasti.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

seat cordoba meni vedottomaksi ja savuttaa runsaasti.

ViestiKirjoittaja hega84 » 31.5.2015 8:34

Moikka. Oisko jotain hyviä neuvoja missä vika. Eli 1,9tdi seat cordoba vm99. Oireet alkoi kesken ajon parilla nykäisyĺlä. Auto ajettiin parkkiin ja seuraavan kerran kun lähti ajamaan niin vedot oli kateissa ja tajuton musta savupilvi seuraa perässä. Autosta otettu rapia 200hp ulos ja nyt niistä tuntuu olevan noin 50 jäljellä. Ahdin on tutkittu ja se oli todella siistissä kunnossa eikä välyksellinen. Polttoainesuodatin on vaihdettu. Ilmanputsari vaihdettu. Vikakoodeja on yritetty ulos siinä onnistumatta. Vinkkejä vaan tulemaan ;)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 31.5.2015 9:10

Suhiseeko? Ahtoputki poksunut irti?

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 31.5.2015 9:14

Ahtoputket on tarkistettu ja ne ovat kunnossa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 31.5.2015 11:58

Ajotus, onko pumpun hienosäätö luiskahtanu?

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 31.5.2015 14:18

Sen verran ummikko olen autojen kanssa että mistähän sitä säädetään?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 31.5.2015 16:45

Ohjeet siihen hommaan löytyy searchilla. Pitäs olla mielellään vielä vagcom kaverina niin näkis ennakon arvon. Käykö se tyhjäkäyntiä yleensäkään ja jos käy niin miten se käy? Vokakoodit olis kova sana saah ulos..

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 31.5.2015 17:30

Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Ehkä aavistuksen täristää autoa. Käyntiin lähtee tosi hyvin.

teem0852014
-
Viestit: 165
Liittynyt: 5.5.2014 16:30

ViestiKirjoittaja teem0852014 » 31.5.2015 18:49

Ootko ilmamassamittaria tarkistanu?

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 31.5.2015 18:53

Miten sen sais sillai kivasti katottua?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 31.5.2015 20:57

Ota johto irti ja kato toimiiko paremmin ilman.

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 31.5.2015 21:08

Ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Huomenna lyödä auto koneen päähän.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 1.6.2015 7:43

VNT-kellolta puuttuu alipaine ja softassa "tajuttomat" herättelysavut?

Jarrutko toimii normaalisti ja putsarin ilmanotto ei ole tukkeessa? Eikä putsarin vaihdon yhteydessä ole jätetty jotain paperitolloa putsarin putkeen? :)

Voishan ne vikakooditkin vaikka vilkasta, vaikkakin siellä voi olla vanhoja koodejakin. Koodien poisto ja testilenkki moottoritien kautta ja uudestaan luku kertoo jo jotain, muttei välttämättä itse ongelmaa tietämättä moottorikokonaisuutta ( viritysosat ) ja tutkimatta moottorinohjauksen arvoja ajon aikana. Toisinsanoen kristallipallolle olis taas näillä lähtötiedoilla tarvetta. Käytä tässä Vaajakoskella niin kerron mikä sitä vaivaa :)

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 1.6.2015 8:55

Kiitos hyvistä neuvoista. Autoon on tehty savon autotunessa softa. Isommat suuttimet sun muuta vaihdettu. Iltoittelen kun olen arvot autosta saanut. Jarrut ainakin omasta mielestä toimii hyvin ja ilmanputsarikin vaihdettu. Joo kristallipallosta ei olisi yhtään haittaa tällä hetkellä 😁
Ja harmi kun en enään asu sielläpäin niin olisin päässyt helpolla kurvailemaan vaajakoskelle. Nyt on turhan pitkä matka nuhasella autolla. ☺

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 2.6.2015 16:53

Omassa AHU Cordobassa oli ilmanputsarin kotelo pois kaikaltaan kun vaihdoin pa-suodattimen. Kotelo pääsi pyörähtämään 360 astetta ympäri ja kotelolta ECUlle menevä letku oli kurtussa. Kone oli ihan hengetön, muistaakseni vikakoodi vihjasi jotain siihen letkutukokseen suuntaavaa.

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 2.6.2015 17:02

Itellä menee eculle ahtopaineen ilmaiseva letku ei muuta. Ilmanputsarilta ei mene letkua mihinkään.

AT5nok
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2009 13:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja AT5nok » 2.6.2015 17:15

Peukalon paksuinen letku, joku ilman paineen haistelu

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 2.6.2015 17:41

Ei mulla mene sellaista. Eikä kyllä eculla ole edes paikkaa sellaiselle.

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 3.6.2015 7:23

Kiitoksia todella hyvistä neuvoista. Vika löytyi! Oli yksi alipaine letku irrottuaan tullu tökättyä väärään paikkaan. Se oli irronnut ilmansuodatin kotelolta ja oli epähuomiossa törkännyt sen imusarjan kyljessä olevan kellon päähän 😀 Nyt vedot tallella! Lauantaina ois tarkoitus lähteä Rauman Street Raceen testaamaan kuinka hyvin ne vedot palasi.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 3.6.2015 11:31

Tässä ei ole tarkoitus pilkata virheestä joka voi sattua kelle tahansa, mutta oli mennä kahvit väärään kurkkuun kun mietin miten TDI käyttäytyisi tuossa tilanteessa. Ahdin luultavasti herää kuten ennenkin, mutta heti kun yrittää avata siipiä, näin ei tapahdukaan oletetusti ja lisäksi EGR aukeaa ellei ole laipattu. Pakopainetta on reilusti ja nokipilvi lähtee uudelle kierrokselle koneeseen :D Savua ja ihme käytöstä varmasti luvassa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.6.2015 13:39

Tässäkin tapauksessa keskustelun aloittajalta oli jäänyt tällainen "pikkuasia" mainitsematta, että vika olikin ilmaantunut paineletkun irtoamisen ja sen uudelleenkiinnittämisen yhteydessä, eikä alkuperäisen viankuvauksen mukaan "kesken ajon parilla nykäisyllä". Tuosta olisi ollut helposti pääteltävissä, että ongelma on suurimmalla todennäköisuudellä peräisin juurikin siitä johtuen.

Tuon kertomasi letkun irtoamisesta ei varsinaisesti tule mitään muutoksia auton toimintaan, joten vian on pitänyt alkaa täsmälleen silloin kun se on tökätty tuohon imusarjassa olevaan EGR:n painekelloon. Tästähän pystyisi toki päättelemään...

hega84
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2015 8:23

ViestiKirjoittaja hega84 » 3.6.2015 17:36

Näin juuri on päässyt tapahtumaan. Ja kyllä olisi pitänyt mainita tästä letku episodista. Mutta sitäkun oli niin autoasentajaa että ei voinut mennä väärään paikkaan se letku. Joo vielä kerran kiitos ja htvä että saatiin kaikki hyvät naurut. Loppu hyvin kaikki hyvin :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 48 vierailijaa