Passat 1.9TDI -08 BXE savut yli 5

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Passat 1.9TDI -08 BXE savut yli 5

ViestiKirjoittaja mikalie » 20.5.2015 19:43

Ei ollut Passatissa savut ihan kohillaan, arvo oli yli 5 kun pitäisi olla alle yksi. Vikakoodeja ei ole ja pikaisesti vilkaistiin suuttimien korjausarvot ja ne oli ok. Kone vähän "korahtaa" polkaistessa.

Olisko noin isolle poikkeamalle noissa arvoissa jotain selkeätä vikaa? Mitä lähtisi ekaksi tutkimaan?

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 20.5.2015 20:07

Imusarja tukossa tai ilmanputsari tukossa, nämä nyt ainakin nostaa nopeasti päästöjä, mutta ei kovin herkästi silti vikakoodia tule.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 20.5.2015 20:23

Nyt pitäisi tietää auton taustoista lisää. Jakopään lienet vaihtanut ihan vasta, onko ajoitus tarkastettu testerillä?

- Paljonko autolla on ajettu?
- Aiemmassa viestissä mainitset, että flektit pyörivät koko ajan, onko vika korjattu?

- Onko tietoa aiemmista remonteista?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 20.5.2015 20:45

350000 ajettu, aikaisemmista remonteista ei tietoa, kun näkyy tuo huoltokirja olevan aika tyhjä. Flektivika korjaantui kun laitoin puskurin, ja siihen kuuluvan johtoliittimen kiinni.

Jakopään tosiaan laitoin äskettäin. Nokka ja kampi on käsittääkseni ainakin kohdillaan toisiinsa nähden, enkä muuten liikutellut mitään hihnan vaihdon yhteydessä. Miten tuo ajoitus pitäisi katsoa? Säätääkö se nokkapyörä jotenkin ajoitusta? Nuo pumpparit on vielä ihan outoja minulle.

Tuo missä katsoivat noita savuja, epäili ihan pikaisesti vaan, että voisi olla esim. nokassa/keinuissa jotakin häikkää. Motti tosiaan pitää kohtalaisen "pärinän" sielä savujen loppuvedossa. Ilmanputsari, vieläpä kallis :) on vaihdettu, imusarjaa ei vielä tutkittu.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.5.2015 5:01

Otappa venttiilikoppa auki, tarkasta nokan ja nostimien kunto.

Ei nokan asento paljon heitä, jos ei vio g40 / g28 suhdetta. Hienosäätö tehdään kuitenkin testerin avulla, toleranssi on +- 3 astetta. En suoraan muista kenttäryhmää.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 21.5.2015 7:37

Eilen oli vastaava pannu työnalla, 227tkm mittarissa ja jokaisessa pakokanavassa oli märkää. Ei ole edes uusi juttu, että BKC, BXE ja BJB-koneissa pako-ohjurit on jo niin väljät..

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 21.5.2015 13:20

Ajotushan oli hyvä tarkistaa aina hihnan vaihdon jälkeen. Se nokka-akselin & painimien tarkastus on korkeintaan tunnin homma, kun ottaa venakopan auki niin siitä sen jo näkeekin.

Menee vähän ot.
Onko tuo ohjurien kuluminen sitten kovin yleinen juttu? Itsellä BXE joka pölläyttää sinisen pilven käynnistyksen jälkeen, tehnyt tuota sen 30tkm mitä se on itselläni ollut.
Ahdin tietysti yksi vaihtoehto, mutta välystä siinä ei tunnu.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.5.2015 16:24

Minulla on tuossa 130 tkm ajettu kansi, johon holkitettiin ohjarit muun remontin ohessa (oli mennyt kanki poikki, 2 venttiiliä vääntynyt)

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 21.5.2015 16:39

Täytyy viikonloppuna ottaa tuo venakoppa pois ja katsoa mitä sieltä löytyy. Pitää tuo ajotus myös selvittää. Voiko motti pitää sellaisen mekaaniselta kuulostavan päräyksen paikallaan kierrättäessä, jos pelkästään ajotus on pielessä? Auto käy tyhjäkäyntiä hyvin ja lähtee myös hyvin käyntiin.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 22.5.2015 6:52

jatkuvasti saa varoitella asiakkaita tästä aiheesta, kun 5tkm ajetut uudet turbot olisivat muka jo rikki..

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 23.5.2015 16:15

Ykkösen imunokka on ihan kulunut. Tuo lienee aiheuttaa ko. ongelman. Onko tuossa nokan irrottamisesaa jotain huomioitavaa? Pumppu pois kannen päästä, "suutinakseli" pois, nokkapyörä pois, nokka pois. Siinäkö se?

Noissa suutiten keinuissa on säädöt. Miksi? Tarviiko tuossa huolehtia muista merkeistä, kun jakopää? Olisiko jollain momentteja noille nokka- ja suutinpukeille? Kyselenkö minä liikaa? :)

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 23.5.2015 18:07

Tarviikos tuota pumppua ottaa pois? Onko tuo nokkapyörä kartio vai onko siinä kiila?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 24.5.2015 9:10

erwin.volkswagen.de

Tuolta löytyy tehtaan korjaamokäsikirja kaikkine ohjeineen, jopa suomeksi.
Maksaa pikkuisen, mutta on 24/7 käytettävissä ja oikeaa tietoa.

Muista uusia pultit, ovat venyviä

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 26.5.2015 15:36

Eipä onnistunut rekisteröinti tuonne em. paikkaan. Auto kuitenkin läjässä nyt. Savuissa ei vielä käyty, mutta tuntuisi workkivan ainakin paremmin kuin ennen. Kaivoin tuosta joutessani vielä kannenkin pois. Voiko huonolla huoltohistorialla, 350000 km ajettu dieselin sylinteri näyttää kuvan kaltaiselta?
Kuva

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.6.2015 7:28

Savut mitattu ja oli reilusti alle yhden. Nyt keräämään motivaatiota kaivelemaan tuota kantta uudestaan pois. :(


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 41 vierailijaa