Passat 1.9TDI -08 BXE savut yli 5
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9TDI -08 BXE savut yli 5
Ei ollut Passatissa savut ihan kohillaan, arvo oli yli 5 kun pitäisi olla alle yksi. Vikakoodeja ei ole ja pikaisesti vilkaistiin suuttimien korjausarvot ja ne oli ok. Kone vähän "korahtaa" polkaistessa.
Olisko noin isolle poikkeamalle noissa arvoissa jotain selkeätä vikaa? Mitä lähtisi ekaksi tutkimaan?
Olisko noin isolle poikkeamalle noissa arvoissa jotain selkeätä vikaa? Mitä lähtisi ekaksi tutkimaan?
350000 ajettu, aikaisemmista remonteista ei tietoa, kun näkyy tuo huoltokirja olevan aika tyhjä. Flektivika korjaantui kun laitoin puskurin, ja siihen kuuluvan johtoliittimen kiinni.
Jakopään tosiaan laitoin äskettäin. Nokka ja kampi on käsittääkseni ainakin kohdillaan toisiinsa nähden, enkä muuten liikutellut mitään hihnan vaihdon yhteydessä. Miten tuo ajoitus pitäisi katsoa? Säätääkö se nokkapyörä jotenkin ajoitusta? Nuo pumpparit on vielä ihan outoja minulle.
Tuo missä katsoivat noita savuja, epäili ihan pikaisesti vaan, että voisi olla esim. nokassa/keinuissa jotakin häikkää. Motti tosiaan pitää kohtalaisen "pärinän" sielä savujen loppuvedossa. Ilmanputsari, vieläpä kallis :) on vaihdettu, imusarjaa ei vielä tutkittu.
Jakopään tosiaan laitoin äskettäin. Nokka ja kampi on käsittääkseni ainakin kohdillaan toisiinsa nähden, enkä muuten liikutellut mitään hihnan vaihdon yhteydessä. Miten tuo ajoitus pitäisi katsoa? Säätääkö se nokkapyörä jotenkin ajoitusta? Nuo pumpparit on vielä ihan outoja minulle.
Tuo missä katsoivat noita savuja, epäili ihan pikaisesti vaan, että voisi olla esim. nokassa/keinuissa jotakin häikkää. Motti tosiaan pitää kohtalaisen "pärinän" sielä savujen loppuvedossa. Ilmanputsari, vieläpä kallis :) on vaihdettu, imusarjaa ei vielä tutkittu.
Ajotushan oli hyvä tarkistaa aina hihnan vaihdon jälkeen. Se nokka-akselin & painimien tarkastus on korkeintaan tunnin homma, kun ottaa venakopan auki niin siitä sen jo näkeekin.
Menee vähän ot.
Onko tuo ohjurien kuluminen sitten kovin yleinen juttu? Itsellä BXE joka pölläyttää sinisen pilven käynnistyksen jälkeen, tehnyt tuota sen 30tkm mitä se on itselläni ollut.
Ahdin tietysti yksi vaihtoehto, mutta välystä siinä ei tunnu.
Menee vähän ot.
Onko tuo ohjurien kuluminen sitten kovin yleinen juttu? Itsellä BXE joka pölläyttää sinisen pilven käynnistyksen jälkeen, tehnyt tuota sen 30tkm mitä se on itselläni ollut.
Ahdin tietysti yksi vaihtoehto, mutta välystä siinä ei tunnu.
Ykkösen imunokka on ihan kulunut. Tuo lienee aiheuttaa ko. ongelman. Onko tuossa nokan irrottamisesaa jotain huomioitavaa? Pumppu pois kannen päästä, "suutinakseli" pois, nokkapyörä pois, nokka pois. Siinäkö se?
Noissa suutiten keinuissa on säädöt. Miksi? Tarviiko tuossa huolehtia muista merkeistä, kun jakopää? Olisiko jollain momentteja noille nokka- ja suutinpukeille? Kyselenkö minä liikaa? :)
Noissa suutiten keinuissa on säädöt. Miksi? Tarviiko tuossa huolehtia muista merkeistä, kun jakopää? Olisiko jollain momentteja noille nokka- ja suutinpukeille? Kyselenkö minä liikaa? :)
Eipä onnistunut rekisteröinti tuonne em. paikkaan. Auto kuitenkin läjässä nyt. Savuissa ei vielä käyty, mutta tuntuisi workkivan ainakin paremmin kuin ennen. Kaivoin tuosta joutessani vielä kannenkin pois. Voiko huonolla huoltohistorialla, 350000 km ajettu dieselin sylinteri näyttää kuvan kaltaiselta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 41 vierailijaa