Tervehdys kaikille foorumilaisille.
Kyseessä pieni ongelma vw vento 1.9td:ssä josta lievästi haittaa ja toisekseen ihmetyttää, kun täysi kaasulla vedättää vaihde kuin vaihde niin olisiko noin sekunnin verran kestävä tyhjään potkasu yläkierroksilla, elikkäs veto loppuu sen sekunnin ajaksi ja sitte taas mennään normaalisti. Toivon jonkun valaisevan asiaa. Kiitos ja kumarrus.
Ongelmia yläkierroksilla.
Valvoja: ffp jäsenet
En haluaisi olla ilkeä, mutta yritettäisiinkö vastata vain jos on edes jotain käsitystä käsiteltävästä ajoneuvosta/tekniikasta? Näitä TDI-tekniikan neuvoja esikammiokoneiden ongelmiin tulee tällä foorumilla nykyisin surullisen paljon.
Ilmamäärämittari ei temppuile _td_ssä_.! Td:ssä ei ole sellaista, koska ei ole mitään ECU:akaan, joka tarvitsisi ilmamäärätietoa. Ahtoputkikin on noin 15 cm pitkä. Voihan se vuotaa, mutta aika vähän siinä vuotopaikkoja on. Kannattaa toki tarkistaa näkyykö esim. öljyisiä paikkoja.
Itse diagnoosin tekemiseen: Onko syöttöä näpelöity? Oletko ehtinyt katsomaan liittyykö tähän ilmiöön savutusta? Minkä ikäinen Vento on eli onko siinä ns. kevennys, joka pudottaa ahtoja matka-ajossa?
Ilmamäärämittari ei temppuile _td_ssä_.! Td:ssä ei ole sellaista, koska ei ole mitään ECU:akaan, joka tarvitsisi ilmamäärätietoa. Ahtoputkikin on noin 15 cm pitkä. Voihan se vuotaa, mutta aika vähän siinä vuotopaikkoja on. Kannattaa toki tarkistaa näkyykö esim. öljyisiä paikkoja.
Itse diagnoosin tekemiseen: Onko syöttöä näpelöity? Oletko ehtinyt katsomaan liittyykö tähän ilmiöön savutusta? Minkä ikäinen Vento on eli onko siinä ns. kevennys, joka pudottaa ahtoja matka-ajossa?
Terve. Ihmettelinkin että tiedetäänkö tässä nyt mistä puhutaan kun tuumailin että enpä ole koskaan nähnyt ilmamäärämittaria sun muuta ja vielä mekaanisemmaksi pitäisi saada niin oilisi vain parempi, sähkö haittaa harrastusta. Mutta toisiaan jotain mitä tällä hetkellä.
Syöttö kierroksen verran pohjasta jolla nykyisin tyhjäkäyntikin säädetään, kaasutanko höskä missä jouset pumpun sisällä, pari rikkaa ja lisäjousi kaverina ja kaasu vivusto pumpussa käännetty eriasentoon. Ja tietenkin karaa viilattu puolille välin karan paksuudesta katsottuna.
Ja tosiaan garretin t03 turbo koneen kyljessä kun vakio puhallin sanoi sopimuksen irti liiasta pieneydestään.
Mitään erikoista normaalista poikkeavaa savutusta ei ole ilmennyt. Kevennystä ei ole. -95 ikää vanhuksella ja kilometrejä rapia puolen miljoonan.
Käy ja kukkuu vaa niin ilmanaikuinen vika jonka haluaisin sada selville.
Syöttö kierroksen verran pohjasta jolla nykyisin tyhjäkäyntikin säädetään, kaasutanko höskä missä jouset pumpun sisällä, pari rikkaa ja lisäjousi kaverina ja kaasu vivusto pumpussa käännetty eriasentoon. Ja tietenkin karaa viilattu puolille välin karan paksuudesta katsottuna.
Ja tosiaan garretin t03 turbo koneen kyljessä kun vakio puhallin sanoi sopimuksen irti liiasta pieneydestään.
Mitään erikoista normaalista poikkeavaa savutusta ei ole ilmennyt. Kevennystä ei ole. -95 ikää vanhuksella ja kilometrejä rapia puolen miljoonan.
Käy ja kukkuu vaa niin ilmanaikuinen vika jonka haluaisin sada selville.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa