Vakionopeussäädin / ajotietokone ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kanssa-autoilija
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2014 18:35

Vakionopeussäädin / ajotietokone ?

ViestiKirjoittaja kanssa-autoilija » 21.5.2014 19:13

Tuli markille tuommoinen golffi IV TDI -05 mallia. Olen tutkiskellut, että siihen saisi vakkarin ihan oikeasti, normaali viiksen vaihtaen. Kerkesin tilata Slamitilta sen version, 1J0998527B (109e), jonka sanottiin sopivan TDI koneille.

Ko. firmasta tuli vastaus (olin laittanut kysymyksen ennen tilausta), jossa suositeltiin mallia 1K0054690A (79e), jossa ajotietokone. Suositus kyllä näyttää olevan Golf V:lle. Ja malli 1K0054691A (291e), jossa EI ajotietokonetta.

Eihän tämä monitoiminäyttö ole mikään ajotietokone?? Onko kenties viitoskoppaisessa oikea ajotietokone, joka vaikuttaa siihen, että sen kytkentä on erilainen.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 21.5.2014 21:36

Nyt varmaan menny iv ja v sekasin tuon vuosimallin takia. Pikanen googletus näyttää että uudempikoriin käy tuo sulle ehdotettu viiksi. Sähköt muuttunu täysin neloskopasta vitoskoppaan siirryttäessä. Eli tilaa se minkä aioitiki.

kanssa-autoilija
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2014 18:35

ViestiKirjoittaja kanssa-autoilija » 21.5.2014 21:50

No sitä minäkin mietin, kun on kerran 4 korinen, niin kai ne on tehty samalla sapluunalla loppuun asti.
El voin luultavasti asentaa sen, tälläkin foorumilla annetuilla ohjeilla ?
Ja esitän sitten tyhmiä kysymyksiä...........ehkä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.5.2014 23:22

Mun mielestä sulla pitäis olla 1J0 998 527 A, kun B on bensamoottoriselle.

kanssa-autoilija
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2014 18:35

ViestiKirjoittaja kanssa-autoilija » 27.5.2014 19:28

Nyt sain vakkarin kotiin ja nyt niitä tyhmiä kysymyksiä. Aion kuitenkin itse sen saada asennettua.
Kun en osaa tähän laittaa kuvia viittaan näihin Bora projekti kuviin : http://pajalle.com/?cat=29

Ensinnä: työhön kaiketi tarvitaan vain se piuha, missä on kaksi valmista liitintä, josta toisesta lähtee erillinen 10cm sinimusta pätkä piuhaa. Em:n kanssa samassa (alapäässä) on neljä erillistä piuhaa liittimineen. Niissä, Schwartz KA 1, KA2, KA3, ja KA9.

Yläpuolinen liitin näyttäis sopivan uuteen vakkariviikseen. Vanhassa ei ilmeisesti ole mitään liitintä, vaan vilkku/valotoiminnot menee ison liittimen kautta, joka tulee viiksen juureen.

http://pajalle.com/?cat=29, kuvat 11,12 ja 13.
Löydän varmasti tuon piuhan mikä pitää irrottaa (onko siihen jotain kikkaa, ettei riko). Ja tämän tilalle tulee se cruisen, varastettu 10cm musta/sin liitin. Ja sitten irrotettu piuha kuvan (12)mukaan.
MUTTA seuraava (kuva 13) ....tämä edelleen cruisen johtosarjan liittimeen ? ONKO tämä liitin valmiina jalkatilassa........vai missä ??
EDIT: TÄMÄN JO HOKASIN, LIITTIMET OLI JO NAIMISISSA VALMIIKSI, ja kuvassa ne on
irroitettu.

Sitten se moottoritilan boksi. Irrotetaan musta liitin ja otetaan jalkatilaan. SIIHENKÖ LIITTIMEEN sitten tökitään ne 4kpl:tta irtoliittimiä (schwartz 1,2,3,9,) Onko niiden paikat merkitty siihen mustaan mötikkään, Ei ainakaan selvinnyt mitään ohjeesta. Laitetaanko ko. musta liitin takaisin boksiin (luultavasti ei, kun on urosliittimet).

Olis kiva jos joku vaivautuu kommentoimaan. Koska tekemisen halua on, mutta ei aina niin ymmärrystä.......eikä kielitaitoa ainakaan liikaa.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 28.5.2014 7:48

Liittimet irti toisistaan. Alempi koirasliitin jalkatilaan. Poista lukitus liittimestä (violetti osa liikkuu vain aavistuksen ja se riittää, älä riko). Liittimestä löytyy vastaavat numerot (1,2,3,9). Töki 4 irtopiuhaa vastaaviin numeroihin. Lukitse liittien johtojen lukitus. Laita johto takaisin sinne mistä otitkin ja kytke liittimet takisin toisiinsa.

Selvennykseksi: Eli naaraspuolen liittimeenhän tulee jo valmiina 6 johdinta eculta mutta koiras puolen johtimesta lähtee vain 2, eli tähän lisätään puuttuvat 4 johdinta. (näin ainakin omassa golfissa)

kanssa-autoilija
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2014 18:35

ViestiKirjoittaja kanssa-autoilija » 28.5.2014 9:49

Kiitos, tämä selvensi asiaa. Nyt alan tutkia asiaa käytännössä.
Tiedä vaikka onnistuisin :-)

kanssa-autoilija
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2014 18:35

ViestiKirjoittaja kanssa-autoilija » 28.5.2014 21:59

Muilta kiiruilta kun joudin, niin aloitin operaation sillä, että kokeilin miten lujassa pyyhkimien varret on. Ja oli ne TODELLA. Täytyi tehdä ulosvetäjään sopivat ottimet, ennenkuin irtosi.

Yhtä lujassa tuntuu olevan se muovi, siinä alla. En tiedä onko se liimattu tuulilasiin, samalla kertaa kun on lasi vaihdettu. Eihän se pitäisi olla kuin nyppäämällä irrotettava, vai ?? Kohtuullisen kovalla voimalla kokeilin, mutta ei inahtanut.
Vai onko siellä ruuvit jossain piilossa, ken tietää ?

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 29.5.2014 0:22

Kyllä pitäs yläviistoon muljaamalla ihan nätisti irrota.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.5.2014 2:54

A3:ssa siinä muovissa on semmonen huullos että pitää pikkusen saada muovia lasin suuntaisesti moottoria kohden ja sitten lähtee "kuin itsestään".

Kaksi kertaa olen irrottanut ja sen muovin hajotusprosentti 50 %. Kehotan varovaisuuteen.

kanssa-autoilija
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.5.2014 18:35

ViestiKirjoittaja kanssa-autoilija » 29.5.2014 11:14

Okei, nyt olen taas viisaampi. Kokeillen uudemman kerran toisella tapaa.[/i]


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa