Tere. Mistä voisin tarkistaa autoni moottorin mallin? autohan on 2000 vm VW Bora, 85KW. Eli se on AJM tai AUY, onko näillä edes muuta eroa kuin ilmoitettu vääntö? Ja toiseksi, auton mukana tuli digituningin lappu, jonka mukaan autosta on otettu 143hp ja 340-360nm. Saako autosta enemmälti tehoa irti vakio-osilla/kannattaako se? Esim. syöttöjä ruuvamalla/karaa hiomalla/ahtoja nostamalla? OBD lukia näytti ahtopaineiksi 1.1Bar ja piikkinä 1.3bar. Paljonko kone kestää ahtoja? Turbo on mallia BV39, jos se nyt ei ole vakio
E: ja kone on AJM. riittääkö vakio suuttimet, sun muut oleelliset osat ~180hp asti ?
Bora
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
1.3bar näyttäisi olevan internetin mukaan tuolle ahtimelle suositeltu maksimi. Ei tuosta vakioahtimella enempää hevosia uskalla ottaa irti. Ja näin "uusissa" vehkeissä ei ole mitään ruuvia mitä ruuvata tai karaa jota hioa. Kaikki tehdään tietokoneen ja kaapelin välityksellä (pl. evry-modit, bleedaukset sun muut propellihattuviritykset)
Itse moottori kestää varmaan moninkertaisesti ahtopaineita ahtimiin verrattuna.
Suuttimissa saattaa riittää tuottoa 180 hevoseen ja välijäähykin piisaa jos et lähde radalle ajelemaan.
Itse moottori kestää varmaan moninkertaisesti ahtopaineita ahtimiin verrattuna.
Suuttimissa saattaa riittää tuottoa 180 hevoseen ja välijäähykin piisaa jos et lähde radalle ajelemaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos sulla on konehuoneessa suojamuovit paikallaan etkä lähde kikkailemaan minkään kirkkaansinisten ahtoletkujen kanssa, niin katsuri ei sitä ahtimen vaihtoa huomaa ellei siellä sitten ole jotain kuorma-auton holsettia...
Vakioturbon voi periaatteessa pistää kiinni mutta kovin pitkäikäinen se ei ole noilla isomman turbon isommilla ahtopaineilla. Tosin jos autoa kierrätetään vain paikallaan savumittauksen vuoksi, ahdot ei kovin paljoa nouse.
Vakioturbon voi periaatteessa pistää kiinni mutta kovin pitkäikäinen se ei ole noilla isomman turbon isommilla ahtopaineilla. Tosin jos autoa kierrätetään vain paikallaan savumittauksen vuoksi, ahdot ei kovin paljoa nouse.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 24 vierailijaa