Vw Golf 1.9 tdi 90 hp

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Fensq
uusi tulokas

Vw Golf 1.9 tdi 90 hp

ViestiKirjoittaja Fensq » 18.5.2014 22:26

Terve! Kaipaisin mielipiteitä kannattaako vaiko eikö kannata.

Auton vesipumpun stefa tjms alkoi vuotaa ja olen sen takia ajatellut, että kannattaako minun vaihtaa enää tuota kyseistä jakohihnasarjaa/vesipumppua.

Autolla on rullattu reilut 430 tkm joten ihan mitä vain voi levitä.
Minulla on kaveri, joka sen osaa/pystyy luultavasti tekemään JOS vain olisi työkalut millä sen tehdä. Mahd. myös epäonnistua koko hommassa koska se olisi ensimmäinen tälläinen kone johon sen tekisi.

auton korjaushinta on aivan liian suuri liikkeessä sen kannattavuuden takia.. juuri kilometreihin nähden...

ja vesi valuu hihnaa pitkin/sen alueelta eli luultavammin pumpusta.

Mutta toisaalta... ei tuolla 600€ saa vastaavaakaan autoa. (autokorjaamon laskuttama hinta)

Mitä muuta noin paljon kilometrejä ahertaneelle koneelle pitäisi tehdä? Ettei kostautuisi lopuksi?

disutus
-

ViestiKirjoittaja disutus » 18.5.2014 22:44

Jos kuulostaa muuten normaalilta ja konetta on huollettu = öljyt vaihdettu aina ajoissa :), niin ei tuo 430tkm ole mitään. Eikun jakopäänrojut vaihtoon vesipumpun kanssa ja kovaa ajoa.

Onko tuo minkä ikäinen? Nokan/nostajien tilanne kannattaisi vilkaista, sekä turbon välykset mikäli päädyt pitämään auton...

...niin ja jos EGR on ollut toiminnassa, niin imusarja voi olla jo melko tukkoinen :) Itsellä tapana ollut poistaa egr käytöstä ja puhdistaa imusarja. Siinä samalla tarkistelee vielä alipaineletkut, sekä huohotinputken ja imuputken kunnon, ettei ole halkeamia.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”