3bg passatti avb koneinen ja tuolla "karvalakki" automaattilaatikolla (ei tiptronic). Kaikki vaihteet toimivat normaalisti, vikakoodit luin kiinalaisella lukijalla, ei löytynyt mitään .
Auto on satunnaisesti tähän asti tehnyt niin että kun ajan auton ruutuun ja laitan p asentoon, että p asento menee kyllä fyysisesti päälle ja renkaat lukkoon kun auto liikahtaa hieman eteenpäin mutta mittaristoon jää R asento, joskus muutaman sekunnin odottelulla vaihtunut p asentoon, nyt viimeaikoina ei ole enää mennyt edes ajan kanssa mittaristossa p asentoon, virrat pois ja uudestaan päälle niin p asento lukee mittaristossa. Eli auton on voinut sammuttaa p asento päällä vaikka mittaristossa r asento, ja avaimet saa tietysti pois. Ja seuraava starttaus aivan normaalisti.
Nyt tänään (en tiedä onko jatkuvat sadekelit vaikuttaneet asiaan) käytiin kahdessa eri kaupassa ja kummallakin kertaa kun autoa piti käynnistää ei mennyt p asennolle ja auton joutui käynnistämään n asennossa, parkkipaikalla päivän päätteeksi sammutin p asenossa ja mittaristossa paloi totutusti r asento, virrat pois ja takaisin niin oli vaihtunut p asentoon, mikähän tämän aiheuttaa? Muilla vastaavaa? Ja ennenkaikkea mikä avuksi
Passat 3bg automaattilaatikon murhe
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostaisi siltä että vaihteistoon tuleva vaijerin lukitus on löystynyt / muuttanut asentoa ja sen takia näyttelee mittaristossa vääriä asentoja. Säätö oli todella helppo toimenpide mutta hittolainen kun en nyt muista tähän hätään miten se tehtiin. Kuitenkin tyyliin lootan kupeesta mutteri löysälle, käännettiin vaihteenvalitsin johonkin kohtaan ja mutteri takaisin kiinni. Nimimerkki rane_69 varmasti muistaisi ulkoa tämän proseduurin....
Tänään aamulla huomasin tuon mistä foorumillakin oli jo joku sanonut että auto p asennossa ja renkaat lukossa mutta mittarissa r vaihde ja peruutusvalot palavat, auton käydessä tuota p asentoa ei tunnu enää saavan ollenkaan mittaristoon, auton sammuttamalla ja virrat päälle löytää jos löytää, myös 1 vaihde eli toinen ääripää ei aina löydy tai joutu muutaman kerran koittamaan, eli nämä 2 ääriasentoa nyt ei skulaa kunnolla, muuten ei mitään ongelmaa vaihteissa tai niiden vaihtumisessa :/
Tuo kuulostaa nimenomaan asentotunnistin -vialta.
Kyseinen vaihteisto ei ole minulle niin tuttu, mutta tuo HanhiEmon ehdottama paikka on varmasti se mistä kannattaisi aloittaa mikäli itse valitsimessa ei ole tunnistinosaa joka on pois paikaltaan.
Sinänsä olet onnellinen, esim. Mersussa olisi matka tyssännyt jo tuossa vaiheessa ja laatikko vikatilassa jos asentotunnistin antaa epäluotettavia arvoja (kokemusta Mersun 5v sähkölaatikosta :P ).
Kyseinen vaihteisto ei ole minulle niin tuttu, mutta tuo HanhiEmon ehdottama paikka on varmasti se mistä kannattaisi aloittaa mikäli itse valitsimessa ei ole tunnistinosaa joka on pois paikaltaan.
Sinänsä olet onnellinen, esim. Mersussa olisi matka tyssännyt jo tuossa vaiheessa ja laatikko vikatilassa jos asentotunnistin antaa epäluotettavia arvoja (kokemusta Mersun 5v sähkölaatikosta :P ).
Luin kaikki eri kategoriat tuolla mitkä löytyi, ainoat vikakoodit jotka löysi olivat 01336 databus for comfort system, sporadic. Ja tuo taitaa liittyä kuskin oven toimettomaan ovivaloon ja sisävaloon kun toimii kaikista muista ovista. Toki voi olla että paremmalla vehkeillä tai vscanilla löytäisikin jotain. Ei tuosta vaijeriaäädöstä tahdo ainakaan netistä löytää mitään juttua, eli onkohan tuo g68 todennäköisempi? Minkä hintainen anturi tuo on?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mittasivat ensin nuo kaikki laatikon anturit, sitten niiden johtosarjat , oli muistaakseni kuitenkin tuossa kuskin penkin kohdilta johtosarja kulunut puhki, ihmetteli korjaaja itsekin kun yleensä jommastakummasta päästä hajoavat johtosarjat, eivät keskeltä. :o jospa nyt saisi lopettaa stressaamisen :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 26 vierailijaa