seat leon turbossa häiriötä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

borokone
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.5.2013 18:24

seat leon turbossa häiriötä

ViestiKirjoittaja borokone » 29.4.2014 0:53

Noniin elikkä auto on Seat Leon 1.9tdi 81kw ja nyt ilmeni turbon kanssa ongelmia. Tehot on tallessa ja ei savuta, mutta ääni ei kuulosta yhtään terveeltä heti kun ahdot alkaa nousta. Turbolta kuuluu erittäin ikävää ääntä ku lähtee vedättään. Jännää on se, että välillä saattaa mennä 50km, että kuuluu ihan terve ääni, mutta yhtäkkiä alkaa taas ääntään. Oisko kellään ideaa mistä lähtä tutkiin? Autolla ajettu 400tkm ja huoltokirjan mukaan 350tkm kohalla olis fin-turbolla vaihettu turbo, mutta mitään kuittia ei oo olemassa.

Turkinrauta
-
Viestit: 15
Liittynyt: 14.2.2014 9:24

ViestiKirjoittaja Turkinrauta » 29.4.2014 9:52

Mikä on tämä "ikävä ääni"?

Mulla ASV-kone vinkui kuin sireeni jonkin aikaa, jonka jälkeen turbon akseli poikki ja siivet muruiksi.

borokone
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.5.2013 18:24

ViestiKirjoittaja borokone » 29.4.2014 21:17

no just semmoseksi sireenin ääneksi sitä vois sanoa...mahtaakohan puhistus auttaa yhtään? varmaan saa alkaa repimään turboa pois ja kattoa että onko kuin väljä?

Turkinrauta
-
Viestit: 15
Liittynyt: 14.2.2014 9:24

ViestiKirjoittaja Turkinrauta » 29.4.2014 22:53

Itse en pahemmin ajelis enää :) tuli itselle kallis opetus..

Turbotukku.com uusi tuon oman turbon, Diagnoosi oli että "Ahtimessa havaittu normaalia ikääntymisestä johtuvaa materiaalien väsymistä, ei jälkiä ulkopuolisista tekijöistä johtuvaa vauriota"

Eli en tiiä mitä puhistaminen sinun tapauksessa auttaa.

Tuolla mun turbolla on 24kk takuu, mutta jos sulla ei edellisiltä omistajilta mitään kuitteja niin paha sanoa.

borokone
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.5.2013 18:24

ViestiKirjoittaja borokone » 29.4.2014 23:35

joo pitää alkaa hommin. Mitä tuommonen turbon korjaus maksaa? että kannattaako ostaa kokonaan uus vai huoltaa?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.4.2014 3:21

Eiköhän se kannata käydä säästöporsaalla ja ostaa samantien hivenen kalliimpi viriturbo. Jos en nyt ihan väärässä ole niin tuo on pumpparikone, joten suutinkärjissä kai riittäisi tuottoa ainakin 200 heposeen? Kytkimeenkään ei välttämättä tarvitse koskea jos vääntöjä rajataan alhaalta.

borokone
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.5.2013 18:24

ViestiKirjoittaja borokone » 30.4.2014 11:19

jeees.. pitääkö tehä paljonki muutoksia että saapi isommalla turbolla pelaan? Vanhoja mersuja on tullu viritettyä, mutta ei vaggilaisia.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 30.4.2014 11:36

81kW kone on jakajapumpulla niin sieltä ei vakiosuuttimilla ihan yhtä kivasti oteta lisähöökiä kuin pumpparissa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 30.4.2014 18:19

Isomman turbon kaveriksi ohjelma, niin sinne 150 nurkille pääsee. Sitten kytkintä, suutinta, cooleria, nokkaa, kantta ja putkistoa niin yli kolmesataa.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 30.4.2014 19:27

Tarviiko edes laittaa isompaa turboa niin pääsee sinne ~140 kantturaan? Eli ensin selvittään missä kunnossa vanha mutka on.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.4.2014 20:41

Pistinkin Borokoneelle viestiä, minulta löytyisi joutavana tuosta sopiva ahdin pikkuviriin.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 30.4.2014 23:13

Pelkkä ohjelma piisaa n. 140, jos on ahdin vaihtoon jo menossa niin ottaa samalla isomman. Suuttimista kuristaa sitten seuraavana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa