VW Passat vikatilassa, turbo pois päältä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kuusimii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.3.2014 19:46

VW Passat vikatilassa, turbo pois päältä.

ViestiKirjoittaja kuusimii » 30.3.2014 20:25

Itselläni VW Passat 200, tdi (96kw) automaatti ja kilometrejä 295tkm

Ongelmat:
Kun käännä virrat autoon päälle niin kojelaudan mittariston kaikki automaattivalitsimen valot maalautuvat tummiksi. Käytännössä tarkoittaa sitä että ottaa turbon pois päältä kokonaan. Aiemmin kun koneen käynnisti uudelleen niin nollasi vikatilan ja auto toimi normaalisti, nyt ongelma on pahentunut niin että vaatii useammaan käynnistyksen ennenkuin vikatila nollaantuu.
Itseäni ihmetyttää se että kone joutuu vikatilaan ennenkuin starttaan auton? Voisiko vika olla automaattilootan ohjausyksikössä joka sijaitsee pelkääjänpaikan jalkatilassa? Vaihteet kyllä vaihtuu aivan normaalisti.

Mitä olen ehtinyt tehdä:
Nostin ohjausyksikön matonalta jalkatilaan kuivumaan, koska siellä oli paljon vettä. Akun alus on nyt puhdistettu mutta se ei ole auttanut sillä vesi pääsee edelleen matonalle.

Niin tosiaan, olen kyllä luetuttanut vikamuistin mutta se on tyhjä?

Osaisiko joku kommentoida näitä ongelmia. Ennekaikkea tuo turbon vikatila häiritsee kovasti missähän vika voisi olla?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.3.2014 20:27

Onko koodi luettu VAGcomilla tai marmorilla?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.3.2014 20:57

Mistä se vesi edelleen tulee sinne maton alle? Eiköhän se ole sitä maton villoissa olevaa vettä edelleen, rohkeasti vaan etupenkit ja käsijarrukonsoli irti, sitten vielä takaa istuimet niin maton saa jo nostettua niin ylös että koko lattian saa kuivattua.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 30.3.2014 21:12

onko autossa kattoluukkua?

kuusimii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.3.2014 19:46

ViestiKirjoittaja kuusimii » 30.3.2014 23:38

En osaa sanoa kummalla koodi on luettu. Niissä ilmeisesti sitten eroja?
Kattoluukkua ei ole mutta täytyy tuo mattojumppa nähtävästi tehdä vielä uudelleen.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 31.3.2014 0:09

3B passatit itellä ja isoveljellä. Molemmista korjattu vuotavat ovien välipeltien tiivisteet, eli ovipahvi irti, pelti irti, uus tiivistys ja kasaan. Tuohon hommaan toimi ikkuna / ovitiiviste D-profiilisena hyvin, kestosta ei tietoa.

Vuotopaikkaa voit testata kaatamalla ikkunan tiivisteen välistä vettä, jos tulee ovipahvin välistä niin tiivisteet uusiksi (oikeasti pitäis tulla oven alareunassa olevista poistoreijistä).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa