Moro,
Tuli hommattua 2.4d Transporter T4 tuossa viikko pari sitten. Laite pelasi normaalisti ensin, sitten kuului muutaman kerran jokin kolaus kuskin puolen renkaan luota. Lämpimänä ajaessa eilen ihmettelin kitinää joka muuttui vauhdin myötä, oletin kiven olevan jarrukilven välissä, mutta muuta ihmeellistä ei löytynyt. Tänä aamuna kylmänä sitten olin töihin lähdössä ja pakki päälle ja kunnon kolaus käy vetarista tms, sama juttu kun kokeili tarjota eteenpäin ykkösellä. Heti kun kytkintä koittaa nostaa ja tarjota vetoa molempiin suuntiin käy kamala kolaus.
Mikähän tuolla nyt voisi olla syynä? Kokeilin käsin nykiä vetaria, käsin pyörittäessä ei huomaa välystä, mutta sivusuunnassa kun vetää akselia poispäin laatikosta niin se liikkuu sentin pari. Onko normaalia? Voiko laatikon päässä jokin antautua tuolla tavalla vai olisiko vetari vain päässyt "löystymään" laatikon päästä? Kaikki vaihteet ja kytkin pelanneet tähän saakka aivan normaalisti ja nytkään kytkimessä ei jalkaan tunnu mitään omituista, vain tuo kova kolaus ettei uskalla lähteä enää ajamaan. Eilen kuitenkin auto ajettu pihaan vain tuon kitinän saattelemana??
T4 2.4d -95, kolaus vetoakselista? APUJA KAIVATAAN!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.3.2014 7:23
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.3.2014 7:23
"Mikähän tuolla nyt voisi olla syynä? Kokeilin käsin nykiä vetaria, käsin pyörittäessä ei huomaa välystä, mutta sivusuunnassa kun vetää akselia poispäin laatikosta niin se liikkuu sentin pari. Onko normaalia? "
On ja ei, vetokselissa pitää olla päikseen ei sivuttain vetäessä, onko ulomman nivelen pultti varmasti kiinni ?
On ja ei, vetokselissa pitää olla päikseen ei sivuttain vetäessä, onko ulomman nivelen pultti varmasti kiinni ?
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.3.2014 7:23
Sain kaverin puikkoihin ja menin itse kurkistamaan vetaria kun tarjoo liikkeelle. Tuloksena vetari pomppasi pystysuunnassa noin 5cm ja heilui holtittomasti. Aloin purkamaan pyöräntuentaa ja huomasin että sisäpään kuudesta kiinnityspultitsta jäljellä oli vain neljä ja kolme niistäkin sai sormineen vetämällä ulos. Eli loppuvaiheessa vetari ollut kiinni vain yhdellä (!!) pultilla... Joku ilmeisesti unohtanut kiristää pultit? Aivan käsittämätön tuuri ettei levinnyt moottoritienopeudessa vaan kotipihassa liikkeelle lähtiessä... Lotto vetämään! Taidan selvitä uusien pulttien laitolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 31 vierailijaa