Vw Passat 3C 2l 2005

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NikoLL
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.3.2014 18:02

Vw Passat 3C 2l 2005

ViestiKirjoittaja NikoLL » 26.3.2014 18:05

Nyt olis tiedossa turbovikainen 3C mallin passatti. Ja ajattelin kysyä, että onko 2litrasessa koneessa minkäänlaista virityspotenttiaalia?
Koneen mallia en osaa tarkemmin sanoa, muutakuin, että on 2litran turbo diesel.

Ja tarkotushan olis vain saada vähän enemmän potkua koneeseen mitä vakio turbo tuottaa(140hp), että ei mitään mahottomia virejä.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 26.3.2014 18:45

Jos siitä on turbo paskana niin samantien sitten isompaa viriahdinta kiinni ja mahdollisesti kytkintä uusiksi, suuttimien tuotto riittää varmasti +200hp tehoihin ja ahtimen valinnalla sitten päätetään kuinka pitkälle päälle kahtasataa sieltä saa..

Yhtä lailla noista 2.0TDI padoista saa revittyä tehoja kuin 1.9TDI:stäkin, tosin tuo vuosimalli vähän epäilyttää että olisiko siellä siemensin pumppusuuttimilla varustettu kone? Jos sellaiset sieltä löytyy niin kannattaa käydä vaihdattamassa huollossa, takaisinkutsukampanja eli ei maksa mitään.

NikoLL
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.3.2014 18:02

ViestiKirjoittaja NikoLL » 26.3.2014 22:32

Joo on turbo paskana.

Olisko mimmonen turbo sitten sopiva johonki 160-200hp ? vai mitä varmasti kestää ottaa irti?
Ja mistä tiedän onko siinä tuo siemenssin pumppusuuttimilla varustettu kone?
Ja mitä tarkoittaa takaisinkutsukampanja?Ollu susia kun takaisin kutsutaan?
Elikkä suuttimet käydä vaihtamassa liikkeessä ja ei maksa oikeasti mitään vai joutuu jonkinverran köyhtymään?
Sekä missä liikkeessä vaihto tehdään? Veikkaisin villisti vetteriä?
Ja millä kannalla turbot näissä on?

Itellä ole ollu vielä yhtään vag konsernin autoa niin siksi tämä kauhea kysely...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.3.2014 23:04

Suuttimet vaihdetaan joo mukisematta takuuseen. Ellei siis ole jo tehty kampanjaa.. sulla on BKP kone jos kerta siemens suuttimet.

Itellä BKD = sama kone boschin suutimilla, isompi turbo + ohjelma 2000hp/400nm, vääntöä rajoitettu kun on DSG, nytkin jo yli mitoitusten reilusti. Ihan riittävä teho 2 litraseen koneeseen. kansi aiheuttaa sellaisen pullonkaulan alakierroksilla, eli tehoalue on suht kapea mutta vetää kyllä senkin edestä sit.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.3.2014 2:22

Moottorikoodi lukee varmaankin jakohihnan suojakotelossa tms. moottorin seudulla, tai sitten takakontin varapyöräkotelon varustetarrassa.

Viisaammat tietävät sitten kertoa enemmän tuon koneen pullonkauloista, jos siitä yli 200hp otetaan niin veikkaisin välijäähyn tulevan ensimmäisenä vastaan... suuttimien tuotto riittää sitten X hevosmäärään saakka, seuraavaksi ongelmaksi tulee kytkinlevyn lipsuminen ja kaksoismassan ronklatus, sen jälkeen kannen virtaukset ja pakolämmöt jne jne jne.


http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=34

tuosta voi vähän alustavasti katsella ahdinten tyyppejä ja tehontuottoja.

NikoLL
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.3.2014 18:02

ViestiKirjoittaja NikoLL » 27.3.2014 12:43

Siis paskatti ei ole tullut vielä, joten selvittelen vain, että alanko ostohommiin ja minkälaisia kustannuksia pitänee varata, että auton saa sitten ajokuntoiseksi.

Ja jos mahdollinen osto tulee, ja ei alkuperäistä turpoa vaan joku vaikka GT1749VB tehoalueelle 170 - 200 hv niin pitäneekö moottori koodauttaa uusiksi? ja minkä hintaista lystiä tämä on, kun värkänny vain vanhempien autojen kanssa niin ei ole tarvinnut miettiä tällaisia.

Passatti oli manuaali, niin miten pitkälle hevosia pystyy nostamaan, että kytkin alkaa sitten luistaan? Että onko sama vaihtaa heti järeämpi kytkin paikoilleen vai kestääkö vakio, autolla ajettu kuitenkin jo 400tkm muistaakseni.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.3.2014 13:22

Ohjelmointi maksaa jotain 500 euron luokkaa ja siitä ylöspäin, riippuen kuinka paljon palikoita on vaihtunut eli kuinka pitkään sitä pitää hieroa.

Veikkaisin että tuo kytkin pitää noin 400Nm luotettavasti, paremmalla levyllä päässee 500Nm lukemiin mutta sitten jää kaksoismassa kysymysmerkiksi.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.3.2014 13:56

:o

Itellä BKD = sama kone boschin suutimilla, isompi turbo + ohjelma 2000hp/400nm


No viitsi vitsinä. On se kehitys sen verran kehittynyt, että CBBB koneesta sai jo pelkällä ohjelmalla n.200hv/440nm ja todella mukavalla vetoalueella...

Ahdinta kannattanee kysellä Finturbolta ja esim. tuolta voi vertailla hintoja: http://www.darksidedevelopments.co.uk/t ... red&page=1

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 27.3.2014 17:41

Jos on BMP-koneella, niin minulla olisi lähes bolt-on sopiva ahdin myytävänä. max 250 hepan tehoihin riittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 24 vierailijaa