seat leon evry mod

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jenssen
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.1.2014 1:23

seat leon evry mod

ViestiKirjoittaja jenssen » 25.3.2014 16:12

eli eli, suunnitelmis ois alkaa värkkään seat leoniin 1.9 tdi, lastutettuun malliin evry modia.. keskusteluja tullu lueskeltua mutta hämärän peittoon on jääny kuinka iso vastus sinne nyt laitetaan? osassa postauksissa lukee että 150-200ohmia ja jossai luki että 700-1000 ohmia :O että mikä se nyt olis paras vaihtoehto.. edellisessä autossa oli tämmönen evry modi niin olin tyytyväinen siihen (oli kylläkin edellisen omistajan toimesta asennettu) ..

ja jos nyt oikein käsitin asennus ohjeet niin polttoaineen lämpötilan anturin johtojen väliin (2 liittimeen menevää johtoa siis yhdistetään) johdolla jossa on vastus, ja jos haluaa niin voi vetää kabiiniin katkasijalle johdot.

käsitinkö oikeen? :D

kiitos jo etu käteen.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 25.3.2014 18:01

1. Erilainen asennus jakopumppu vehkeen ja pd:n välillä.
2. Jos on jo joku lastu tai vastaava niin kannattaa harkita ihan jotain muuta ku evry modia. Se särkyy.
3. Siitä evrymod topikista löydät kaipaamasi vastaukset.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 27.3.2014 8:40

Pertti108 ne jo sanoi. Varsinkin kohta 2 tärkeä. PD:ssä muisteleisin käyttökokemusten olleen lähinnä, että käyttöherkkyyys kaasulla nousee, mutta ei välttämättä vaikuta suorituskykyyn loppuunsa. Jakajapumpullisessa vaikuttaa kautta kierrosalueen. Jakajapumpulliseen evryn laittaessa voisi omalta osalta suositella vnt-tangon pidennystä turbolta, pehmentää vääntöpiikkiä niin pysyy kytkin ja loota paremmin kasassa. Eikä mene vikatilaan läheskään niin herkästi. Turbokin tykkää samalla kertaa (tai ottaa vähemmän nokkiinsa). 110tkm on ainakin menty nyt "evry päällä tilanteen mukaan"-periaatteella, vielä kestää alkuperäinen kytkin ja alkuperäinen turbo. Noin 390tkm mittarissa. Tärkein kumminkin ekana, että onko kyseessä jakajapumpullinen (esim. 81kW ASV kuten minulla) vai pumppusuutin kone?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa