1.9tdi AHU huono/aaltoileva kiihtyvyys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rikke969
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.2.2010 9:28

1.9tdi AHU huono/aaltoileva kiihtyvyys

ViestiKirjoittaja rikke969 » 24.3.2014 16:24

Potilas olisi seat cordoba tdi 1999 AHU ja vika seuraavanlainen:

Täyskaasukiihdytyksessä tehot häipyy aaltoilevasti, esimerkiksi jos vaikka kolmosella lähtee kiihdyttämään 1500rpm-> niin 3000 kiihtyy normaalisti, tuosta eteenpäin tuntuu hyytyvän, ja taas noin 3600-4500 vetää hyvin, ja sitten taas puutuu.
Mikäs voisi moisen aiheuttaa?
Onko jotain mitä ensimmäiseksi kannattaisi tutkia tai tarkastaa?

Autosta on uusittu lähiaikoina:
ahtopainesolenoidi (n75 ilmeisesti?)
Alipaineletkuista lähes kaikki uusittu, turbolle menee ~30 pätkä vanhaa letkua, en tiedä miksi.
Eilen vaihdoin moottorinohjausboksille menevän letkun.
Egr tulpattu.

Voisiko esim ilmamassamittari aiheuttaa moista?
Koneelta löytyy vcds lite, mitä arvoja Kannattaisi katsella, ja mitä niiden pitäisi olla? Esimerkiksi tuon massamittarin arvot tyhjäkäynti/täyskaasukiihdytys?
Entäs paljonko toun pitäisi kiihdyttäessä ahtaa?
Meinasin huomenna mennä läppärin kanssa koeajolle mutta olisi hyvä tietää että mitä kannattaa seurailla.
Aiemmin kun jotain katselin ohjelmalla niin ainakin lämpömittarien arvot näyttivät ihan loogisilta, ja syötön IQ 5.0 (voisi vähän vasaraa antaa :) )

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.3.2014 11:31

Täyskaasulla kiihdytys vaikka kolmosella. Loggaa ilmamassamittari(MAF), ahtopaineet ja kaasun asentolukema jos saa samaan. Maffille semmoiset 850 alkavat lukemat pitäisi olla ok, ei heittoja alaspäin täyskaasulla. Hatusta heitän ahtojen olevan siinä 0,9-1,0bar AHU:lle +ilmanpaine tietenkin VCDS:llä luettaessa. EGR kun oli tulpattu, niin sitäpä ei tarvi tuumailla. Maffihan se voisi olla vikana, omaan oli vaihdettu edellisen omistajan aikaan maffi perstuntuman perusteella 120tkm kohdilla ja sama maffi vielä 390tkm rikkoutuessa paikallaan kerran putsattuna.

rikke969
-
Viestit: 5
Liittynyt: 6.2.2010 9:28

ViestiKirjoittaja rikke969 » 26.3.2014 19:23

Pitääkin testata noita huomenna, taisi vika olla siinä massamittarissa, purin sen eilen irti ja puhdistin kun tuli mieleen etten ole sitä vielä tehnyt. Oli ne verkot molemmissa päissä mustan öljysotkun peitossa...
Nyt vetää nätisti verrattuna lähtökohtaan.

Harmi kun ei tullut loggattua ennen puhdistusta niin olisi nähnyt kuinka paljon tuo vaikuttaa todellisuudessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa