1.6D ---> 1.6TD caddy muutoskatsastus vaatimukset

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

NiKiii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2014 13:41

1.6D ---> 1.6TD caddy muutoskatsastus vaatimukset

ViestiKirjoittaja NiKiii » 16.3.2014 13:46

Nyt olis ajankohtasena muutoskatsastaa 1.6 vapari kiisseli ahdettuun versioon, ja täällä nyt ollut aika paljon erimielisyyksiä, että mitä kaikkea tuo vaatii!
Joten tänne jos vastauksia VAIN NIILTÄ jotka ovat tuon muutoskatsastuksen läpi käynyt, tai on muuten varmaa tietoa.
Esimerkiksi juuri, tarvitseeko penkkilappua, miten alusta jnejne

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.3.2014 13:57

Nekin jotka ovat tehneet tuon, niin ovat saaneet monia vastauksia eri konttoreilta.
Perus sääntö: penkkilappu, alusta ja jarrut vähintään vastaamaan penkkilapun tehoa vastaavaa mallia.
Päästöihin ei taida tarvita puuttua dieselissä. Olisko jostain vuosimallista eteenpäin vaatinut katin.
Ja eikun muutoskatsastamaan.

Onko tässä vielä jotain epäselvää?

NiKiii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2014 13:41

ViestiKirjoittaja NiKiii » 16.3.2014 14:01

Eli penkkilappu tarvitaankin, vaikka kone on otettu toisesta caddysta?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.3.2014 14:10

Olkoon otettu vaikka polkuautosta, mutta penkkilapulla näkevät tehon.
Selvitys muuten jarruista ja alustasta pitää kanssa toimittaa.
Eli näkevät osien oikeasti kuuluvan riittävään malliin.
Moottorista voi joutua myös selvittämään mistä se on otettu.

Nämäkin asiat saat "varmana" faktana trafilta tai konttorilta.
Foorumilla tulee jatkuvasti kymmeniä eri versioita miten kukin saanut vaikeasti ja helposti laitteensa leimaan.
Konttori kohtaista toimintaa sanoisin.

NiKiii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2014 13:41

ViestiKirjoittaja NiKiii » 16.3.2014 14:14

Näillä mennään, ilmottelen miten muutoskatsastuksen käy, ja lisäilen tänne jos jotain sitten vielä uupuu, niin jatkossa muutkin näkee!

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 16.3.2014 14:23

Itse tuon tein. Mulla oli listattuna eroavaisuuksia excel-taulukkoon. Lähinnä taisi olla jarrut, iskarit ja jouset.

Vertailumallinahan tuossa käytetään 1.8 bensacaddya joka on mallisarjan tehokkain. Jarrut on kaikissa caddyissa samat ja dieselissä on jouset ainakin vähän järeämmät. Alusta ei siis vaadi muutoksia. Hain penkkilapun klaukkalan dieselistä ja menin katsastamaan. Nykyisin täytyy vissiin olla ahtopaine merkittynä penkkilappuun.

Tehoa saa max olla muistaakseni 117hp. Jos laitat kokonaisuudessaan mitään muuttamatta tuollaisen 1.6TD koneen, niin et tarvitse penkkilappua. Silloin mennään valmistajan ilmoittamilla tehoilla. Tällöin kannattaa ottaa huomioon että tehokkaimmassakin 1.6TD (RA) dieselissä on vain kahvipaketin kokoinen välijäähdytin.

Edit: Kuten todettua, mitään satavarmaa tietoa ei voi tämän enempää antaa. Konttoreilla on nykyisinkin vielä eroja. Toinen lyö muutokset otteeseen ja toinen kitisee kaikesta. Itse varmistin ennakkoon että mitä paikallinen konttori vaatii.
Kerroin muutoksista niin katsuri totesi vaan, että tuo tänne niin laitetaan muutokset papereihin.

Helpoimmasta päästä muutoskatsastuksissa kuitenkin 1.6TD koneen laittaminen caddyyn.
Viimeksi muokannut Madbull, 16.3.2014 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.3.2014 14:28

Kyllä se taitaa maximit olla 114hv.
95hv tehokkain käkkylä ja siihen 20% sallittu nosto.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 16.3.2014 14:31

Totta niin olikin! :) Löysin yhden oman vanhan penkkilapun jossa oli 117hv. Otteeseen itselle tuli 90hv.

Edit: kannattaa kerralla laittaa kytkin kuntoon. LUK kytkin alkoi luistelemaan jo noilla katsastustehoilla kun sain renkaisiin pitoja, Suurin vakiokytkin taisi olla 210mm.

NiKiii
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.3.2014 13:41

ViestiKirjoittaja NiKiii » 26.3.2014 23:28

Tästäkin sen verran selvisi, että ne jotka sen penkkilapun ovat vw vakiokoneelle hakeneet, on joko turhaan rahansa tuhlanneet, tai tullut huijatuksi. soittamalla asiat selvisi aika helposti. Paperilla pitää olla vertailuna tehokkain kone, kone mikä on ennen ollut kiinni ja kone jonka siihen muutoskatsastaa, lisäksi tässä tapauksessa pitää olla lappu joka kertoo jarrujen riittävyydestä. Kiitokset kuitenkin vastanneille! :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa