Miten nokka-akselin hihnapyörän saa irti kun tuntuu tarttuneen lujaan? Aloittelin naputtelemalla pyörää ympäriinsä ja sitten kiristin ulosvetäjällä jännitykseen ja naputtelin isommin. Halpa ulosvetäjä hajosi kun yritin sillä pelkästään. MItähän seuraavaksi? Lämpöä? EI kai tuota uskalla kovaakaan moukaroida ettei hajoa.
Nokan stefa pitäisi vaihtaa kun luultavasti vuotaa siitä, tai sitten venakopan tiiviste vuotaa.
Edit. Sain irti, lainasin järeämmän ulosvetäjän ja käytin isompaa vasaraa ja toistin aiemman. Ulosvetäjällä jännitys päälle ja vasaralla koputtelu. Mutta kiila puuttui. Pyörässä ei ole kiilan paikkaa, akselissa on. Onko ihan normaalia, vai onko joku vaihtanu hihnapyörän joskus?
Golf 2 1.6d hihnapyörän irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 1.6d hihnapyörän irroitus
Viimeksi muokannut Tubi, 28.2.2014 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isku sivuun
Terve
En ole moista pyörää irrottanut, mutta siinähän on kartio sovitus kuten raidetangon päässä. Raidetangon päähän ei irtoa hakkaamalla sitä kartiosta pois, mutta kun puristaa lujaa mutterista ja antaa iskun sivusuunnassa, niin värähdysaalto irrottaa tapin kartiosta.
En ole moista pyörää irrottanut, mutta siinähän on kartio sovitus kuten raidetangon päässä. Raidetangon päähän ei irtoa hakkaamalla sitä kartiosta pois, mutta kun puristaa lujaa mutterista ja antaa iskun sivusuunnassa, niin värähdysaalto irrottaa tapin kartiosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa