T4 Ruiskutuspumppu vuotaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juup87
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.2.2006 18:37

T4 Ruiskutuspumppu vuotaa.

ViestiKirjoittaja juup87 » 28.2.2014 9:41

Eli ostin tuossa juuri -91 trasporterin 2.4l koneella. Tuli huomattua sellainen homma että pumppu vuotaa dieleliä hammaspyörän akselin juuresta. Eli minkälainen tiivistys siellä on? Onko ihan normaali stefa vai joutuuko koko pumpun ottamaan irti? Olisi vain hyvä tietää ennempää kuin alkaa purkamaan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.3.2014 22:08

On stefa, irti ottaminen se vaikein, diesel pumppujen korjaajilla on hyviä apuvälineitä sen irroittamiseen rikkomatta sitä pumppua.

juup87
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.2.2006 18:37

ViestiKirjoittaja juup87 » 12.3.2014 12:57

No stefa ei ollut mikään hirvän vaikea vaihtaa. Mutta tuli myös huomattua että messinkiholkki on väljä akselin ympärillä. Eli stefa ei tule kestämän muutamaa viikkoa pidempään.

Käsittääkseni edessä on pumpun purkaminen. Seuraavat kysymykset onkin että mistä osat ja mitä muuta pitäisi huomioida. Samalla kannattaa varmaan ennakoida hieman ja uusia holkki myös kaasuvipuun Se on käsittääkseni yleisin paikka mistä lähtee vuotamaan. Kannattaa varmaan myös uusia akseli mikä pyörittää pumppua. Onkos kellään tietoa mistä saisi pumpun räjäytyskuvan ja varaosanumerot?

Sen tiedän että kaasuvivun akseli kannattaa merkitä kunnolla ja löysin myös kuvallisen oppaan pumpun purkuun

http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 293129.htm

Mitäs muuta kannattaa huomioida ennenpää kuin lähtee pumppua purkamaan? Kuten vaikka koneen asettaminen yläkuolokohtaan myöhemmän säätämisen takia...jne?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 31 vierailijaa