Tein tuossa mittavahkon moottoriremontin tuollaiseen SDI moottoriin. Niputuksen jälkeen tuota koitin lähteä ajoitusta Vag-Comilla hienosäätämään niin alkoi vähän kenkkuilla.
Ongelma on siinä kun ajoitusta säätää niin alle 100 timing arvossa ei tahdo käynnistyä kuin pitkään sahaamalla. Tavoitearvohan on siellä 50 tuntumassa pienellä hajonnalla. Olen 55 ja 60 arvoilla saanut moottorin hörähtämään käyntiin pitkään sahaamalla ja kaasua painaen kun alkaa lupailla. Jos se käyntiin lähtee on käyntiääni todella nätti ja sivistynyt, liikkuu miten tuollaisen nyt odottaa liikkuvan :D
Mutta sitten kun auton sammuttaa ja jättää seisomaan yöksi pihalle ei tahdo lähteä millään käyntiin. Paitsi jos säätää ajoitusta sinne lähemmäks 200 arvoa jolloin käyntiääni muuttuu traktoriksi ja kulkupuolta ei juuri ole sitäkään vähää.
Yksi vikakoodi moottorista tulee ulos, eikä nollaudu.
17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
P1252 - 35-10 - - - Intermittent
Välillä herjannut myös "engine start blocked by immobilizer" mutta se voinee johtua välillä pitkään sahatessa vähiin päässeestä akusta..
Tuo "kylmäkäynnistyssuutin" herättää vähän ihmetystä. Mikä/missä se on? Googlettamalla en löytänyt asiasta oikein mitään järkevää tietoa. Monilla oli vikakoodeja listattuna ja tuo siellä seassa mutta asiaa ei oltu puitu sen enempää tuon koodin kohdalta.
Tämä käyntiinlähtö ongelma ilmeni nyt koneremontin jälkeen, jakopään perusajoitus on 98% varmuudella kohdallaan, pumpun lukitustappi oli jämpti paikalleen, nokka-akselin päähän löytyi sopiva levy mikä piti nokan tasan linjassa ja laatikon päältä otin sen tulpan pois ja katsoin että se kynsi osoittaa suoraan siihen viivaan vauhtipyörässä.
Arvon raati voi esittää asiasta ajatuksiaan tämän viikonlopun ajan, maanantaina palaan Polon kimppuun.
Polo SDI AQM/AGP käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Palataan aiheeseen vielä. Mikähän tuon N108 vikaantumisen aiheuttaa tai on voinut aiheuttaa. Johtosarjan liitoksia otin moottorista auki ja painoin jämäkästi kiinni, isompiin liittimiin pistin vielä nippusiteen puristamaan liitosta yhteen.
Ongelma on nyt siinä että ajoitusarvon ollessa "alueella" (50-70) ei autoa tahdo saada edes lämpöisenä käyntiin. Kun arvon säätää 100-120 luokkaa lähtee käyntiin mutta käynti karkeahkoa ja savuttaa valkoista. Tuolloinkaan ei välttämättä lähde joka yrityksellä.
Kokeiltiin sellaistakin lähestymistapaa että ajetaan autolla, muutama sata kilometriä ajoa ei saanut tuota tekeytymään joten kaip se on uskottava että siinä jotain vikaa on.
Yksi asia tässä vähän ihmetyttää, pumppu kun oli koko ajan kiinni lohkon kyljessä ja siitä ei otettu kuin nokkapyörän 3 pulttia auki että taustalevyn sai irroitettua vähän helpottamaan elämää. Pumpun sähkötkin pysyivät koskemattomina, se iso liitin siitä suodattimen takaa irroitettu ainoastaan ja sitäkin käytetty auki nyt uudemman kerran ja nippusiteellä haettu vielä varmistusta kontaktiin.
Ongelma on nyt siinä että ajoitusarvon ollessa "alueella" (50-70) ei autoa tahdo saada edes lämpöisenä käyntiin. Kun arvon säätää 100-120 luokkaa lähtee käyntiin mutta käynti karkeahkoa ja savuttaa valkoista. Tuolloinkaan ei välttämättä lähde joka yrityksellä.
Kokeiltiin sellaistakin lähestymistapaa että ajetaan autolla, muutama sata kilometriä ajoa ei saanut tuota tekeytymään joten kaip se on uskottava että siinä jotain vikaa on.
Yksi asia tässä vähän ihmetyttää, pumppu kun oli koko ajan kiinni lohkon kyljessä ja siitä ei otettu kuin nokkapyörän 3 pulttia auki että taustalevyn sai irroitettua vähän helpottamaan elämää. Pumpun sähkötkin pysyivät koskemattomina, se iso liitin siitä suodattimen takaa irroitettu ainoastaan ja sitäkin käytetty auki nyt uudemman kerran ja nippusiteellä haettu vielä varmistusta kontaktiin.
Yhden tuollaisen korjasin vahtamalla syöttöpumpun, kun siinä oli solenoidi kärähtänyt. Mutta tarkastaahan tuo kannattaa ennenkuin tekee mitään hätiköityä. Eli pumpun töpselin pinnit 9 ja 10 väliltä pitäisi pumpun puolelta löytyä jonkinlainen yhteys. Tarkkaa vastusarvoa en tiedä. Ja johtosarjan puolelta pinniin 10 (johto keltamusta) pitäisi tulla virrat päällä +12v. 9 pinni (ruskeamusta) menee taas eculle pinniin 79, tältä väliltä pitäisi löytyä suora yhteys. Toivottavasti näistä on apua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa