Passat 3B 1,9 tdi polttoaneen paluu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

Passat 3B 1,9 tdi polttoaneen paluu

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 10.2.2014 19:44

No niin katsotaanpas onkos täällä voorumilla sitte niitä jotka tietää omasta mielestään autoista jotakin,olis tuollainen 00 1,9 tdi AHU koneella oleva passatti ja polttoaineen paluu puolen paineista kyse paljonko siellä paluu linjassa on painetta? kun irroittaa sen viimeiseltä suuttimelta tulevan letkun siitä syöttöpumpun liittimestä niin auto ei lähde käyntiin ja kun laittaa letkun takaisin niin taas käynnistyy,se tässä vähän kummaksuttaa kun se paluu polttoaine kiertää sen suodattimen kautta ennen kuin menee takaisin tankkiin,olisko jollakin tietoa tämmösestä asiasta,asiaa kyselly volkkari huollostakin ja sanoivat emää vaan tiä kai siäl joku paine on.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.2.2014 8:47

Se paluu kiertää filtterin kautta sen takia että siinä filtterin kannessa on termostaatti eli osa paluusta menee moottoriin takas. Se ei lähe käyntiin sen takia se letku irti että saa ilmaa. Paluupuoli on paineeton, sen takia volkkarin mieski sano että kai sielä joku paine on.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.2.2014 11:51

Pertti tuossa jo vastasikin kysymykseen. Mutta vastakysymyksenä esittäisin että mitä tällaisella polttoainesuodattimen liittimen vatkaamisella oikein haetaan takaa?

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 11.2.2014 13:21

Mutta eihän sinne sitä ilmaa voi mennä heti kun sen letkun sieltä suuttimelta irti ottaa auto sammuu heti jos letkun irroittaa auton käydessä, ei siinä suodattimessa ole kyllä mun mielestä mitään termostaattia,olen parikin käytettyä suodatinta purkanut ja ei sieltä mitään muuta löytynyt kuin sitä suodatin paperia ja suodattimen päällä on tankilta tuleva liitin pumpulle menevä liitin ja paluu puolelle on tee mallinen liitin jonka kautta polttoaine menee takas tankkiin,eikä sinne suodattimen sisälle mene mitään putkia kaikki liittimet siellä suodttimen sisällä ovat muutaman millin kannen alapuolella elikkä tämä on sellainen suodatin joka vaihdetaan kokonaan eikä kierretä mihinkään kiinni, se toinen mallihan on sellainen joka kierretään siihen suodattimen jalkaan kiinni mun autossa ei sellaista ole.Olisko siinä paluu polttoaineen suodattimen kautta kierrättämisessä sellainen ajatus että se suodatin ei talvella hyydy niin helposti kun lämmin nafta kiertää sitä kautta takas tankkiin.

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 11.2.2014 16:35

ei se siellä suodattimessa olekkaan se termari.
siinä suodattimessa on tuollanen musta palikka minkä sisällä se on. Kuva

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 11.2.2014 17:29

Mitäs varten se paluuletku yleensäkkän tarvitsee irroittaa auton käydessä?

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 11.2.2014 18:43

No eipä sitä letkua tarviikkaan irroitella koneen käydessä mutta kun kone sammu pihassa hetken päästä kun olin käynnistäny ja ei oikein sitä syytä sammumiselle meinannu löytyä sitte vasta kun oli sen suoja muovin ottanu koneen päältä niin sattumoisin huomas että oli suuttimelta letku irti, kun laitto letkun takas suuttimeen niin käynnisty jälleen eikä ollu letku rikki eikä löysä siihen suuttimen liittimeen,siksi heitin tämmöisen kyselyn.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 12.2.2014 10:40

Okei. Nyt selvis. Minäpä veikkaisin, että paluupuolella on suunnilleen sama paine, kuin tulopuolellakin, koska siinähän on periaatteessa suljettu kierto. Jos johonkin kohtaa tulee katkos, paine katoaa, ja/tai auto katkaisee paineen huomatessaan katkoksen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa