Eikös SDI pitäisi tarkoittaa suoraruiskutteista?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tt-d
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.10.2005 20:48

Eikös SDI pitäisi tarkoittaa suoraruiskutteista?

ViestiKirjoittaja tt-d » 4.2.2014 20:02

Polon takaluukus lukee SDI mutta koneena on mekaanisella pumpulla oleva etukammiokone, ilmeisesti AEF

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 4.2.2014 20:31

Niinhän tuo tarkoittaa,mutta voihan sinne takaluukkuun laittaa vaikkaa minkälaisen tarran.
Millainen polo on kysessä,jos esim.6N,niin siinä juurikin tuo AEF.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.2.2014 21:25

Olihan vanhoissa Seat Cordobissakin "SDI" moottoreita. Ja ihan esikammiorytkyttimiä nekin oli. Kai se vaan karkeasti tarkoittaa vaparidieseliä.

Quote Wikipediasta:

The SDI brand name (derived from "Suction Diesel Injection" or "Suction Diesel Direct Injection", the latter a translation of the German: Saugdiesel Direkt Einspritzung)[4][5][6] was adopted in order to differentiate between earlier and less efficient indirect injection engines, called SD[4] or "Suction Diesel", which were also produced by Volkswagen Group.


Eli tämän mukaan vanhemmissa se tarkoittaa vaan imudieseliä, uudemmissa sitten tuota Direkt Einspritzungia.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 5.2.2014 17:36

On se sitten aika outoa,että esikammiokonetta "markkinoidaan" SDI:nä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 5.2.2014 19:39

Markkinamiehet osaa..

tt-d
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.10.2005 20:48

ViestiKirjoittaja tt-d » 6.2.2014 17:44

Joo 6N mallinen on kysees. Eikä oo laitettu tarraa tuunausmieles ku se muori on sen uutena ostanu. Ja oon toisenki nähny.

Kyseinen auto on nyt jääratakäytös ja ku se etukenomoottorin laatikko ei meinaa kestää piikkipyörillä ja HP-dieselin pumpulla mitää, niin saako siihen vaihdettua apurungon TDi-polosta että sais vaijerilaatikon kiinnikkeet helposti?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.2.2014 19:18

En takaa mut varmaan saa melkei mistä vaan isolohko Cordoba, ibiza, polo tms. korisesta apurungon tekniikan vaihtoon.

tt-d
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.10.2005 20:48

ViestiKirjoittaja tt-d » 7.2.2014 17:53

Se varmana olis helpoin konsti. Kai siinä TDi malliski tulee samalla lailla moottori kiinni ku 3-kopan golffis ku en oo sellaasta niin tarkkaan tutkinu?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa