Heippa tietäjät, tässä pitäisi tilata kytkinsetti tuollaiseen -05 B7 (5 vaihteinen manuaali laatikko) A4:seen 1.9 BKE moottorilla (hieman isompi ahdin laitettu, ei lastutettu?). Näyttäisi tuplamassa vauhtiksen + kytkinsetin saavan halvimmillaan n. 350£ kun laittaa tuolla omalla moottorikoodilla haun, mutta monissa seteissä lukee passaavan myös moottorikoodeihin BKE AWX AJM AVF. Haettaessa esim. AWX, löytyykin jo 299 halvimmalla esim. ebaystä.
Täältä esimerkiksi sopivuuksia
Kysymys on lähinnä siitä, että mitä tuossa tilauksessa pitäisi huomioida, boorituksia, levyjen kokoja / mittoja, painelaakerista jotakin, muuta? Vai voidaanko sokeasti luottaa tuohon sopivuustaulukkoon muuallakin?
Joitakin mittoja etsitty sachsin luettelosta:
Diameter [mm]: 228
Number of Teeth: 23
Hub Profile: 21,8x24,2-23N
Kiinteä pyöräkin olisi vaihtoehto, ei taida näillä tehoilla vielä olla merkitystä mihinkään? Paljonko pitää olla vääntöjä, että kiinteä rupeaa täristämään diisselissä?
Varmaankin halvin on siis hakusessa ja vauhtiksen takia vaihdetaan koko setti.
Kiitos vastauksista
1.9 TDi BKE kytkinsetin ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-1-9 ... 0365358669
Tuossa alkaisi olla hinta kohdallaan, mutta tosiaan, mitä mittoja / muuta pitää ottaa huomioon?
Tuossa alkaisi olla hinta kohdallaan, mutta tosiaan, mitä mittoja / muuta pitää ottaa huomioon?
Ei kai se kiinteä pyörä juuri kaksoismassaa enempää "täristä", vaikka olisi kuinka paljon vääntöä. Tai no täristää kyllä, jos väkisin koitat väännättää liian pienillä kierroksilla. Tämä on se, millä sen kaksoismassakin saa rikottua.
Äkkiseltään itsellä olisi mielikuva, että mitä enemmän vääntöä, sitä vähemmän auto täristää / juristaa voimansiirron puolelta, mikäli kaikki on ehjää.
Omaan 2.0 16V TDI moottoriin tilasin juuri hetki sitten kiinteän vauhtipyörän & Sachs kytkinpaketin kaikkine hiluineen (vähän vakiota jämäkämpi asetelma, jousitettu levy, LUK työsylinteri/laakeri, pultit jne) 535 eurolla. Tuskin 1.9 TDI:hin ainakaan kalliimpi on.
Äkkiseltään itsellä olisi mielikuva, että mitä enemmän vääntöä, sitä vähemmän auto täristää / juristaa voimansiirron puolelta, mikäli kaikki on ehjää.
Omaan 2.0 16V TDI moottoriin tilasin juuri hetki sitten kiinteän vauhtipyörän & Sachs kytkinpaketin kaikkine hiluineen (vähän vakiota jämäkämpi asetelma, jousitettu levy, LUK työsylinteri/laakeri, pultit jne) 535 eurolla. Tuskin 1.9 TDI:hin ainakaan kalliimpi on.
Tuo linkitetty ebayn setti on tosiaan 205 £ eli vajaa 250 €. Tämän takia kyselenkin mitäs näistä pitäsi tietää (strategisia mittoja tms) josta tietää sopivuuden?
Auto ei ole oma, joten ajotyylistä en voi kummemmin kommentoida. Käsittääkseni kuitenkin alkuperäinen kytkin ja vauhtis, metrejä on yli 300 tkm.
Auto ei ole oma, joten ajotyylistä en voi kummemmin kommentoida. Käsittääkseni kuitenkin alkuperäinen kytkin ja vauhtis, metrejä on yli 300 tkm.
Jaahas, nyt on kaksoismassa vaihdettu kiinteään ja täytyy kyllä todeta, että melko äänekästä rallatusta pitää vaihdelaatikko tyhjäkäynnillä.
Autolla en ole ajamaan vielä kerennyt, eli kytkintuntumasta ja ajomukavuudesta ei ole kokemusta. Vauhtipyöränä 8,7kg kiinteä, kytkin jousitetulla levyllä.
Moottori nytkyttää tyhjäkäynnillä nyt aiempaa selkeämmin, joten ajotuksen säätö edessä. Varmaan vähän käynti tasenee ja rallatuskin toivottavasti hiljenee.
Vanha kaksoismassa oli kyllä aivan vainaa, tyhjää liikettä kiertosuunnassa varmaan 15 astetta.
Autolla en ole ajamaan vielä kerennyt, eli kytkintuntumasta ja ajomukavuudesta ei ole kokemusta. Vauhtipyöränä 8,7kg kiinteä, kytkin jousitetulla levyllä.
Moottori nytkyttää tyhjäkäynnillä nyt aiempaa selkeämmin, joten ajotuksen säätö edessä. Varmaan vähän käynti tasenee ja rallatuskin toivottavasti hiljenee.
Vanha kaksoismassa oli kyllä aivan vainaa, tyhjää liikettä kiertosuunnassa varmaan 15 astetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 30 vierailijaa