Lupo 3L 1.2 tdi vaihteistovikaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wvagen
uusi tulokas

Lupo 3L 1.2 tdi vaihteistovikaa

ViestiKirjoittaja wvagen » 28.1.2014 19:08

Mikähän mahtaa olla lupossa vialla kun kiihdytyksissä yleensä aina lyö 4 vaihteen pois päältä ja sitten vähään aikaan ei ota kierroksia. Kun ottaa taas n.10 sekunnin kuluttua kierroksia niin kestää vielä vähintään minuutti ennen kuin vaihde menee päälle tai joskus joutuu sammuttamaan auton ja sen jälkeen taas mennään.
Uuden paineakun jo tilasin kun pumppu lähti käyntiin kolmen vaihteen vaihdon jälkeen, mutta voiko tämä vaihteen karkailu vika johtua huonosta paineakusta.

Kertokaa viisaammat ihmiset jos on jotain hajua asiasta. Kiitos!

tekki
-

ViestiKirjoittaja tekki » 29.1.2014 18:06

Onko laatikon vikakoodeja luettu? Tuossa ohjeita huoltotoimenpiteiden yhteyteen: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/5-Speed_Electronic_Manual_Transmission_%28085%29

amalin
-

ViestiKirjoittaja amalin » 31.1.2014 14:00

Jep, vikakoodien lukemisella aloitus.

Itellä oli yksi vaihteiston siirtäjätangon stop ruuvi löysällä, niin ei kytkenyt kaikkia vaihteita, mutta moitakin vaihtoehtoja on.
Paineakun kunnon tarkistus ainakin kannattaa tehdä, sekä hydraulipumpun ei pitäisi pyöriä yli 20sek kerrallaa, jos hydraulipuoli kunnossa.

Vekke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 3.2.2014 23:25

Joo vikakoodit lukuun.

Itse veikkaan, et siellä vois olla ihan sycrotkin rikki jos vaan vedätyksessä hyppää pois, tai sit jossain on väljää.

Kun vaihde lähtee päältä menee johonkin suojamoodiin ettei hajottaisi mitään, eli se tekee jotain mitä ei pitäisi tapahtua.

Kannattaa käsin kokeilla ne vivut siitä koneen päältä roplaten että kaikki on kiinni.

Nii ja basic settingsit pitäisi tehdä 30 tonnin välein.

wvagen
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja wvagen » 17.2.2014 11:56

Nyt on harvemmin tehnyt laatikko temppuja mutta välillä heittää vielä vaihteen päältä. Kun paikallaan vaihtelee vaihteita niin neloselle vaihtaessa kuuluu erilainen ääni kuin muilla vaihteilla. Oisko sitte niissä basic settingeissä jotain pielessä että vaihde ei mene kunnolla päälle. Onko tietoa kuka niitä osaisi säätää kun oon juttua kuullut että ei edes kaikissa merkkikorjaamoissa ole väkeä jotka tietäisi tästä robottimanuaali laatikosta.

amalin
-

ViestiKirjoittaja amalin » 28.2.2014 16:19

Minä ainakin olen tehnyt Basic settingsit tommoseen.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”