VW Bora 1.9 TDI 96 kW (ASZ-kone). Kun ajelee matka-ajoa, häviää tehot yks kaks ja auto tehottoman oloiseksi, kyytiä kyllä riittää, mutta kiihtyvyys vähän "heikonlaista". Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin homma taas ok.. kunnes.
Ahtopaineen säätöraja ylittynyt koodi löydetty huollossa. "Ahtopaineen säätö tarkastettu, kello ja vipu liikkuu turbossa, ahtimen johdin siivet tarkentaa" - lukee korjaamon selosteessa.
Ahtopaineen säätöventtiili (N75) vaihdettu, ei apua vikaan. Eli ?
VW Bora TDI 96 kW ahtopaineen säätöraja ylitetty - vika !!??
Valvoja: ffp jäsenet
VW Bora TDI 96 kW ahtopaineen säätöraja ylitetty - vika !!??
Viimeksi muokannut rr3, 19.1.2014 0:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vika löytyi
Vika löytyi. Alipaine vuoto, liitos rikki alipainepumpun ja jarrutehostimen välillä takaiskuventtiilin kohdalla.
Auto kävi ennen tuota vian löytymistä "takuuhuollossa", koska ensin vaihdettiin turhaan "tyyppi vika" eli ahtopaineen säätöventtiili N75 (n. 180€ koko hoito).
No, "takuuhuollossa" luvattiin auto laittaa kuntoon - ja paskan marjat.
Viimeisen päälle ammattimies (työnjohdon mukaan) tuli tutkimaan autoa ja tutkittiinhan sitä. Seuraavanlaisia "vikoja" löytyi ja olis kuulemma pitänyt vaihtaa välijäähdytin (vuoto ja tukossa öljystä/hiekasta), EGR-venttiili (vuoto??), EGR:ään tuleva ahtoputki (vuoto liitoksessa??), alipainepumppu (vuoto??), että auto tulis kuntoon. Ahtopaine tipahti tutkimuksissa kun heilutti alipainepumpulta jarrutehostimelle menevää letkua, miksi ei tutkittu tarkemmin ja vaihdettu letkua vaan todettiin tapahtunut ?? Olis vain pitänyt, hieman liioitellen uusia auto tuulilasin ja ajovalojen väliltä. Pyysin soittaessani aikaa tuolle "takuuhuollolle", että voisi uusia nuo kaikki alipaineletkut - ei kelvannut vaihtaa ja tuosta "takuuhuollon" riemusta piti maksaa vielä 48€ (tulivat kustannuksissa puolet vastaan, tosi takuu !!??)
Tuon "huollon" ja aiemmat valohoidot värkkäsi muuten Raskone.
Auto meni sitten uudelleen huoltoon ja tällä kertaa toiseen huoltoliikeeseen letkujen uusintaan, jossa tuo vika sitten löytyi ja yllätys, yllätys, auto toimii !!
Auto kävi ennen tuota vian löytymistä "takuuhuollossa", koska ensin vaihdettiin turhaan "tyyppi vika" eli ahtopaineen säätöventtiili N75 (n. 180€ koko hoito).
No, "takuuhuollossa" luvattiin auto laittaa kuntoon - ja paskan marjat.
Viimeisen päälle ammattimies (työnjohdon mukaan) tuli tutkimaan autoa ja tutkittiinhan sitä. Seuraavanlaisia "vikoja" löytyi ja olis kuulemma pitänyt vaihtaa välijäähdytin (vuoto ja tukossa öljystä/hiekasta), EGR-venttiili (vuoto??), EGR:ään tuleva ahtoputki (vuoto liitoksessa??), alipainepumppu (vuoto??), että auto tulis kuntoon. Ahtopaine tipahti tutkimuksissa kun heilutti alipainepumpulta jarrutehostimelle menevää letkua, miksi ei tutkittu tarkemmin ja vaihdettu letkua vaan todettiin tapahtunut ?? Olis vain pitänyt, hieman liioitellen uusia auto tuulilasin ja ajovalojen väliltä. Pyysin soittaessani aikaa tuolle "takuuhuollolle", että voisi uusia nuo kaikki alipaineletkut - ei kelvannut vaihtaa ja tuosta "takuuhuollon" riemusta piti maksaa vielä 48€ (tulivat kustannuksissa puolet vastaan, tosi takuu !!??)
Tuon "huollon" ja aiemmat valohoidot värkkäsi muuten Raskone.
Auto meni sitten uudelleen huoltoon ja tällä kertaa toiseen huoltoliikeeseen letkujen uusintaan, jossa tuo vika sitten löytyi ja yllätys, yllätys, auto toimii !!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa