VW Bora TDI 96 kW ahtopaineen säätöraja ylitetty - vika !!??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rr3
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.1.2014 19:52

VW Bora TDI 96 kW ahtopaineen säätöraja ylitetty - vika !!??

ViestiKirjoittaja rr3 » 18.1.2014 20:14

VW Bora 1.9 TDI 96 kW (ASZ-kone). Kun ajelee matka-ajoa, häviää tehot yks kaks ja auto tehottoman oloiseksi, kyytiä kyllä riittää, mutta kiihtyvyys vähän "heikonlaista". Auton kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin homma taas ok.. kunnes.
Ahtopaineen säätöraja ylittynyt koodi löydetty huollossa. "Ahtopaineen säätö tarkastettu, kello ja vipu liikkuu turbossa, ahtimen johdin siivet tarkentaa" - lukee korjaamon selosteessa.
Ahtopaineen säätöventtiili (N75) vaihdettu, ei apua vikaan. Eli ?
Viimeksi muokannut rr3, 19.1.2014 0:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 18.1.2014 22:02

Onko jarrupoljin ennen starttausta kova ku auto seisoo jonku tunnin? Jos on niin alipainepuolella vuoto, joka vois selittää tuon.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 26.1.2014 19:52

itsellä ATD motti, ahtoi myös mitä sattui. Jumittuvat turbon siivet sen aiheutti. 2 x Mr muckel käsittely ja kohta vuoden toiminut ok. Mutta jarrupoljin mullakin kova seisomisen jälkeen eli joku vuotoko siellä sitten edelleen on?

rr3
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.1.2014 19:52

Vika löytyi

ViestiKirjoittaja rr3 » 8.2.2014 16:06

Vika löytyi. Alipaine vuoto, liitos rikki alipainepumpun ja jarrutehostimen välillä takaiskuventtiilin kohdalla.
Auto kävi ennen tuota vian löytymistä "takuuhuollossa", koska ensin vaihdettiin turhaan "tyyppi vika" eli ahtopaineen säätöventtiili N75 (n. 180€ koko hoito).
No, "takuuhuollossa" luvattiin auto laittaa kuntoon - ja paskan marjat.
Viimeisen päälle ammattimies (työnjohdon mukaan) tuli tutkimaan autoa ja tutkittiinhan sitä. Seuraavanlaisia "vikoja" löytyi ja olis kuulemma pitänyt vaihtaa välijäähdytin (vuoto ja tukossa öljystä/hiekasta), EGR-venttiili (vuoto??), EGR:ään tuleva ahtoputki (vuoto liitoksessa??), alipainepumppu (vuoto??), että auto tulis kuntoon. Ahtopaine tipahti tutkimuksissa kun heilutti alipainepumpulta jarrutehostimelle menevää letkua, miksi ei tutkittu tarkemmin ja vaihdettu letkua vaan todettiin tapahtunut ?? Olis vain pitänyt, hieman liioitellen uusia auto tuulilasin ja ajovalojen väliltä. Pyysin soittaessani aikaa tuolle "takuuhuollolle", että voisi uusia nuo kaikki alipaineletkut - ei kelvannut vaihtaa ja tuosta "takuuhuollon" riemusta piti maksaa vielä 48€ (tulivat kustannuksissa puolet vastaan, tosi takuu !!??)
Tuon "huollon" ja aiemmat valohoidot värkkäsi muuten Raskone.
Auto meni sitten uudelleen huoltoon ja tällä kertaa toiseen huoltoliikeeseen letkujen uusintaan, jossa tuo vika sitten löytyi ja yllätys, yllätys, auto toimii !!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa