Starttaa mut ei halua lähteä käyntiin kylmänä eikä lämpimänäkään. Tuntuis siltä että ilmaa olis järjestelmässä.
Vaihdettu jo:
-Kaikki polttoaineletkut ja klemmarit kunnollisiin.
-Tandempumppu.
-Polttoainesuodatin ja o-rengas.
-Startti. Entinen meni rikki pikistä starttauksista....
Tankissa oleva siirtopumppu työntää ainetta suodattimelle asti.
Tankilta tulevaan letkuun kokeiltu takaiskuventtiiliä ennen suodatin ja lähtee vielä huonommin käyntiin.
Hermot menee näiden vehkeiden kanssa.Pikaista apua.
Mikään korjaamo ei osaa sanoa yhtään mitään enään.
Käynnistys ongelma passat -00 85kw AJM.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
Siirtopumppu työntää polttoainetta mut kokeilin kirkkaalla letkulla tarkastaa pitääkö se ne linjassa.! Ne eihän sopat pysynyt letkussa vaan karkasivat hetkessä tankkiin.
Eilen vaihdoin 2 pytyn suuttimeen o-renkaat ja nyt ei enään aineet häviä. Sai sieltä korvaus ilmaa.
Käyntiin lähteminen on vieläkin hieman epävarmaa!!
Nyt tutkitaan sit miks ei tule hehkuile virtaa...
Eilen vaihdoin 2 pytyn suuttimeen o-renkaat ja nyt ei enään aineet häviä. Sai sieltä korvaus ilmaa.
Käyntiin lähteminen on vieläkin hieman epävarmaa!!
Nyt tutkitaan sit miks ei tule hehkuile virtaa...
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
Suuttimien tiivistevialta kuulostaisi äkkisiltään. Miksi vaihdoit vain yhden suuttimen tiivisteet?
Vika voi piillä myös kannessa kuluneissa pumppusuuttimien poteroissa, vaikka uusilla tiivisteillä homma toimiikin melko rankastikin syöpyneillä poteroilla. Itse lähtisin tuohon suuntaan etenemään.
Kaikkiin suuttimiin uudet tiivisteet, tarkista poteroiden kunto mahdollisia jatkotoimenpiteitä suunnitellen sekä säädä pumppusuuttimet. Jos ei näillä lähde pelaamaan, niin mahdollisiksi vikakohteiksi jäänee suuttimien viallisuus ( tämäkin pari viikkoa sitten todistetusti aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä ), suutinpoteroiden kunto tai esimerkiksi harvinaisemmin kannen sisällä olevan polttoaineen paluukanavan sihdin viallisuus tai puuttuminen ( tämän rakenteesta tai vaikutuksesta käyntiinlähtöön ei ole itsellä faktapohjaista tietoa, mutta pitäisi kyllä vaikuttaa toteutuneeseen suuttimien esipaineeseen ). Tarkista / mittaa myös johtosarja! Kuristamalla tandemilta tankkiin palaavaa linjaa, esipainetta saa hetkellisesti nostettua esimerkiksi käynnistettäessä ( älä kuitenkaan pidä linjaa kuristettuna pitkää aikaa, asenna polttoaineen painemittari pumpulle ennen testaamista! )
Kertoo nimim. 2 viikkoa sitten juuri kertomallasi tavalla edenneenä ja käynnistysongelman selättäneenä :D
Vika voi piillä myös kannessa kuluneissa pumppusuuttimien poteroissa, vaikka uusilla tiivisteillä homma toimiikin melko rankastikin syöpyneillä poteroilla. Itse lähtisin tuohon suuntaan etenemään.
Kaikkiin suuttimiin uudet tiivisteet, tarkista poteroiden kunto mahdollisia jatkotoimenpiteitä suunnitellen sekä säädä pumppusuuttimet. Jos ei näillä lähde pelaamaan, niin mahdollisiksi vikakohteiksi jäänee suuttimien viallisuus ( tämäkin pari viikkoa sitten todistetusti aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä ), suutinpoteroiden kunto tai esimerkiksi harvinaisemmin kannen sisällä olevan polttoaineen paluukanavan sihdin viallisuus tai puuttuminen ( tämän rakenteesta tai vaikutuksesta käyntiinlähtöön ei ole itsellä faktapohjaista tietoa, mutta pitäisi kyllä vaikuttaa toteutuneeseen suuttimien esipaineeseen ). Tarkista / mittaa myös johtosarja! Kuristamalla tandemilta tankkiin palaavaa linjaa, esipainetta saa hetkellisesti nostettua esimerkiksi käynnistettäessä ( älä kuitenkaan pidä linjaa kuristettuna pitkää aikaa, asenna polttoaineen painemittari pumpulle ennen testaamista! )
Kertoo nimim. 2 viikkoa sitten juuri kertomallasi tavalla edenneenä ja käynnistysongelman selättäneenä :D
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa