Tuossa Passatissa on alkanut ihmetyttää vaihteleva kaasuun vastaavuus. Paikallaan kun kierrättää, niin välillä vastaa todella nopeasti kaasuun, toisinaan taas selkeästi laiskemmin.
Mikähän tuohon voi vaikuttaa? Jotenkin tuntuu, että kaasun asento ei välillä tunnistu oiken.
Lisäksi ajossa kaasun painaminen/nostaminen aiheuttaa nykäyksen. 2 vaihteella tahtoo "rynkyttää" pintakaasulla 1500-2000rpm kohdilla. Myös pientä vapinaa havaittavissa kiihdytyksessä, selkeimmin 3 ja 4 vaihteella.
Passat 1.9tdi 1Z ja kierrosherkkyys/vapina
Valvoja: ffp jäsenet
Kaasupolkimen herkkyys on erilainen kytkimen asennosta riippuen, veikkaisin siis että kytkinpolkimen asentotunnistin on säädetty/kulunut/säätynyt niin hollilleen, että välillä asento on aina eri, vaikuttaen täten kierrosherkkyyteen.
Moottorin hytkymiseen ja tästä aiheutuviin nykäyksiin vaikuttaa moottorin ja voimansiirron tukikumit ( lisäksi nykäys on rajumpi, mikäli kytkinpolkimen asentotunnistin näkee kytkimen olevan painettuna )
Kertomasi vapinaa tai rynkytystä ei voi näillä tiedoilla diagnosoida tarkemmin.
Moottorin hytkymiseen ja tästä aiheutuviin nykäyksiin vaikuttaa moottorin ja voimansiirron tukikumit ( lisäksi nykäys on rajumpi, mikäli kytkinpolkimen asentotunnistin näkee kytkimen olevan painettuna )
Kertomasi vapinaa tai rynkytystä ei voi näillä tiedoilla diagnosoida tarkemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa