Elikkäs pikkuveli kyselee neuvoja kulkineensa kanssa.
Tyhjäkäynnillä on vähän rytkytellyt ihmeellisesti, välillä vedossa tuuppaa mustaa. Tänään ei ollut meinannut lähteä käyntiin, pitkällä startilla kumminkin oli jossain vaiheessa lähtenyt. Tehot ilmeisesti tallessa.
Vastikään vaihdettu ilmansuodatin ja löpösuodatin. Jokunen kuukausi sitten kansi käytetty irti, otettiin siivu pois. Vikana oli palanut liekkirengas (samalla tehtiin jakopää). Muita nykyisiä vikoja moniurahihnan kiristin tai rulla tms rallattaa tai väpättää tyhjäkäynnillä (kuinka vaarallista?)
Vikakoodit on luettu vasta jollakin lukijalla, ei vagcomilla. Löytyi:
P0102 - ilmamassan /- määrän (Maf/vaf) virtapiirin matala jännite.
P0674 - 4 Sylinterin hehku
"joku missfire" ei ollu vihtiny laittaa ylös ....
Audin moottorikoodi on BKE ja isän passat on 1.9 tdi 2007 (moottorikoodia en tiedä varmaksi, wiki sanoo BKC/BXE/BLS)
Mahtaisiko tuosta isän passatista passata maf testille audiin?
Olisiko arvon raadilla jotain neuvoja mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan? Joku lämpötila-anturi (mikä/missä)? Mistäpäin konehuonetta pitäisi löytyä "tehoboksi" tai evry jos sellainen olisi laitettu tuonne?
Pitää lueskella koodit ja dataa kun pääsee tuon tarvike kaapelin ja vcds liten kanssa lähettyville.
A4 B7 2005 1.9 tdi käyntihäiskää + kylmäkäynnistys ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Elikkäs nyt ois laturin vapaakytkin / siimapyörä vaihdettu ja suuttimien korjausarvoja kateltu, mutta sanokeepa viisaat, että mikä nyt on vikana? Meneekö tiivisteiden vaihdolla, vai pitääköhän uusia jotain kärkiä tai ite suutinta? Ei persaukisena kehtais merkkipuljuun viiä korjattavaksi.. :/ Ja kyllä, minä olen kyseinen pikkuveli ja minun kotterosta kyse! Kiitos NAM!
E: Tosiaan hehkut mittasin ja ovat ok ja tuon koodin avulla löyty tarinaa, että nesteen lämpötila-anturi vois olla viallinen ja uus tulee maanantaina!

E: Tosiaan hehkut mittasin ja ovat ok ja tuon koodin avulla löyty tarinaa, että nesteen lämpötila-anturi vois olla viallinen ja uus tulee maanantaina!
Se huomattiin itsekkin nuista arvoista, että 2. suutin häröilee tai kaikki muut häröilee. Tosin arpaa on vielä oisko vika suuttimessa vai kenties suuttimen johtosarjassa liekkö jokin muu vielä moista aiheuttaisi..
Mitenkäs näiden suuttimien yhteensopivuuksien laita on, mahtaako kaveriksi passata mikään muu kuin samalla numerolla oleva bosch? Jos joku löytyy niin kannattaako mitään "tarvike" malleja käyttää.
Pikaisen nettihaun perusteella bosch 0 414 720 280 olisi käypänen ja vagcat antaa numeron 038130073BD jota ei löydy slamitilta saatika speed-autoteileltä. Suuttimen johtosarjaksi löysin 038971600, onko oikea?
Voisiko joku ystävällinen etkavelho katsella suuttimen johtosarjan ja suuttimen nykyiset varaosanumerot, kiitos.
Mitenkäs näiden suuttimien yhteensopivuuksien laita on, mahtaako kaveriksi passata mikään muu kuin samalla numerolla oleva bosch? Jos joku löytyy niin kannattaako mitään "tarvike" malleja käyttää.
Pikaisen nettihaun perusteella bosch 0 414 720 280 olisi käypänen ja vagcat antaa numeron 038130073BD jota ei löydy slamitilta saatika speed-autoteileltä. Suuttimen johtosarjaksi löysin 038971600, onko oikea?
Voisiko joku ystävällinen etkavelho katsella suuttimen johtosarjan ja suuttimen nykyiset varaosanumerot, kiitos.
Suutinten johtosarja vaihdettuu, ei vaikutusta.
Onko iso homma vaihta suuttimien paikkaa keskenään?
Edit: haku auttaa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=93 ... b29cead42f
Autossa ollut kansivika mietityttää, hävitti nestettä ainakin ylipaineen takia paisarin korkista. Jos vettä on päätynyt männän päälle, mitä kaikkea voi olla kierossa?
EDIT: Jos joku eksyy tänne topiciin, niin loppujen lopuksi tuo toisen suuttimen vaihto korjasi tilanteen.
Onko iso homma vaihta suuttimien paikkaa keskenään?
Edit: haku auttaa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=93 ... b29cead42f
Autossa ollut kansivika mietityttää, hävitti nestettä ainakin ylipaineen takia paisarin korkista. Jos vettä on päätynyt männän päälle, mitä kaikkea voi olla kierossa?
EDIT: Jos joku eksyy tänne topiciin, niin loppujen lopuksi tuo toisen suuttimen vaihto korjasi tilanteen.
Viimeksi muokannut Muikku, 6.2.2014 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa