Moottorin ajoitus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VWVentoliini
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.7.2013 22:14

Moottorin ajoitus

ViestiKirjoittaja VWVentoliini » 13.10.2013 13:29

Moi!

En löytänyt moottori puolelta yleistä ketjua, joten päätin tehdä oman.

Tarvitsisin vähän apua. Kyseessä siis työkoneen Lombardini Progress, 2 sylinterinen diesel moottori.

Moottorista oli mennyt kiertokangen yläpäässä olevan männätapin holkki väljäksi, ja kone piti karmeaa meteliä.
Noh, kone irroitettiin, ja sainkin kaiken purettua ja vaihdettua uudet kiertokanget, sekä männät.
Kanteen ei ole tarvinnut koskea, koska kampiakseli lähti mäntineen alakautta irti.

Kysymys siis siinä, että ajoituksen kanssa mulla on epäselvyyksiä, miten tuo pannaan kasaan.

Nokkapyörässä ja kannessa on havaittavissa ajoitusmerkit. Tosin nokkapyörässä on kaksi merkkiä, toinen johon tehtaalla vedetty vihreällä tussilla, ja toinen, joka on vain lovi pyörässä. Muistelisin että purkaessa vihreä tussi oli ajoituksen kannalta oikein.

Mutta siis, neuvoa tarvittaisiin, vaikka ihan yleismallisesti, että miten nuo nyt kasataan, että ajoitus menee oikein. Kantta tosiaan en ole irroittanut tai koskenut.

Pitäisi siis saada vain nokka-akseli pyöritettyä oikeeseen asentoon, ja sen jälkeen tiputtaa kampiakseli mäntineen sisälle alakautta, ja pyöräyttää kampiakseli oikeaan asentoon.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 13.10.2013 18:34

Taisit jo saadakkin sen tuolta BtCF:n puolelta.
http://service.lombardinigroup.it/docum ... 502_GB.pdf


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa