Ahtopaineet laahaa Passat PD -00

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

Ahtopaineet laahaa Passat PD -00

ViestiKirjoittaja Sami J. » 10.10.2013 21:40

Autossa ollut jo hetken aikaa hidasta heräämistä, nyt vihdoin aloin perehtyä asiaan.

Vikakuvauksena: ahtopaine ei seuraa pyyntiä, esim 1-2 vaihteella ei ehdi nousta ollenkaan haluttuun. Savutus on myös lisääntynyt.

Tähän pieni logi eiliseltä:
kierrokset pyynti toteutunut
1155 1570.8 1060.8
1890 1989.0 1111.8
3150 1887.0 1519.8
4830 1326.0 2029.8
3255 2509.2 1846.2
4116 2478.6 2131.8
4935 1162.8 2111.4
3255 2509.2 1958.4
3612 2509.2 2193.0
3927 2509.2 2284.8
4242 2448.0 2397.0
4536 2315.4 2417.4
3381 2509.2 1652.4
3444 2509.2 2009.4
3570 2509.2 2203.2
3717 2509.2 2366.4
3864 2509.2 2488.8
3864 1162.8 2509.2

Tässä siis täyskaasuveto 1-2-3-4.
Maffiarvot hyvät, vikakoodiksi antoi ahtopaineen säätöön liittyvää, nyt kävi vaan niin että hävisi puhelimesta se numero. Katson huomenna uudestaan.

Eilen vaihdoin kaikki alipaineletkut, säädin kellon tankoa kierroksen pidemmäksi, putsasin snowscreenin, koeponnistin ahtoputket ja paikkasin pienen vuodon ahtopainemittarin lähdössä. Tuntuu että pieni lisä tuli vetoihin, mutta ei lähellekään tarpeeksi.
Kellon tanko liikkuu imemällä hyvin, liike n.2cm.

Auto on aikanaan ahtanut pyynnin 1,5 n.2000rpm, nyt siis tuurilla 3500rpm.
Ainoa tilanne kun ahdot nousee nopeasti on moottoritiellä 120km/h nopeudessa 5. vaihteella.

Mitäs seuraavaksi?

Autossa on kiinni BV43 ja PD150 suuttimet.


ps. pahoittelut vaikealukuisesta logista.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.10.2013 21:49

N75 toiminta tarkistettu? Kokeile auton käydessä VCDS output testillä että liikkuuko kellon tanko saman verran mitä imemällä kun se testi on siinä N75 kohdassa.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 10.10.2013 22:46

Täytyy koittaa jos Boschin testerillä sais testattua, tolla Litellä ei tainnut saada output-testejä tehtyä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.10.2013 13:05

Eikös tuo tangon jatkaminen juurikin hidasta säädön reagointia, auttaa ahtopiikkeihin ja yliahtamiseen? Onko tuo logi ennen vai jälkeen säädön?

Liikkuuko tanko yhtäpaljon kuin imemällä jos tykjäkäynnillä ottaa alpaineletkua irti kellosta?
Muistaakseni siellä pitäisi tyhjäkäynnillä olla täysi alipaine...
Alipaineen mittaus kertoisi ainakin onko sen puolesta edellytykset kunnon säädölle, jotain -0,8bar pitäisi olla tyhjäkäynnillä. Mittaus onnistuu normaalilla ahtopainemittarilla ;)

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 11.10.2013 17:37

Tänään löysin tandempumpun ja jarrutehostimen välisestä muoviputkesta reiän, laitoin pikafiksiksi kumiletkun päälle. Nyt sitten jarrupoljin käy raskaaksi muutaman nopean polkaisun jälkeen, eli alipaineongelmia siellä on. Nähtävästi tuo letku ei riitä, jännä homma ettei aiemmin ollut jarrujen kanssa ongelmia..

En muistanut tota kellon varren pituuden säädön suuntaa, täytyy siis koittaa toiseen suuntaan. Tämä ei vaan onnistu kun nosturilla, joutuu alakautta avaamaan lukitusmutterin.

Logi on ennen säätöä. Testaan tota liikerataa tänään, en oo kattonut tyhjäkäynnillä irroittaessa. Eli mittaus mistä kohtaa vaan järjestelmää?

Vaihdoin tänään myös N75 ja EGR:n ohjausventtiilien paikkaa, ilman tuntuvaa vaikutusta.
Jostain luin N75:den vastusarvon kuuluvan olla 12-20ohmia? 16 oli mittaustulos. Naksahteli myös patterilla testatessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa