VW Golf 1,9 Tdi 2001
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 8.10.2013 11:22
VW Golf 1,9 Tdi 2001
Terve.
Ongelmia!!!
Elikkäs omasta Golffista häviää tehot tuossa 2500-2700 kierroksen kohdilla ja varsinkin jos joutuu vääntämään.
Oon vaihtanu N75, ei vaikutusta. Otin MAP-anturin johdon pois, jolloin tehon katoaminen oli jatkuvaa, ei siis enää palautunu virtoja pois käyttämällä.
Eilen huomasit seikan.... Eli olin tankilla ja moottori oli ns. vikatilassa (eli maanteillä vedin kaasun tappiin ja tehot katos, en viittiny laittaa virtoja pois vaan ajattelin et ajan kotio) niin kun lähdin ajamaan kotia kohti ja tullessa risteykseen painoin jarrua joka olikin kova!! Eli tehostin ei toiminut. No otin virrat pois ja niin jarrut taas toimi.
Ongelmia!!!
Elikkäs omasta Golffista häviää tehot tuossa 2500-2700 kierroksen kohdilla ja varsinkin jos joutuu vääntämään.
Oon vaihtanu N75, ei vaikutusta. Otin MAP-anturin johdon pois, jolloin tehon katoaminen oli jatkuvaa, ei siis enää palautunu virtoja pois käyttämällä.
Eilen huomasit seikan.... Eli olin tankilla ja moottori oli ns. vikatilassa (eli maanteillä vedin kaasun tappiin ja tehot katos, en viittiny laittaa virtoja pois vaan ajattelin et ajan kotio) niin kun lähdin ajamaan kotia kohti ja tullessa risteykseen painoin jarrua joka olikin kova!! Eli tehostin ei toiminut. No otin virrat pois ja niin jarrut taas toimi.
En ole mikään varsinainen autotietäjä, mutta omassa -99 tdi beetlessä oli samankaltaista vikaa. Kiersi normaalin oloisesti vaihteet 1-3, mutta vaihteilla 4-5 tehot loppui noihin kierroksiin. Vaihdettiin ilmamassamittari ja alipaineventtiili ja kaikki letkut. Lopulta ei auttanut kuin vaihtaa turbo, loppudiagnoosina oli muuttuvasiipisen turbon siivet jumissa, jolloin siis teki ylipainetta ja katkaisi turbon pois kuvioista kokonaan.
Kannattanee katsoa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070 tuota ketjua jos itse turbossa on vika. Olisinpa itse kuullut mr muscle käsittelystä viime kesänä =D
Kannattanee katsoa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070 tuota ketjua jos itse turbossa on vika. Olisinpa itse kuullut mr muscle käsittelystä viime kesänä =D
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 8.10.2013 11:22
Milläs moottorilla tuo on? Siin onhan se VNT-ahtimella? (todennäköisesti on)
Jarrutehostimelle menevä muovinen alipaineputki ainakin on tyypillisesti halki (ja tietenkin niin ettei se näy), mutta mielestäni alipaineen puuttuminen ei pitäisi yliahtamista aiheuttaa vaan päinvastoin... Vaan tässä tapauksessa ei tainnut olla varmaa tietoa ahtaako yli vai jääkö liikaa vajaaksi?
Taitaa yleisin ongelman aiheuttaja kuitenkin olla likaantunut ahtimen siivikko..
Liikkuuko ahtimen säätötanko hyvin?
Mutta kuten sanottu niin alipainepuoli ensin kuntoon... ja toki ahtimen puhdistus kannattaa tehdä :)
Ahtopainemittari on suositeltava hankinta näihin TDI-laitoksiin, helpottaa kummasti ongelmatapauksissa...
Jarrutehostimelle menevä muovinen alipaineputki ainakin on tyypillisesti halki (ja tietenkin niin ettei se näy), mutta mielestäni alipaineen puuttuminen ei pitäisi yliahtamista aiheuttaa vaan päinvastoin... Vaan tässä tapauksessa ei tainnut olla varmaa tietoa ahtaako yli vai jääkö liikaa vajaaksi?
Taitaa yleisin ongelman aiheuttaja kuitenkin olla likaantunut ahtimen siivikko..
Liikkuuko ahtimen säätötanko hyvin?
Mutta kuten sanottu niin alipainepuoli ensin kuntoon... ja toki ahtimen puhdistus kannattaa tehdä :)
Ahtopainemittari on suositeltava hankinta näihin TDI-laitoksiin, helpottaa kummasti ongelmatapauksissa...
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 8.10.2013 11:22
Juu VNT:llä tuo on.
Näytti nuo paksummat putket olevan aika haperan näköisiä, joten ne menee uusintaan... Onko jollain tietoa saako noita suoraan jostain muualta kuin merkkiliikkeestä tai E-baystä??
Ahtaimmin tanko ei kyllä mielestäni liiku kuin 2-3cm maksimissaan... Varmaan tuon turbon putsaus edessä.
Mielessä on myös ollu et vaihtaisi ahtimen pikkasen "isompaan" ku tää on tolla 66kw:llä varustettu mylly.
Näytti nuo paksummat putket olevan aika haperan näköisiä, joten ne menee uusintaan... Onko jollain tietoa saako noita suoraan jostain muualta kuin merkkiliikkeestä tai E-baystä??
Ahtaimmin tanko ei kyllä mielestäni liiku kuin 2-3cm maksimissaan... Varmaan tuon turbon putsaus edessä.
Mielessä on myös ollu et vaihtaisi ahtimen pikkasen "isompaan" ku tää on tolla 66kw:llä varustettu mylly.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 8.10.2013 11:22
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 8.10.2013 11:22
Vika löyty ihan sattumalta:) eli ilmamassamittarin liitin oli vaan "hapettunut".
Liitin irti, putsausta taas toimi ku kello...
Mutta nyt ilmeni uutta!!
Viime yönä alkohätävilkut Vilkkumaan ja keskuslukitus naksutteli... Päivällämenin kattoo mikähän mahtaa olla ongelmana niin pudotteli/laski viel ikkunatkin alas.
Oiskohan joku liitinvika taas? Siis kosteutta jossain ja heittää oikosulkuun?
Viel en oo ottanu vikakoodin ku koneen viittauksen jälkeen hävis myös tuo VAG.
Oisko jollain linkkiä uuteen lataukseen?
Liitin irti, putsausta taas toimi ku kello...
Mutta nyt ilmeni uutta!!
Viime yönä alkohätävilkut Vilkkumaan ja keskuslukitus naksutteli... Päivällämenin kattoo mikähän mahtaa olla ongelmana niin pudotteli/laski viel ikkunatkin alas.
Oiskohan joku liitinvika taas? Siis kosteutta jossain ja heittää oikosulkuun?
Viel en oo ottanu vikakoodin ku koneen viittauksen jälkeen hävis myös tuo VAG.
Oisko jollain linkkiä uuteen lataukseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa