Ahun tyhjäkäynti 1100rpm/min ja kierrokset laskee hitaasti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

Ahun tyhjäkäynti 1100rpm/min ja kierrokset laskee hitaasti

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 7.10.2013 20:59

Otsikon mukaiset ongelmat. Kaasupotentiometri kunnossa vag-comin mukaan-> nollasta sataan normaalisti. Ajoitus kunnossa n.59, lähtee samantien käyntiin.

Suuttimilla ajettu n.350tkm. Voiko olla ongelmana? Ilmaa polttoainejärjestelmässä? Turbon letkuissa? Hehku ei muuta kuin vilkahda, joten voiko olla jossain moottorin lämpötila-anturissa vika (lähtee käyntiin niin helposti..)? Näistäkö liikkeelle vai onko jollain fiksummalla parempia neuvoja?
Viimeksi muokannut BuiltForSpeed, 7.10.2013 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.10.2013 23:08

Lämpöanturi voi tehdä tuota korkeaa tyhjäkäyntiä.

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 7.10.2013 23:43

Motonetin vihreä lämpötila-anturi vaihdettu n. 100km sitten.. Ihmettelen vaan ku ei hehkun merkkivalokaan muuta kuin vilahda virtoja laittaessa..

edit. tais olla se +5 josta lämpötilan mennessä pienemmäks alkaa vasta hehkuttamaan :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.10.2013 2:21

Mitäs IQ arvoa vag-com näyttää tyhjäkäynnillä?

Onko vika ollut aina, tullut yhtäkkiä vai pikkuhiljaa?

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 8.10.2013 19:04

Nyt alko naurattaa.. Maf specified 315, actual 405. Iq 0-0,4.. Kierrokset 1200rpm. Egr duty cycle 49,8. Output testillä en ainakaan kuullut että egr n18 tai n109(fuel shut off valve) ois naksuttanut.. Aika paljon siis arvot pielessä, eikö?

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 8.10.2013 19:27

Otin maffin johdon irti. Kierrokset tippu 1029rpm nyt. Maf actual 548, egr duty cycle 4,8.. Iq edelleen nolla..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.10.2013 19:40

Kokeileppas seuraavaa konstia:

Löysää syöttöpumpun määränsäätimen kolmea torx-pulttia kevyesti moottorin käydessä, ja säädä IQ vaikkapa välille 5-8. Määränsäädintä tulee naputella jakopäähän päin, niin IQ-lukema kasvaa. Tämän jälkeen laita irroittamasi töpselit paikalleen ja nollaa vikakoodit.

Koska iq-lukema on nuinkin pieni, ole "herkkänä" määränsäätimen pultteja löysätessä. Pultteja löysätessä pumpun määränsäädin saattaa liikahtaa väärään suuntaan ja moottori ryntää. Jos mahdollista niin pyydä kaveri hetkeksi virta-avaimelle vahtimaan. Pumpun määränsäätimen säädöstä löydät lisää juttua hakusanalla "hammermod" jos ei ole ennestään tuttu, ja epäröit mitä olet tekemässä.

Kerro miten kävi.

Et vastannut toiseen kysymykseeni?

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 8.10.2013 20:51

Moottori apulaitteineen siirrettiin mk1 koriin jonka jälkeen tyhjäkäynti oli aluksi normaali, mutta muuttui n. 50 km ajon jälkeen[url]

edit. Tutkin tuota hammermodia ja tota pitää tosiaankin kokeilla viikonloppuna. Toivottavasti tuolla iq:n kasvattamisella on vaikutusta tyhjäkäyntiin ja kierrosten palautumiseen.[/url]

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 10.10.2013 21:21

Tein tuon ns. hammermodin.. IQ ei edelleenkään liikkunut suuntaan taikka toiseen tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynnin sain kuitenkin laskettua.

Ajoin n. 10km testilenkin ja auto käyttäytyi nyt normaalisti. Kierrokset palautuvat nopeasti takaisin eikä jää ns. kaasu päälle. Tyhjäkäynti säätyi nyt n.945rpm tasolle. Saa nähdä miten kuluttaa, edellinen tankki meni n. 10l/100km..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa