MAF / MAP modit pitäisi toimia PD:ssäkin, ei lupauksia.
Alotetaan näillä perus jutuilla.
MAF Mod
BAV 21 (0.35€) Diodi pinnien 4-5 (BOSCH) tai 1-6 (PIERSBURG) väliin, katodi (Missä yleensä musta viiva) tulee napaan 5 ja toinen pää napaan 4. Ohittaa MAF:n ja ecu näkee maf arvoksi maksimin (1275 mg/strk, 4,52V) koko ajan.
Järkevämpi modi, ainakin toimivuuden kannalta on rakentaa vastuksista jännittene muunnin, itsellä 1 10kohm potentiometri ja 1x 10kohm trimmeri, säätimenä. Sai toimimaan paremmin kuin diodi modilla.
Kyseinen kaavio mutta R2:n tilalla on tosiaanki 1x10kohm potentiometri ja 1x 10kohm trimmeri.

Uloslähtevä + kytketään maffiin pinniin 4, maa pinniin 3, sekä sisään menevä jännite pinniin 5. säätimillä haetaan sopiva vastus vag-comin kanssa silleen että maf arvo pysyy korkealla koko kierrosalueen. Jostai syystä itsellä käy vielä tälleen kierrättäessä
tietyn kierros rajan jälkeen alkaa maf arvo laskea :/ Syytä en tiedä, vaikkakin veto säilyy kyllä koko ajan.

Saman järjestelmän voi laittaa MAP:iinkin kytkentä hieman erilainen mutta periaate sama. :)
Se onkin seuraavana projektina rakennella.
EGR-Disablointi VAG-COM
EGR ei lähde kokonaan pois päältä mutta melkein
VAG-com päälle --> Engine --> Login, ja koodi tähän on 12233 --> ok--> Adaption --> Laitetaan channel kohtaan 03 --> ja uudeksi valueksi suurin mahdollinen (33768).
MAP-Mod
Tähän olisi hyvä saada ohjeet joltain joka sen on tehnyt, itse en vielä ole tehny.
Syöttöjen säätö (Hammermod / Boxi / yms / Vag-com)
VAG-Com säätö (Kopioitu toisesta topicista)
Engine-modulista eka näppäät "Login", siihen naputtaa 12233 ja painaa "do it".
Sen jälkeen livahtaa "adaptation" napista säätämään kanavaa 01.
Lukua, joka luultavasti on 32768, suurentamalla IQ pienenee --> syöttö lisääntyy.
Tätä voi tehostaa mikäli omaa IQ:ta ei saa tarpeeksi pieneksi, voi löysätä syöttöpumpun ruuveja ja todella nätisti naputtaa sitä hieman nestepäähän päin. (Korjatkaa jos meni väärin, niin kauan kun itse tämän viimeksi tehnyt)
Tämä on tosi herkkä operaatio ja olisi hyvä olla vag-com kiinni koko ajan että voi seurata paljonko arvo muuttuu, ja tosiaankin auton täytyy olla käynnissä.
Polttoainejärjestelmän modi ?
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=205619
Tällaisen bongasin, mutta ilmeisesti en oikein ymmärtänyt ideaa, jokuhan tämän voisi lukaista ja jos on omakohtaista kokemusta niin voisi sen suomentaa meillekkin :)
[/u]