Töistä lähtiessä kytkin ei enään toiminutkaan. Eli vaikka kytkin oli pohjassa, niin vaihteita ei saanut päälle eikä kytkin irroittanut. Mielestäni kytkin on toiminut tähän saakka normaalisti, eikä oireita loppuunajetusta kytkimestä ollut havaittavissa. Kytkin painaessa pohjaan se kyllä nousee ominvoimin ylös, eli ilmeisesti työsylinteri on ehjä? Koitin tarkastaa työsylinterin kunnon, mutta en päässyt käsiksi kyseiseen osaan.
Onko työntötanko ja painelaakeri, minkälaisen työntakana, jos sieltä olisi osaa pettänyt. Kun koko kytkimen vaihtoon en uskalla lähteä, jos tilanne sen vaatii niin silloin korjaamo kutsuu...
Kytkin lakkasi toimimasta yllättäen
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... ytkin+vipu
Oliskos tuosta se painelaakeria painava vipu antautunut?
Ilmeisesti kyseessä oli laatikko jossa painelaakeri on siellä laatikon vasemmanpuoleisessa päässä kannen alla..
Oliskos tuosta se painelaakeria painava vipu antautunut?
Ilmeisesti kyseessä oli laatikko jossa painelaakeri on siellä laatikon vasemmanpuoleisessa päässä kannen alla..
Unohtui mainita auto tarkemmin. Käyttäjätietohin oli jäänyt edellinen autoni. Tällä hetkellä en pysty tarkastamaan auton tarkkaa moottorin mallia, mutta muistaakseni taisi olla AGR.
Ajoneuvon merkki Volkswagen
Ajoneuvon malli GOLF
Käyttöönottopäivä 1998
Sylinteritilavuus 1890 cm3
Teho 66.0 kW
Tarkoitus olisi päästä autoa pajoittamaan viimeistään ensi viikonloppuun mennessä. Tietotaitoni ei riitä koko kytkimen vaihtoon, joten pyritään selvittämään mikäli olisikin jokin "helpompi" kohde antautunut. Tarkastin kytkimen hajotessa jarrunesteen, joka oli minimissä, mutta en lisännyt nestettä.
Kiitos petelle tuosta painelaakerin vipua koskeneesta keskustelusta, menee tarkasteluun.
Ajoneuvon merkki Volkswagen
Ajoneuvon malli GOLF
Käyttöönottopäivä 1998
Sylinteritilavuus 1890 cm3
Teho 66.0 kW
Tarkoitus olisi päästä autoa pajoittamaan viimeistään ensi viikonloppuun mennessä. Tietotaitoni ei riitä koko kytkimen vaihtoon, joten pyritään selvittämään mikäli olisikin jokin "helpompi" kohde antautunut. Tarkastin kytkimen hajotessa jarrunesteen, joka oli minimissä, mutta en lisännyt nestettä.
Kiitos petelle tuosta painelaakerin vipua koskeneesta keskustelusta, menee tarkasteluun.
Jos se on neloskoppanen tdi niin tuo edellinen ei päde... eli työsylinteri taitaa olla laatikon päällä vaakasuorassa kytkinkoppaa kohti ja kaikki loput osat kytkinkotelossa.. josta seuraa, että mikäli sylinterit toimii kuten pitää eikä siis nestepuolella ole vikaa, niin joutuu laatikon irroittamaan että pääsee painelaakeriin jne käsiksi..
Mutta jos työsylinteri on laatikon vasemman pään lähellä pystyssä niin tuota aiemmin linkittämääni voi soveltaa...
Mutta jos työsylinteri on laatikon vasemman pään lähellä pystyssä niin tuota aiemmin linkittämääni voi soveltaa...
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Kyllä tuossa on työsylinteri laatikonpäällä, ulkopinnassa parilla pultilla kiinni, tanko menee kytkinkopan läpi sisäpuolelle ja työntää hiluja, tanko ei kiinnity varsinaisesti kytkin haarukkaan mitenkään, tankon päässä on mollukka joka työntyy haarukassa olevaa monttua vasten.
Itselläni poljin palautui mutta kytkin ei toiminut kun työsylinteri antautui, tosin kytkin oli erittäin kevyt painaa. Uusin samalla myös polkimen yhteydessä olevan sylinterin, löytyy jarrunestesäiliön alapuolelta, hivenen veemäisessä paikassa, tästä taas menee tanko rintapellistä polkimeen. Nuo vaihtamalla ja alipainepumpulla ilmailemalla kärsivällisesti alkoi jälleen pelittämään. Polkimesta tuli samalla topakampi hajonneeseen verraten. Hajonneena tuon vastus oli käytännössä olematon, vaikka vielä palauttikin polkimen ylös.
Itselläni poljin palautui mutta kytkin ei toiminut kun työsylinteri antautui, tosin kytkin oli erittäin kevyt painaa. Uusin samalla myös polkimen yhteydessä olevan sylinterin, löytyy jarrunestesäiliön alapuolelta, hivenen veemäisessä paikassa, tästä taas menee tanko rintapellistä polkimeen. Nuo vaihtamalla ja alipainepumpulla ilmailemalla kärsivällisesti alkoi jälleen pelittämään. Polkimesta tuli samalla topakampi hajonneeseen verraten. Hajonneena tuon vastus oli käytännössä olematon, vaikka vielä palauttikin polkimen ylös.
Sain nyt irroitettua työsylinterin ja mutten huomannut että olisi jotenkin viallinen, joten laitoin takaisin. Poljinta painaessa kuuluu semmoinen vinkaus, tuntuis että järjestelmä vuotais jostakin, mutten löytänyt mitään paikkaa missä olisi nestettä havaittavissa. Päästelin myös kaikki ilmat työsylinterin ilmausruuvista pois. Työsylinterin takaisinlaitoin jälkeen tuntui, että nesteitä olisi hävinnyt ja lisäilin pariin otteeseen, mutten "viimeisen kerran" poljinta polkiessa, nestepinta pysyi samalla tasolla, joten mitenköhän on?
Ei kait siinä sitten ole muuta ratkaisua kuin viedä korjaamolle. Hintoja selvitin niin noin 380€ taisi olla Valeon kytkinpaketti ja työtä noin 6h.
Ei kait siinä sitten ole muuta ratkaisua kuin viedä korjaamolle. Hintoja selvitin niin noin 380€ taisi olla Valeon kytkinpaketti ja työtä noin 6h.
Muistaakseni täällä on ollut juttua ettei pääsylinteri hajotessaan vuotaisi nesteitä ulos, vaan lopettaa vain toiminnan..
Polkimella taitaa olla jousi joka palauttaa sen ylös..
Tuota vingahtamista on ollut mullakin kytkinpolkimella, sain sen loppumaan pienellä voiteluhuollolla, mutta en päässyt täyteen varmuuteen mistä se tarkalleen tuli... vahva epäilys että aiheutui kytkimen asennontunnistuskatkaisiasta, ainakin loppui siihen kun sen sisään hieman ruikkasin öljyä.
Polkimella taitaa olla jousi joka palauttaa sen ylös..
Tuota vingahtamista on ollut mullakin kytkinpolkimella, sain sen loppumaan pienellä voiteluhuollolla, mutta en päässyt täyteen varmuuteen mistä se tarkalleen tuli... vahva epäilys että aiheutui kytkimen asennontunnistuskatkaisiasta, ainakin loppui siihen kun sen sisään hieman ruikkasin öljyä.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Ei ainakaan itselläni ole mitään jousta, se työntyy kyllä ylös kun on ilmattu ja kunnossa, tosin itselläni nousi vaikka ei ollut kunnossa, mutta uusilla hiluilla ei noussut ennenkuin oli kunnolla ilmattu.
Itselläni ei vikaantuessaan vuotanut ulospäin, mutta ilmeisesti jostain se imaisi ilmaa sisälle sen verran että lakkasi toimimasta, tuohan ei kummoista ilmamäärää tarvitse kun kenkkuilee.
Itselläni ei vikaantuessaan vuotanut ulospäin, mutta ilmeisesti jostain se imaisi ilmaa sisälle sen verran että lakkasi toimimasta, tuohan ei kummoista ilmamäärää tarvitse kun kenkkuilee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa