t4 tdi evry

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

samppa78
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.10.2009 19:30

t4 tdi evry

ViestiKirjoittaja samppa78 » 24.9.2013 19:37

avatkaapas nyt mulle tää evry juttu.. hakua olen yrittänyt käyttää mutta ei avaudu nuista valmiista topiiceista...

voiko sen tehdä -97 portteriin? mitä on hydyt ja mitä on haitat? mihin se laitetaan jos se onnistuu tehdä siihen?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 25.9.2013 9:58

Auto montulle, nosturille tai keula edes ajopukkien avulla vähän koholle. Moottorin etupuolelta löytyy 8-napainen liitin, numeroitu sellainen. Tuosta jatkat sitten jakajapumpullisen ohjeella. http://www.autowiki.fi/index.php/EVRY-mod

Tuossa vielä havainnollistava kuva http://img39.imageshack.us/img39/2429/evrymod.jpg

Hyödyt: parhaimmillaan voimaa tulee autoon niin, että huomaat sen selvästi

Haitat: kytkin(siis kaksoismassa vauhtipyörä) voi alkaa pohjata, ilmenee tärinänä varsinkin matalilla kierroksilla kiihdyttäessä. Polttoaineen kulutus voi lisääntyä. Auto voi mennä pidemmissä kiihdytyksissä helpommin vikatilaan ahtopaineen noustessa liian korkealle, vikatila poistuu autosta virrat pois käyttämällä. Huonokuntoinen turbo voi hajota mahdollisesti kohonneen ahto/pakopaineen seurauksena varsinkin pidemmässä kovassa kiihdytyksessä. Savua voi myös tulla aika ikävän paljon putkesta :)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 29.9.2013 23:00

en tie onko toi ahtopaineen nousu mutua vaiko ei mutta omassa 1.9tdi afn ei kyllä ahdot nouse sen 1.1piikin yli vakiona eikä evry kytkettynä, samat max ahdot oli päällä tai ei.

evrypäällä ahdot ei pintakaasussa nouse kuin 0.2 kun taas ilman evryä nousee 0.4

Ebaysta löytyy suoraan väliin laitettavilla liittimillä varustettuja tehoboxeja(evryjä) hinnat 40-70e ja sisältää myös vastuksen, asennus valehtelematta n. 2-3min
ei tarvi alkaa sitä ecu liitintä rikkomaan

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 30.9.2013 20:27

yks.ysi AHU ssa oli kiinni 100.000 km/ ei ongelmia. Liitintä en rikkonut vaan juotin kiinni kaksi johtoa jotka kabiiniin ja siellä kiinni kytkin ja kokeilemalla sopiva vastus. Kustannus alle 5 egee. Voimaa alhaalla reilusti enemmän. Ko. cordobassa perinteinen kytkin joka sekin aika rajoilla, koska vääntö lähti todella alhaalta. Kaksois massa saattaa tuottaa ongelmia jos sellainen on.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 30.9.2013 21:15

Ja t4:ssa on hukkis ja afn:ssä on vnt. Vakio hukkaportti turbon kanssa 1.9:ssä tosi pieni vastus siinä evryssä kyllä nostaa ahtoja. Kaverin ahu passatti ainaki meni vikatilaan vedätyksessä just tuon takia. Portterissa ei tule tämä ahtojen nousu uskoakseni evryllä kyllä ihan heti vastaan, tosin ei se sitä tarkota etteikö lämpöä olis:)

Oiva lisä ohituksiin, nuin niinko kokonaisuutena.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa