Passat 3B 1.9 tdi AHU öljypohjan tiivisteen vaihto + KUVIA

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

Passat 3B 1.9 tdi AHU öljypohjan tiivisteen vaihto + KUVIA

ViestiKirjoittaja aliasJ » 30.8.2013 19:26

Tuosta öljypohjan tiivisteen vaihdosta, apurunkohan pitää ilmeisesti irroittaa ja kone
tukea yläkautta, mutta korjauskirjassa neuvottiin vielä laittamaan keula huoltoasentoon? En näe mitään syytä sille. Konetta ei myöskään taida saada mistään kohtaa nostettua sen verran, että öljypohja mahtuisi pois, ilman apurungon irroittamista siis. Onko jotain muuta huomionarvoista tiivisteen vaihtamisessa?
Viimeksi muokannut aliasJ, 4.10.2013 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jov8630
-
Viestit: 32
Liittynyt: 29.5.2008 21:38

ViestiKirjoittaja jov8630 » 30.8.2013 21:25

Keulaa ei tarvitse laittaa huoltoasentoon. Apurunkoa ei tarvitse välttämättä irroittaa kokonaan. Helpottaa tietysti jos ottaa kokonaan pois.

Vaihteiston päässä olevia ruuveja varten suosittelen hankkimaan sellaisen pallopäisen torxin. Nivelletylläkin varrella on hankala saada niitä ruuveja auki/kiinni..

Öljypumpun imuputken voi samalla putsailla.

Jos on kumitiiviste niin sylinterilohkon puoleiselle pinnalle kevyesti sivellen tiivisteliimaa.

Kokemuksesta voisin sanoa kuitenkin että vuotaa jostain muualta. Öljypohjan luota venttiilikopan päälle nouseva huohotinputki halki?

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 2.9.2013 17:10

Tuon lohkon huohotinputken joka kulkee venttiilikopan päälle olen jo vaihtanut, vanha oli halki. Millaista pallopää torxia tarkoitat tarkemmin?

jov8630
-
Viestit: 32
Liittynyt: 29.5.2008 21:38

ViestiKirjoittaja jov8630 » 10.9.2013 22:37

Tuossa linkissä aika lähelle sitä mitä tarkoitan. Eli siis niihin takimmaisiin pultteihin ei saa suoraan tuota torxia vaan työkalua joutuu "tarjoamaan" pultin päähän pienessä kulmassa, eli siksi pitäisi työkalun päässä olla tuollaista "pallomaista" muotoa.

http://www.grene.com/shop/action/item_1 ... llop%E4%E4

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 4.10.2013 16:56

No niin, vähän uusia ongelmia tullut eteen, eli miten hitossa tuosta öljypohjan takapäästä pääsee punaisella ympyröityyn pulttiin käsiksi. Ohessa kuvia joihin olen koittanut punaisella merkitä pultin joka on tuon moottoria ja vaihteistoa sitovan tukiraudan takana, pitääkö koko nuolilla merkitty rauta irroittaa samalla joka on kuvassa usealla pultilla kiinni?

http://www.moottorit.net/galleria/kuva18037/
http://www.moottorit.net/galleria/kuva18038/

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 7.10.2013 9:29

Taas itse itselleni vastaten, kyllähän se täytyy irroittaa ja suojaraudan? poiston jälkeen kaikki öljypohjan pultit ovat melko kätevästi hollilla ja öljypohja saadaan hyvin irroitettua autosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa