Nyt kaivattais apuja!
Passat 1.9 TDI AWX 96kw vuosimallia 2001.
Vikakoodit näytti viallista MAF-anturia. Anturi vaihdettiin uuteen alkuperäiseen Boschiin mutta vika ei hävinnyt mihinkään.
Vika:
Auto kulkee vähän aikaa kylmäkäynnistyksestä eteenpäin normaaleilla tehoilla, mutta sitten menee jonkinnäköiseen vikatilaan, eikä tehoja ole käytännössä ollenkaan. Muutaman minuutin päästä kaasua painettaessa auto nykäisee monta kertaa todella voimakkaasti ja tehot tulevat takaisin. Sammuttamisella ja uudella starttauksella vika ei häviä.
Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta? Ahtaako liikaa vai miksi menee vikatilaan?
Passat 1.9 TDI AWX nykiminen ja vikatila?
Valvoja: ffp jäsenet
Vikakoodeja ei löytynyt.
Samaan aikaan alkanut myös jarrupoljin temppuilemaan. Parin painalluksen jälkeen poljinvaste muuttuu kovaksi, eikä jarrut enää ota. Voisiko noilla vioilla olla jotain tekemistä keskenään, esim. joku pumppu tai anturi hajalla?
Nyt siis vaihdettu MAF, sekä egr-venttiili tulpattu ihan vaan testimielessä.
Samaan aikaan alkanut myös jarrupoljin temppuilemaan. Parin painalluksen jälkeen poljinvaste muuttuu kovaksi, eikä jarrut enää ota. Voisiko noilla vioilla olla jotain tekemistä keskenään, esim. joku pumppu tai anturi hajalla?
Nyt siis vaihdettu MAF, sekä egr-venttiili tulpattu ihan vaan testimielessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 21 vierailijaa