ViestiKirjoittaja p0wer » 20.6.2013 3:21
Laittamasi edellinen kuvaaja ei näytä tuota ongelma-aluetta joka sinulla alunpitäen on: ensimmäisessä kuvaajassa syöttömäärä on alhainen ja toisessa taidetaan mennä täyden syötön alueella, joten tällöin mennään ihan eri kohdassa n75:n kartalla.
Ahdin herää ihan normaalisti, tekee myös ihan tyypillisen piikkauksen ja ylikorjauksen kun pakokaasumäärät on ihan erilaiset kuin softatessa EGR:n kanssa on ollut. Toki tuollainen ahtojen käyttäytyminen on ihan tyypillistä myös vähän sinne suuntaan tehdyissä softissakin kun ei ole jaksettu viilata täysin kohdalleen. Jatka tankoa kierros, pari tai sopiva määrä niin kertomasi ongelma poistuu ja samoin toteutunut ahto on tasaisempi ( piikkaus ja sitä seuraava ylikorjaus vähenee ). Jos softa on tehty fiksusti niin ahtimen herääminenkään ei pitäisi tästä juuri kärsiä, joskus jopa paraneekin kun pakopuoli ei tukota niin paljoa. Aina kun EGR poistetaan käytöstä, tulisi säätää myös johdinsiipien perusasentoa hieman enemmän auki tai korjata tilanne ohjelmallisesti, tämä unohtuu yleensä aina tehdä. Tämä toimenpide laskee pakopainetta ja vaikuttaa tätä kautta yleensä hieman kulutukseenkin.
Pura aina kaikki tiellä olevat osat edestä pois niin toimenpide helpottuu. BG:ssä tangon jatkaminen onnistuu purkamalla ainakin ahtimen imuputki tieltä pois, avaamalla 10mm lukitusmutteri säätötangosta, rapsuttamalla sinettimaali sopivalla työkalulla säätöholkkimutterin päältä pois, ja ruuvaamalla säätöä aluksi karkeaotteisilla kärkipihdeillä. CRC kierteessä auttaa. Pari kertaa kun on tehnyt niin säätö onnistuu hetkessä, ekaa kertaa ährätessä saattaa saada tunnin kulumaan että saa säädöt liikkumaan ja löytää sopivat työkalut toimenpidettä varten. Ennen toimenpidettä kannattaa pestä konehuone huolellisesti, muuten on kädet kyynärpäitä myöden mustana ja on muutenkin 100x miellyttävämpi suorittaa tuo homma.