Cordobaa hommaamassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

Cordobaa hommaamassa

ViestiKirjoittaja tmosth » 28.4.2013 17:39

Pitkän VAG tauon jälkeen mieli on alkanut tehdä perheeseen kakkoskulkinetta. Halpaa ajoa varmaan tarjoaisi cordoba tdi farmarina ja vielä pakuksi rekisteröitynä.

Yleensä tuollaiset reilun tonnin menopelit on ajettu sen reilun 300tkm tai lähelle 350tkm. Miten tuollainen Ahu mylly kestää kilometrejä? Mitä kannattaisi ottaa huomioon ja ehdottomasti tarkistaa jos tuollaista lähtee koeajelemaan?

Toki saa vaikka YV:llä laittaa viestiä jos oma menopeli olisi kaupan.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 29.4.2013 6:20

Ahu kestää helposti 600tkm. Turbo sieltä sitten menee.
Cordoban etuvalojen kiinnitykset ovat aika arkoja. Valokatkaisija yleinen rikkoutumaan. Taka-akselin kumipuslat taitaakin olla pahin, parin tunnin hommeli vaihtaa, tosin en tiedä farkusta. Mittarihan taitaa nollaantua 300 000 ja "total" teksti katoaa.
Taitavat ruostua melko normaalisti -takakontin luukku ja helmakotelot auton altapäin tsekkailisin jos muita merkkejä nähtävissä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.4.2013 7:13

Kansiremontti siinä 300-400tkm väliin. Siinä ainakin uusi tiiviste, ohjurit, kumit, nostajat ja plaanaus. Apuakselin tarkistus ettei laakeripinnat pääse huonoksi. Muuten vaan kovaa ajoo vaikka maailman tappiin.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 29.4.2013 18:48

Onkos noissa AGR tai ALH myllyissä samanmoista kestoa odotettavissa? Mites ahu koneen öljypohja, että onko yhtä matalalla kuin noissa uudemmissa. Sitä ajatellen, että säädettävä alusta kiinni ja aivan tonttiin.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 29.4.2013 20:31

AGR on hyvä kone siinä mielessä ettei ole apuakselia joten siitä ei laakerit voi mennä!

ALH koneess VNT turbo josta hieman enemmän vikamahiksia mutta muuten hyvä kone.

Simon_
-
Viestit: 36
Liittynyt: 13.9.2011 17:03

ViestiKirjoittaja Simon_ » 1.5.2013 10:13

Ja talvella et pääse ovista sisään ja jos jotenkin pääset niin ovet ei pysy kiinni :) Tähän on toki joitain korjauskonsteja, mutta kiva kesäautohan tuo on.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.5.2013 11:59

Kai pirullisin vika on se tehottomuus, ahtopaine raja alittunut vai mikä lienee vika koodiltaan.
Mutta sitä kun ei saa korjattua paitsi arvaus leikillä ja osien vaihtelulla.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 1.5.2013 12:37

VCDS/Vagcom vähentää arvailua. Tuo vika on yleinen, mutta ei ole mitenkään erillisen pirullinen selvittää.

Juukes
-
Viestit: 10
Liittynyt: 16.1.2011 18:55

ViestiKirjoittaja Juukes » 10.5.2013 12:46

Ei millään pahalla mutta ei kannata sekaantua... Google tulee tutuksi...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 11.5.2013 0:26

Täällä taas ihan eri kokemukset kuin edellä. Kolmesataa tonnia ajetun jos oikeasti löytää niin heivaa 200 tonnia hyvin helposti etiäpäin. Toki kaikissa vanhoissa autoissa aina jotakin on noilla metreillä. Itseltä meni laturi, takapyörän lääkerit, kytkin polkimen kiinnitys, sekä maadoituskaapeli välillä 3-500 tkm. Muutoin riitti perushuollot. Lankomiehellä 475 heivattu farkku ja vähintään yhtä hyvin on pelannut kuin siskon samassa perheessä oleva 5 vuotta ja puolta vähempi ajettu primera.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 12.5.2013 12:27

Eipä tullut cordobaa hommattua, mutta seatti kuitenkin. Arosa toimii nyt perheen kakkoskulkimena. On oikein 1.0 koneella :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa