passat 35i 1.9td, suuttimen juuresta vuotaa naftaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

passat 35i 1.9td, suuttimen juuresta vuotaa naftaa

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.4.2013 20:31

En haulla löytänyt joten kysytääs:

Passat 1.9 td koneinen vuotaa naftaa suuttimen juuresta naftaa. onko paha homma korjata? onko siellä kumiset o-renkaat vai kupariset?

niin auto on vuosimallia 1992, koneen koodia en muista, tehoa 55kw.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 24.4.2013 7:10

Moottorin tyyppi on AAZ.

Koita ihan ensimmäiseksi tarkastaa/vaihtaa ne suutimien väliset kumiset paluuletkut, ovat yleensä sieltä kangaspäälysteen sisältä täysin hapertuneet -> vuotaa suuttimen kylkeä pitkin.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 24.4.2013 8:43

Jos se juuresta vuotaa niin siellä yleensä aika kova paine = dieseliä vähän jokapuolella. Itse varmistin vuodon yksinkertaisesti saippuavedellä. Suihkupullolla vähän saippuavettä suuttimen juureen kun kone käy. Kuplii tai sylkee sen pois jos vuotaa.

Itsekkin epäilisin paluuletkuja.

Ja suuttimen alla on kuparirengas. Luultavasti suutin kovaa kiinni, eli tarvitset suuttimen kierteellä olevan ulosvetäjän. Tiivisteen vaihto ei ole iso homma jos sulta löytyy se ulosvedin.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 24.4.2013 9:11

kiitos neuvoista.

Täytyy kattoa että onko ne paluuletkut huonona. suuttimen juuresta tuli vain kuplia kun auto on käynnissä niin sillä ajattelin että vuoto olisi siellä.

löytyy vetovasara joten hitsaa vaikka sopivan mutterin päähän ja vetää irti..

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 25.4.2013 6:58

Ei tarvi AAZ:ssa mitään ulosvedintä suuttimien kanssa, mutta erittäin syvä 27mm hylsy tarvitaan avaimeksi.
ja siellä suutimen alla ei ole kupariprikkaa, vaan sellainen paksu tiiviste. Löytyy motonetistä lämpösuojalevy nimellä ja kaikista diesel huolloista löytyy myös. vaihdettava aina kun suutimen irroittaa (ei tahdo pitää jos kerran irroitettu)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.4.2013 7:01

suuttimen paluuletkuhan se vuoti. Kiitos neuvoista.

Tässä töihin ajaessa tuli uusi vika: nykäsee pari kertaa ja sit alkaa hirveä pärinä, niin ku
-venttiili osuu mäntään- ääni ja loppu tossa pari kilsaa ajettua samanlaisien nykäysten saattelema ja taas alkoi pärinä nykäysten kanssa. Missähän vikaa?

ai niin, öljyvalo piippasi pari kertaa ekalla kerralla.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.4.2013 23:45

vastailen ittekseen tässä sitte. Surullisen kuuluisa kunkkupultti petti ja rikkoi koko koneen, tai ainakin vahva veikkaus on koska ei jaksa käydä ku kahdella tai kolmella, ihan älytön valkea/sininen savu, jeesus iso kolina kuuluu koneesta. Siispä uutta konetta etsimään..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa