VW Diesel moottorit
Valvoja: ffp jäsenet
VW Diesel moottorit
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_IV
Tuolla sivulla on sekä vain TDI että TDI PD merkinnällä varustettuja moottoreita, onko nuo PD koneet pumppusuutin koneita vai perinteisiä TDi koneita?
Tuolla sivulla on sekä vain TDI että TDI PD merkinnällä varustettuja moottoreita, onko nuo PD koneet pumppusuutin koneita vai perinteisiä TDi koneita?
Kaikissa 1.9TDI PD (Pumpe-Duse = pumppusuutin) koneissa on käytetty Boschin pumppusuuttimia. 2.0TDI PD koneissa on käytetty myös Boschin varmatoimisia suuttimia, mutta myös Siemensin valmistamia piezo-pumppusuuttimia, joissa on ollut ongelmia. Niistäkin on nyt tovin ollut "hiljaista kampaniaa", missä maahantuoja on korvaillut suutinremontteja. Vaihdettujen suuttimien en ole kuullut tai lukenut enää porsineen. 2.0TDI CR (Common-Rail) koneet on sitten asia erikseen, niissä ei luonnollisesti ole pumppusuuttimia enää.
Eli kokonaisuutena pumppusuutintekniikka on varsin varmaa poislukien nuo 2.0TDI koneen Siemens-piezo-pumppusuuttimet. En näkisi mitään syytä jättää pumppusuutinkoneita laskuista pois ruiskutusjärjestelmänsä vuoksi.
Mikä tahansa tekniikka voi porsia, mutta jos tuolle linjalle lähtee, että kaikki tyyppiviat tai ominaisuudet pelottaa, pitää ostaa vaan kasa hyviä tennareita ja mennä niillä. :)
Eli kokonaisuutena pumppusuutintekniikka on varsin varmaa poislukien nuo 2.0TDI koneen Siemens-piezo-pumppusuuttimet. En näkisi mitään syytä jättää pumppusuutinkoneita laskuista pois ruiskutusjärjestelmänsä vuoksi.
Mikä tahansa tekniikka voi porsia, mutta jos tuolle linjalle lähtee, että kaikki tyyppiviat tai ominaisuudet pelottaa, pitää ostaa vaan kasa hyviä tennareita ja mennä niillä. :)
Koskee vain yhtä suutin tyyppiä/sarjaa nämä ongelmat 2.0 tdi koneissa. Ja joka merkillä taitaa olla jo korjaussopparit näihin, että vaihtavat takuun piikkiin uudet jos hajoavat...
1.9tdi koneissa näitä suutinongelmia ei ole ollut mitenkään yleisesti. Joskus niilläkin nyt tietysti tulee ikä täyteen, mutta kyllä suutinongelmat ovat olleet todella harvinaisia näissä laitteissa.
Mitä nyt omassa perheessä ollut 5 kpl 1,9tdi koneellisia vag koneita. Kaikilla ajettu joku 100-150tkm aina ja kertaakaan ei ole kyllä ollut mitään ongelmia koneiden kanssa. Uusia ei ole ollut yksikään näistä, kaikki käytettyjä ja silloin ollut mittaris joku 200-300tkm kun lähtenyt edelleen kiertoon.
Yleisesti ottaen taitavat olla yksiä luotettavimmista koneista juurikin nämä 1,9tdi koneet.
1.9tdi koneissa näitä suutinongelmia ei ole ollut mitenkään yleisesti. Joskus niilläkin nyt tietysti tulee ikä täyteen, mutta kyllä suutinongelmat ovat olleet todella harvinaisia näissä laitteissa.
Mitä nyt omassa perheessä ollut 5 kpl 1,9tdi koneellisia vag koneita. Kaikilla ajettu joku 100-150tkm aina ja kertaakaan ei ole kyllä ollut mitään ongelmia koneiden kanssa. Uusia ei ole ollut yksikään näistä, kaikki käytettyjä ja silloin ollut mittaris joku 200-300tkm kun lähtenyt edelleen kiertoon.
Yleisesti ottaen taitavat olla yksiä luotettavimmista koneista juurikin nämä 1,9tdi koneet.
Joo, se 1.9 on ilmeisen onnistunut moottorikonstruktio, kuten 2.5:nen... eikös se ole suurilta osin sama kone yhtä pyttyä lukuunottamatta?
Ok, no hyvä tietää, että 1.9:ssä ei ole noita ongelmia ollut.
Miten PD koneissa siirretään polttoaine tankista suuttimille? Onko tankissa/tankin välittömässä läheisyydessä siirtopumppu? Onko sitten sen jakajapumpun tilalla joku muu painetta nostava vekotin, vai meneekö polttoaine periaatteessa tankista suoraan suuttimille?
Ok, no hyvä tietää, että 1.9:ssä ei ole noita ongelmia ollut.
Miten PD koneissa siirretään polttoaine tankista suuttimille? Onko tankissa/tankin välittömässä läheisyydessä siirtopumppu? Onko sitten sen jakajapumpun tilalla joku muu painetta nostava vekotin, vai meneekö polttoaine periaatteessa tankista suoraan suuttimille?
Noista pumpparikoneista vielä sen verran...
koska nokka-akseli ohjaa suuttimia fyysisesti, on useissa pumpparikoneissa kulunut nokka-akselin nokat naarmuille/lommoille ja siten vaihtokuntoon. Tämä on erityisen yleistä poikittain asennetuissa moottoreissa (esim. Golf) mutta pitkittäiskonstruktioissa (Passat) tuo tuntuu olevan huomattavasti harvinaisempi murhe.
Ilmeisesti käytetyllä öljylaadulla ja vaihtovälillä on iso osuus tähän kulumisongelmaan. Tuota kuluneisuutta ei juuri muuten pääse toteamaan kuin ottamalla venttiilikopan auki.
edit. tämän sanottuani, en siis henk.koht. koskisi PALJON ajettuihin Golffeihin PD-koneilla, ellei huoltohistoriassa ole mainintaa nokan uusimisesta.
koska nokka-akseli ohjaa suuttimia fyysisesti, on useissa pumpparikoneissa kulunut nokka-akselin nokat naarmuille/lommoille ja siten vaihtokuntoon. Tämä on erityisen yleistä poikittain asennetuissa moottoreissa (esim. Golf) mutta pitkittäiskonstruktioissa (Passat) tuo tuntuu olevan huomattavasti harvinaisempi murhe.
Ilmeisesti käytetyllä öljylaadulla ja vaihtovälillä on iso osuus tähän kulumisongelmaan. Tuota kuluneisuutta ei juuri muuten pääse toteamaan kuin ottamalla venttiilikopan auki.
edit. tämän sanottuani, en siis henk.koht. koskisi PALJON ajettuihin Golffeihin PD-koneilla, ellei huoltohistoriassa ole mainintaa nokan uusimisesta.
Ahaa... onko tietoa mitä tuo nokka maksaa? Sehän on kaiketi helppo vaihtaa, kun on kannessa!? Eikös siinä nokan ja suuttimen välissä ole vielä pieni "keinuvipu"? Kuluvatko ne myös, vai pääseekö pelkällä nokan vaihtamisella?
Mielenkiintoista että pitkittäinen kone kestäisi paremmin!? Mihin ihmeeseen tuo voi perustua!?
Osaatko arvioida, paljonko on PALJON? 100tkm? 200tkm? 300tkm?
Mielenkiintoista että pitkittäinen kone kestäisi paremmin!? Mihin ihmeeseen tuo voi perustua!?
Osaatko arvioida, paljonko on PALJON? 100tkm? 200tkm? 300tkm?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa