T5 tietoutta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

T5 tietoutta

ViestiKirjoittaja peeki » 26.3.2013 22:54

Eli projektina t5 -06 (174hp axe) ja tarvisi mahdollisimman monipuolista tietoutta moottorin osalta. Esim vw selfstudy, räjäytyskuvia ym. Tarkoituksena on ottaa kone ja laatikko pakettina pois, tutkia miksi ei lähde käyntiin (ostettu siis viallisena), laakkosen viimeisin raportti oli ettei ole puristukset kunnossa. Epäilen nokka/ nostajavikaa. Mutta kun tuo pumppusuutin/ ratasjakopää ei ole niin tuttua niin tarvitsisi mahdollisimman paljon ja tarkkaa tietoa ettei joudu tekemään asioita moneen kertaan, kalliilla ja rikkomalla tietämättömyyttään paikkoja. Varaosakone saapui juuri, siinä yläkerta pitäisi olla ehjä.

Onko joku jo parannellut tuota orginaali pakosarjaa? Näyttää aika tukkoiselta/ ahtaalta ja halkeaminen on noiden yleinen ongelma? Kuvia/ linkkejä, kiitos!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.3.2013 10:15

http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t75834.html

Tuolla kuvia, vaihda vesipumppu ja gates hihna uuteen kun sitä tilaa on lattialla enemmän ;)

http://www.google.fi/translate?hl=fi&sl ... 77887.html

Suomeksi löytyy vain kielenkääntäjällä käännetyt jutut :(
Viimeksi muokannut sa, 27.3.2013 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 27.3.2013 17:36

Löytyisikö sama suomeksi, ruotsiksi, englanniksi?..

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 28.3.2013 22:27

Onko joku näitä koneita enemmänkin piristellyt. Findieselhän noita onnistuneesti softaa mutta meinaan lähinnä hardware puolella tehtyjä muutoksia. Esim isompaa ahdinta. Entäs tuo pakosarja, tuntuu tuo vakio aika huonolta vaihtoehdolta, onko joku jo tehnyt parannetun version? Miten löytyykö jo kiinteää vauhtista/kytkinsettiä tai ideaa mistä vp:stå voi muokata sopivan...?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 29.3.2013 10:34

Kami on perehtynyt hyvinkin moottorin hardware päivittämiseen:
http://kamitec.net/uutiset.php

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 29.3.2013 23:58

Onko mitään hyötyä noin voimaa ajatellen mdata tuota vakio imusarjaa? Tuo egr poistuu niin eikös sen vaatimat nippelit voi poistaa imusarjasta? Entäs kotelon suurentaminen? Ajatuksena on ainakin saada pois se imusarja venttiilikopan päältä...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 30.3.2013 0:04

Mihin muuten on valonviejä kadonnut? Sillä oli aikoinaan vähän ripeämpi T4...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 30.3.2013 22:13

Oisko pakosarjan laipoista cad kuvaa laittaa? Vaikkapa spostiin [email protected]

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 30.3.2013 23:56

Millaisia tehoja peeki on ajatellut? Ahtimen ja ohjelman päivityksellä saa jo ihan asiallisen pelin. Muutamiin 2.5tdi T5:siin tullut sovitettua 2260GTB valurautaisella pakosarjalla, ei kyllä mene lähellekään heittämällä. Omaan T5 ahtimen päivitys työnalla ja tälläkertaa ajattelin tehdä pakosarjan. Valmista pakosarjanlaippaa tai cad kuvaa ei näytä löytyvän. Imusarjaan ei varmaan tarvitse koskea alta 400hv virityksissä.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 31.3.2013 0:31

Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole. Pakosarjan laipat saa kyllä teetettyä tuolla myyntiosiossa olikin noita laippoja myynnissä juuri äsken, sopivuus? Omaani ei kuitenkaan ole soveltuvia kun haluan pakosarjan rosterista.

Tuossa 174hp mallissa on rosterinen pakosarja orginaalina, jää kyllä ylimääräiseksi pian jos joku haluaa ostaa sen. Uuden pakosarjan tekemiseen innoittaa orginaalin huono suunnittelu, mielestäni impulssit eivät saisi olla toisiaan vasten vaan jouhevasti turbon suuntaan, vaikuttanee myös pakopaineisiin ja pakolämpöihin. ahtimen haluaisin nostaa yläpuolelle ihan huollettavuudenkin kannalta.

Cooleriksi ihan halppis kiinan kuuleri, ahdinspeksi vielä avoin, softa findieseliltä.

Imusarjaa ajattelin modata senverran ainakin että saa egr:ään liittyvät poistettua sarjasta eikä pahitteeksi olisi saada sitä pois venttiillikopan päältä. Hyödystä ei ole tietoa. Ehkä painekotelokin saisi olla suurempi?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 31.3.2013 21:57

Paljonko paineita pitäisi olla ennen ja jälkeen tandempumpun? Onko tuohon tandempumppuun saatavilla tiivisteitä tai korjaussarjaa?
Ajattelin huoltaa sen ennen käynnistystä, monestihan ovat vuotaneet naftaa öljyn sekaan?

Miten nuo pumppusuutinten kolot, onko niissä aina enemmän tai vähemmän jälkiä ilmeisesti tiivisteiden kohdalta? Olisiko jollain laittaa peräti räjäytyskuvaa ko rakenteesta ja mistä saa edullisimmin pumppareiden tiivisteet ostettua? Jotain tärkeää huomioitavaa tiivisteiden ja suutinten asennuksessa? M

Eikös tuossa suutinten johtosarjassakin ollut joku heikko lenkki? Rupeeko lyömään maihin vai poikkeeko johtimet?

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 3.4.2013 21:40

Löytyykö kiinteää vauhtista? Pienellä modauksella orginaalista tai t4 vauhtipyörästä

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 13.4.2013 21:26

Ei taida olla kenelläkään tietoa vauhtipyörästä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa