Eli projektina t5 -06 (174hp axe) ja tarvisi mahdollisimman monipuolista tietoutta moottorin osalta. Esim vw selfstudy, räjäytyskuvia ym. Tarkoituksena on ottaa kone ja laatikko pakettina pois, tutkia miksi ei lähde käyntiin (ostettu siis viallisena), laakkosen viimeisin raportti oli ettei ole puristukset kunnossa. Epäilen nokka/ nostajavikaa. Mutta kun tuo pumppusuutin/ ratasjakopää ei ole niin tuttua niin tarvitsisi mahdollisimman paljon ja tarkkaa tietoa ettei joudu tekemään asioita moneen kertaan, kalliilla ja rikkomalla tietämättömyyttään paikkoja. Varaosakone saapui juuri, siinä yläkerta pitäisi olla ehjä.
Onko joku jo parannellut tuota orginaali pakosarjaa? Näyttää aika tukkoiselta/ ahtaalta ja halkeaminen on noiden yleinen ongelma? Kuvia/ linkkejä, kiitos!
T5 tietoutta
Valvoja: ffp jäsenet
http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t75834.html
Tuolla kuvia, vaihda vesipumppu ja gates hihna uuteen kun sitä tilaa on lattialla enemmän ;)
http://www.google.fi/translate?hl=fi&sl ... 77887.html
Suomeksi löytyy vain kielenkääntäjällä käännetyt jutut :(
Tuolla kuvia, vaihda vesipumppu ja gates hihna uuteen kun sitä tilaa on lattialla enemmän ;)
http://www.google.fi/translate?hl=fi&sl ... 77887.html
Suomeksi löytyy vain kielenkääntäjällä käännetyt jutut :(
Viimeksi muokannut sa, 27.3.2013 19:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku näitä koneita enemmänkin piristellyt. Findieselhän noita onnistuneesti softaa mutta meinaan lähinnä hardware puolella tehtyjä muutoksia. Esim isompaa ahdinta. Entäs tuo pakosarja, tuntuu tuo vakio aika huonolta vaihtoehdolta, onko joku jo tehnyt parannetun version? Miten löytyykö jo kiinteää vauhtista/kytkinsettiä tai ideaa mistä vp:stå voi muokata sopivan...?
Kami on perehtynyt hyvinkin moottorin hardware päivittämiseen:
http://kamitec.net/uutiset.php
http://kamitec.net/uutiset.php
Oisko pakosarjan laipoista cad kuvaa laittaa? Vaikkapa spostiin [email protected]
Millaisia tehoja peeki on ajatellut? Ahtimen ja ohjelman päivityksellä saa jo ihan asiallisen pelin. Muutamiin 2.5tdi T5:siin tullut sovitettua 2260GTB valurautaisella pakosarjalla, ei kyllä mene lähellekään heittämällä. Omaan T5 ahtimen päivitys työnalla ja tälläkertaa ajattelin tehdä pakosarjan. Valmista pakosarjanlaippaa tai cad kuvaa ei näytä löytyvän. Imusarjaan ei varmaan tarvitse koskea alta 400hv virityksissä.
Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole. Pakosarjan laipat saa kyllä teetettyä tuolla myyntiosiossa olikin noita laippoja myynnissä juuri äsken, sopivuus? Omaani ei kuitenkaan ole soveltuvia kun haluan pakosarjan rosterista.
Tuossa 174hp mallissa on rosterinen pakosarja orginaalina, jää kyllä ylimääräiseksi pian jos joku haluaa ostaa sen. Uuden pakosarjan tekemiseen innoittaa orginaalin huono suunnittelu, mielestäni impulssit eivät saisi olla toisiaan vasten vaan jouhevasti turbon suuntaan, vaikuttanee myös pakopaineisiin ja pakolämpöihin. ahtimen haluaisin nostaa yläpuolelle ihan huollettavuudenkin kannalta.
Cooleriksi ihan halppis kiinan kuuleri, ahdinspeksi vielä avoin, softa findieseliltä.
Imusarjaa ajattelin modata senverran ainakin että saa egr:ään liittyvät poistettua sarjasta eikä pahitteeksi olisi saada sitä pois venttiillikopan päältä. Hyödystä ei ole tietoa. Ehkä painekotelokin saisi olla suurempi?
Tuossa 174hp mallissa on rosterinen pakosarja orginaalina, jää kyllä ylimääräiseksi pian jos joku haluaa ostaa sen. Uuden pakosarjan tekemiseen innoittaa orginaalin huono suunnittelu, mielestäni impulssit eivät saisi olla toisiaan vasten vaan jouhevasti turbon suuntaan, vaikuttanee myös pakopaineisiin ja pakolämpöihin. ahtimen haluaisin nostaa yläpuolelle ihan huollettavuudenkin kannalta.
Cooleriksi ihan halppis kiinan kuuleri, ahdinspeksi vielä avoin, softa findieseliltä.
Imusarjaa ajattelin modata senverran ainakin että saa egr:ään liittyvät poistettua sarjasta eikä pahitteeksi olisi saada sitä pois venttiillikopan päältä. Hyödystä ei ole tietoa. Ehkä painekotelokin saisi olla suurempi?
Paljonko paineita pitäisi olla ennen ja jälkeen tandempumpun? Onko tuohon tandempumppuun saatavilla tiivisteitä tai korjaussarjaa?
Ajattelin huoltaa sen ennen käynnistystä, monestihan ovat vuotaneet naftaa öljyn sekaan?
Miten nuo pumppusuutinten kolot, onko niissä aina enemmän tai vähemmän jälkiä ilmeisesti tiivisteiden kohdalta? Olisiko jollain laittaa peräti räjäytyskuvaa ko rakenteesta ja mistä saa edullisimmin pumppareiden tiivisteet ostettua? Jotain tärkeää huomioitavaa tiivisteiden ja suutinten asennuksessa? M
Eikös tuossa suutinten johtosarjassakin ollut joku heikko lenkki? Rupeeko lyömään maihin vai poikkeeko johtimet?
Ajattelin huoltaa sen ennen käynnistystä, monestihan ovat vuotaneet naftaa öljyn sekaan?
Miten nuo pumppusuutinten kolot, onko niissä aina enemmän tai vähemmän jälkiä ilmeisesti tiivisteiden kohdalta? Olisiko jollain laittaa peräti räjäytyskuvaa ko rakenteesta ja mistä saa edullisimmin pumppareiden tiivisteet ostettua? Jotain tärkeää huomioitavaa tiivisteiden ja suutinten asennuksessa? M
Eikös tuossa suutinten johtosarjassakin ollut joku heikko lenkki? Rupeeko lyömään maihin vai poikkeeko johtimet?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa