aaz ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

aaz ei käynnisty

ViestiKirjoittaja mölli- » 28.1.2013 17:42

Tankki menny tyhjäks ja nyt ei käynnisty. Koitettu ilmata mutta ei tule löpöä niin pitkälle että tulisi suuttimille. Osaako joku auttaa missä mahtaisi olla vika?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.1.2013 17:43

Hinatkaa käyntiin niin johan alkaa sauhuta ;)

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

ViestiKirjoittaja mölli- » 28.1.2013 18:05

Olisko muuta ohjetta jos ei toi toimi? :)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.1.2013 18:10

Toi toimii. Ajonesto tietty kannattais varmistaa että ei estä, mutta hinaus toimii satavarmasti jos ainetta tankissa ja pumppu ehjä.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 28.1.2013 18:11

no ei se kyllä ajoneston estäessä hinaamallakaan lähde, koska pumpulle tarvii tuoda se +12v että se ruiskuttaa yhtään mitään.

Muutahan sen ei pitäisi tarvitakkaan, eli varmaan kannattaisi mitata tuleeko jännite siihen.

Naftasuodatin vaihdettu? Tankissa kesä vai talvi dieselit?

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 28.1.2013 18:56

http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=imupumppu

Itse ilmannut tuommosella käsipumpulla ja todennut toimivaksi :)

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

ViestiKirjoittaja mölli- » 28.1.2013 19:28

Suodatinta ei ole vaihettu.

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

ViestiKirjoittaja mölli- » 28.1.2013 19:32

Ja onkos ajonestolaite siin pumpun pääs se musta mötikkä?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.1.2013 20:35

Kannattaa sitten miettiä mitä se hinaaminen tekee, jos se pumppu on käyny tyhjäksi, eikä saa nostettua omineen tavaraa. Ei nimittäin tykkää hyvää nestepään hilut, on kokemusta. Tuo alipainepumppu on se mitä itse ehdottaisin, linjat täyteen ja pumppu kans. Ja ajonesto mokkulan voit meistää vasaralla hevonkuuseen. Toinen ajonesto-mokkulaan menevistä johdoista vaan magneettiventtilille. Mittaa kummasta tulee 12v. Se on just se musta mötikkä. Ei tarvi sääliä, et saa mitään rikki kun hakkaat sen paskaksi.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 28.1.2013 20:50

Itsellä kävi niin et otti ilmoja suodattimen paluulinjan siitä muovihaarasta joka sokalla kiinni suodattimen päällä. Veti sen verran pahasti että meni linja tyhjäksi ettei lähteny omin voimin tulille. Suosittelen että vaihtaa 1.6TD suodattimen mistä tuota pahamaineista muovihärpäkettä ei löydy. Vaatii vain paluulinjan liittämisen suoraan...

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

ViestiKirjoittaja mölli- » 31.1.2013 14:35

Joo ei auttanu vaikka veti letkut ja pumpun täytee löpöö ei tullu siltikään suutinputkistä mitään? Eli voisko se sitten olla se sammutinsolenoidi?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 31.1.2013 16:57

Voihan se solenoidikin temppuilla. Outoa vaan, jos se hajosi juuri samalla kun ajoit tankin tyhjäksi. Jos ja kun ajonestomötikkä on paikallaan, niin solenoidin toimintaa voi tunnustella ja kuunnella naksahtaako pumpussa kun kääntää virrat päälle.

Kyllä sen pitäis suutinputkista ruveta ruikkimaan, kun tarpeeksi sahaa ja solenoidi on varmuudella auki.

Mistä kohtaa ja miten muuten täytit letkut ja pumpun? Jollain tuollaisella imulaitteella paluulinjasta, vai?

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

ViestiKirjoittaja mölli- » 31.1.2013 18:47

Joo imin letkut täytee paluu puolelta. Täytynee testailla vähän tota solenoidia. Saako sitä mustaa mötikkää muuten irti kuin rikkomalla?

mölli-
-
Viestit: 27
Liittynyt: 17.9.2011 21:26

ViestiKirjoittaja mölli- » 1.2.2013 19:29

Tänään otettu sammutus solenoidi irti mutta ei tule löpöä putkille vieläkään. Eli voiko olla koko pumppu hajalla?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 1.2.2013 22:21

Kun vastasin että on kokemusta tyhjän pumpun pyörittäimsestä niin että hajos nestepään hilut niin olin ihan tosissani. Voit tarkistaa sen nestepään pelaamisen pumpun päästä siitä samasta reijästä joka on tarkotettu ennakon säätöön. Eli niitten suutinputkien lähtöjen keskellä on 13mm pultti. Ota se pultti pois ja kato pyöriikö se nestepään akseli ja toisekseen liikkuuko se sisään ulos. Se pitää pyöriä samaa tahtia jakorattaan kanssa ja se päittäis liike pitäis olla joku 3-4mm. Jos se akseli pyörii ja liikkuu ulos sisään niin äkkiseltään ei ole hirttäny kuivana kiinni. Siis ainakaam nestepää. Se siirtopumppu puoli siinä jakopumpussa ei taida olla niin herkkä kuivana pyörimiselle ku nestepää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa