aaz ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
aaz ei käynnisty
Tankki menny tyhjäks ja nyt ei käynnisty. Koitettu ilmata mutta ei tule löpöä niin pitkälle että tulisi suuttimille. Osaako joku auttaa missä mahtaisi olla vika?
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=imupumppu
Itse ilmannut tuommosella käsipumpulla ja todennut toimivaksi :)
Itse ilmannut tuommosella käsipumpulla ja todennut toimivaksi :)
Kannattaa sitten miettiä mitä se hinaaminen tekee, jos se pumppu on käyny tyhjäksi, eikä saa nostettua omineen tavaraa. Ei nimittäin tykkää hyvää nestepään hilut, on kokemusta. Tuo alipainepumppu on se mitä itse ehdottaisin, linjat täyteen ja pumppu kans. Ja ajonesto mokkulan voit meistää vasaralla hevonkuuseen. Toinen ajonesto-mokkulaan menevistä johdoista vaan magneettiventtilille. Mittaa kummasta tulee 12v. Se on just se musta mötikkä. Ei tarvi sääliä, et saa mitään rikki kun hakkaat sen paskaksi.
Itsellä kävi niin et otti ilmoja suodattimen paluulinjan siitä muovihaarasta joka sokalla kiinni suodattimen päällä. Veti sen verran pahasti että meni linja tyhjäksi ettei lähteny omin voimin tulille. Suosittelen että vaihtaa 1.6TD suodattimen mistä tuota pahamaineista muovihärpäkettä ei löydy. Vaatii vain paluulinjan liittämisen suoraan...
Voihan se solenoidikin temppuilla. Outoa vaan, jos se hajosi juuri samalla kun ajoit tankin tyhjäksi. Jos ja kun ajonestomötikkä on paikallaan, niin solenoidin toimintaa voi tunnustella ja kuunnella naksahtaako pumpussa kun kääntää virrat päälle.
Kyllä sen pitäis suutinputkista ruveta ruikkimaan, kun tarpeeksi sahaa ja solenoidi on varmuudella auki.
Mistä kohtaa ja miten muuten täytit letkut ja pumpun? Jollain tuollaisella imulaitteella paluulinjasta, vai?
Kyllä sen pitäis suutinputkista ruveta ruikkimaan, kun tarpeeksi sahaa ja solenoidi on varmuudella auki.
Mistä kohtaa ja miten muuten täytit letkut ja pumpun? Jollain tuollaisella imulaitteella paluulinjasta, vai?
Kun vastasin että on kokemusta tyhjän pumpun pyörittäimsestä niin että hajos nestepään hilut niin olin ihan tosissani. Voit tarkistaa sen nestepään pelaamisen pumpun päästä siitä samasta reijästä joka on tarkotettu ennakon säätöön. Eli niitten suutinputkien lähtöjen keskellä on 13mm pultti. Ota se pultti pois ja kato pyöriikö se nestepään akseli ja toisekseen liikkuuko se sisään ulos. Se pitää pyöriä samaa tahtia jakorattaan kanssa ja se päittäis liike pitäis olla joku 3-4mm. Jos se akseli pyörii ja liikkuu ulos sisään niin äkkiseltään ei ole hirttäny kuivana kiinni. Siis ainakaam nestepää. Se siirtopumppu puoli siinä jakopumpussa ei taida olla niin herkkä kuivana pyörimiselle ku nestepää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”